Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Turboya su kacarsa ne olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
44.834
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Turboya su kaçarsa ne olur?​

Yakıt Sistemine Su Girerse Motoru Çalıştırmayın! Böyle bir durumda motorun çalıştırılamaması ya da çalışsa bile düşük performans sergilemesi söz konusu olacaktır. Yakıt sisteminin boşaltılmasından ve doldurulmasından sonra bile, yakıt sistemindeki korozyon nedeniyle aracın performansı yavaş yavaş düşebilir.

Hava filtresinden su girerse ne olur?​

Hava filtresinden emilen su, motorun yanma odasına gider. Çok az bir su girerse yakıt ile birlikte yanar ve yanma odasından uzaklaştırılabilir. Ancak su biraz fazla ise yakılamaz. Pistonların sıkıştırma hareketinde su sıkışamaz ve piston kolu yamulur.

Arabanın içine su nereden girer?​

Arabanın içine su nereden girer?
her parçada o delikler en alttadır, bulun ve tornavida ucu gibi birşeyle ağzına birikmiş çalı çırpı yaprak gibi pislikleri alın. bütün araçlarda, kaportanın içine su girer, camların dış kenarı zaten açıklıkla dolu. bagaj kapağı da öyle.

Araba su birikintisine girerse ne olur?​

Araba su birikintisine girerse ne olur?
Su birikintisine hızla girmek dengeyi bozar araba spin atabilir. 30 cm den derin sulara girmek bazı modellerde tehlikelidir. Hava filtresi altta olanlar oradan su çeker. Eski arabalarda pek sorun olmaz. Sürekli geçilirse çürümeye erken başlar.

Turbo hortumu çıkarsa ne olur?​

Turbo arızası belirtileri arasında en yaygını turbo hortumunun patlaması sebebiyle motora gitmesi gereken havanın kaçak yaparak ıslık gibi bir ses çıkarmasıdır. Turbodan intercooler kısmına giden kauçuktan imal edilen hortum zamanla çatlama ve yırtılma sebebiyle arıza durumu oluşturur.

Dizel motor su ile yıkanır mı?​

Genelde dizel araçlar sahiplerinin gönül rahatlığıyla yaptırdığı motor yıkama işlemi, benzinli araç sahipleri için biraz daha riskli. Her iki otomobilde de akü, beyin vb. elektronik aksamların su geçirmeyecek şekilde plastik bir poşet veya su geçirmez malzeme ile korunması gerekiyor.

Karbüratöre su girerse ne olur?​

Karbüratöre su girerse ne olur?

Benzine su karışırsa ne olur?​

Benzine su karışırsa ne olur?
eğer o içindeki sulu benzinle uzun süre çalıştırmadan bırakırsanız su yoğunluk farkından dolayı aşağı inecek ve metal parçalara zarar verecektir.ancak o benzini kısa sürede kullanıp bitirirseniz hiçbir sorun olmaz.benzinle birlikte buharlaşır.ama uzun süre çalıştırmazsanız kartere inerek yağı bozar.inemezsede üzerinde …

Içine su giren araba nasıl kurutulur?​

Araçların taban halısını kurutmak için koltukların ve taban halısının tamamen sökülüp içindeki yalıtım malzemesinin çıkarılıp kurutulup yeniden toplanması gerekiyor. Bunun dışında hiçbir uygulama ile taban halısı kurumaz.

Aracın içi neden su alır?​

Her otomobilde farklı yerlerde olabilen tahliye hortumları, genelde aracın köşe bölümlerinde bulunur. Bunlar arasında en sık tıkanan ise ön sol taraftır. Yaprak, çöp gibi nesneler tahliye giderini tıkadığında su birikir ve pedal bölümünden kabin içerisine girer.

Araba yağmurda kalırsa ne olur?​

Araba yağmurda kalırsa ne olur?
Zira marşa basıldığı an yağmur suyu olduğu gibi motor bloğuna doluyor ve motor kullanılamaz hale geliyor. Bu durumda araç sel suyundan dolayı perte çıkıyor. Eğer araçta kasko varsa sigorta aracın masrafını karşılıyor. Tabii burada poliçenin kapsamı da önemli.

Yağmur suyu arabaya zarar verir mi?​

Yağmur suyu arabaya zarar verir mi?
Deniz suyu zarar verir ama yağmur suyu zarar vermez. 25 cm su eğer hızlı girer ve suyu burundan kaput hizasına kadar çıkarırsanız hava filtresinden su emme olasılığı çok yüksek. Böyle bişey olsaydı aracınız cekişten düşmez komple stop eder ve tekrar calişmazdi.

