- Konu Yazar
- #1
Turbolu ve atmosferik mi?
Turbo motorlu bir araba doğal hava basıncının sağladığı beygir gücünün çok daha üstünde bir performans sunuyor. Turbo motorlar daha küçük yapıda olduğu için daha az yakıt tüketiyor. Yani atmosferik bir motorun altı silindirle ürettiği gücü turbo motorlar dört silindirle üretebiliyor.Turbolu araba çok yakar mı?
Turbolu araba çok yakar mı?Turbo motor bulunan araçlarda gaza basıldığı zaman motora giden yakıt ve hava miktarında artış olur. Bu artışla birlikte egzozdan atılan gazda da bir artış gözlenir. Egzozdan atılan gaz o kadar fazla artar ki turbo özelliği devreye girer. Turbo sayesinde yakıt daha verimli şekilde kullanılmaya başlar.
Atmosferik motorlarda turbo var mı?
Atmosferik motorlarda turbo var mı?Aynı zamanda turbosu olan bir araç havayı daha yüksek basınçla göndereceğinden ısınan havayı soğutması için intercooler sistemi, daha fazla yakıt gönderilmesi gerektiği zamanlar için enjektörler de farklı olarak turbolu araçlarda kullanılıyor. Yani atmosferik bir motorla tek farklı turbo eklenmiş olması değil…
Turbo mu çok yakar atmosferik mi?
ama soru turbo mu çok yakar, atmosferik mi? motorları aynı teknoloji ile üretilmiş ve aynı hacimde varsayarsak, benzinli turbolu çok yakar…Atmosferik motor tercih edilir mi?
Atmosferik motor tercih edilir mi?Atmosferik Motorun Avantajları -Satın alma aşamasında turbo motorlara kıyasla daha uygun fiyatlıdır. -Düşük devirlerde aracın daha çabuk hızlanmasını sağlar. -Turbo motorlardaki gibi aşırı ısınma yapmadığı için daha geç aşınır. Bu sebeple atmosferik motorların ömrü uzun olur.
Turbolu araç mı çok yakar Turbosuz mu?
Turbolu araç mı çok yakar Turbosuz mu?turbolu çok yakar, güçlüdür o ayrı… Burada kesin bir cevap verilmesi söz konusu olamaz, aracın ayarları ve motor özellikleri ile alakalı birşey söz konusu. aracın yürürü, şanzımanı arasında uyumda buna en büyük etkendir.
Turbo sistemlerde kullanılması şart olan yarı sentetik veya mümkünse tam sentetik motor yağları ise genellikle 15.000km-30.000km arasında kullanım süresine sahiptir.