Turbo hortumu arızası nasıl anlaşılır?​

Turbo arızasının Belirtileri
- Yakıt tüketiminin artması
- Rampalarda performans düşüşü
- Turbodan ıslık sesi gelmesi.
- Aracın aynı devirde hissiyatının azalması
- Yağ dumanı
- Turbo göstergesindeki bar göstergesindeki düşüş
- Arıza ışığı yanması
- çiğ duman.

Turbo borusu çatlarsa ne olur?​

Turbodan intercooler kısmına giden kauçuktan imal edilen hortum zamanla çatlama ve yırtılma sebebiyle arıza durumu oluşturur. Motorun çekiş gücünün hissedilir derecede düşmesiyle arıza anlaşılır.

Dizel motora su tutulur mu?​

Dizel motora su tutulur mu?
Motoru çevreleyen elektronik sensörler su ve yoğun nemden etkilenebilir ve kısa devre yapabilir. Bu sensörün yanmasına neden olabilir. Alternatör ve bujiler ıslanabilir, dolayısıyla ateşleme düzgün yapılamaz sonuç olarak motor vuruntulu çalışır. Zamanla eskimiş olan kablo ve hortumlar yırtılabilir.
 
Turboya su kaçması durumunda, yakıt sisteminin boşaltılması ve doldurulması gerekebilir. Bu durumda motor çalıştırılmamalıdır, aksi halde düşük performans göstermesi söz konusu olabilir. Yakıt sistemindeki korozyon nedeniyle aracın performansı zamanla düşebilir.

Hava filtresinden su girişi durumunda, eğer su miktarı az ise yanma odasına ulaşabilir ve yanma işlemine katılabilir. Ancak su miktarı fazla ise yanamaz ve motorun zarar görmesine neden olabilir. Pistonların sıkıştırma hareketinde su sıkışamaz ve piston kolu yamulabilir.

Arabanın içine su girişi genellikle alt kısımlardaki deliklerden olur. Bu durumda, suyun temizlenmesi ve deliklerin kontrol edilmesi önemlidir. Camların dış kenarları ve bagaj kapağı gibi bölgelerde de su girişi yaşanabilir.

Aracın su birikintisine girmesi, aracın dengesini bozabilir ve spin atmasına neden olabilir. Derin sulara girmek bazı modellerde tehlikeli olabilir. Su girişi durumunda hava filtresi altındaki parçalar etkilenebilir ve çürüme başlayabilir.

Turbo hortumunun çıkması durumunda, motora giden havanın kaçak yapmasıyla motor performansında düşüş yaşanabilir. Hortumun zamanla çatlama ve yırtılması, turbo arızası olarak kendini gösterebilir.

Dizel motorların yıkanması genellikle sahipleri tarafından tercih edilen bir işlemdir. Ancak bu sırada akünün, beyin gibi elektronik aksamların su almaması için önlem alınmalıdır. Dizel araçlar için bu işlem benzinli araçlara göre biraz daha risklidir.

Karbüratöre su girmesi durumunda, karbüratörde ciddi sorunlar meydana gelebilir. Benzin ile su karışması durumunda, bu karışım metal parçalara zarar verebilir ve motorun performansını olumsuz etkileyebilir.

Aracın içinde su bulunması durumunda, taban halısının kurutulması için koltukların ve taban halısının sökülüp temizlenmesi gerekebilir. Yaprak, çöp gibi nesneler tahliye hortumlarını tıkayarak su birikmesine neden olabilir.

Aracın yağmurda kalması durumunda, motor bloğuna su dolması motorun kullanılamaz hale gelmesine neden olabilir. Yağmur suyunun araca zarar vermesi durumu genellikle söz konusu değildir, ancak hava filtresinden su emme riski bulunmaktadır.

Turbo hortumu arızası belirtileri arasında yakıt tüketiminin artması, rampalarda performans düşüşü, turbo ıslık sesi gelmesi, aracın aynı devirde hissiyatının azalması, yağ dumanı ve arıza ışığının yanması gibi durumlar yer almaktadır. Turbo borusunun çatlaması durumunda, motorun çekiş gücünde belirgin bir düşüş hissedilebilir.

Dizel motorlara su girişi durumunda, motorun etrafındaki elektronik sensörler etkilenebilir ve kısa devre yapabilir. Alternatör, bujiler ve kablo/hortumlar ıslanabilir, bu da ateşleme sorunlarına yol açabilir. Bu nedenle, dizel motorlara suyun girmemesine özen gösterilmelidir.
 
Geri
Üst