AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Turbojet en fazla kac km yuksege cikabilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
138.552
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Turbojet en fazla kaç km yükseğe çıkabilir?​

Turbofanlı standart jet motorlarıyla 10 km yükseğe çıkıyor ve Concorde gibi ses hızını aşıyorlar. Ardından 25 km irtifadaki stratosferde mahmuz jeti çalıştırarak ses hızının 5 katına çıkıyorlar. 40 km yüksekte ise ses hızının 10 katıyla giderken roket motorunu ateşleyerek 80 ila 100 km yükseğe erişiyorlar.

Uçak motoru kaç bin devir?​

Uçak motoru kaç bin devir?
Bu motor 33.000 rpm hızında, yani motora hava çeken turbofanlar kendi çevresinde dakikada 33 bin kez dönüyor.

Itki gücü ne demek?​

Itki gücü ne demek?
En basit açıklamasıyla, yukarıda saydığımız uçak motorlarının hepsi havayı motorun önünden içine alır, hızlandırır ve geriye doğru iterler (“etki”). Havanın bu şekilde hızlandırılarak arkaya atılmasına karşılık, zıt yönde bir kuvvet (“tepki”) oluşur. İşte biz bu kuvvete, itki kuvveti diyoruz.

Yanmış gazlar nereye doğru genleşir?​

Malzemeler: Yüksek ısıya dayanımlı tek kristalli nikel alaşımlar Kompresör aşamaları tarafından aşırı derecede sıkıştırılan ve ısıtılan hava yanma odasına yönlendirilir, burada kerosen ile karıştırılır ve yakılır. Ortaya çıkan yanıcı gazlar aniden türbin yönünde genleşmeye başlar.

Gaz türbinli bir uçak motorunda yanma odasının görevi nedir?​

Gaz türbinli bir uçak motorunda yanma odasının görevi nedir?
Yanma odası hava-yakıt karışımını yakmak ve açığa çıkan gazları sabit sıcaklıkta türbine göndermek üzere tasarlanır. Gaz sıcaklığı, türbinin izin verilen yapısal sıcaklığını aşmamalıdır. Yanma odasına giren havanın toplam hacminin yarısından azı yakıt ile karışır ve yakılır.

F16 en fazla kaç feet çıkar?​

F16 en fazla kaç feet çıkar?
Performans: 40,000 feet. yükseklikte Maksimum kısa süreli hız: Mach 2.02 (693 m/s) 40.000 feet. yükseklikte dayanımına göre maksimum hız Mach 1.89 (648 m/s) Taktiksel maksimum menzil (iç yakıt tankı ve 6 tane 500 pound’luk bomba ile) 360 deniz mili(yaklaşık 600 km). Maksimum menzil ek yakıt tanklarıyla 2450 deniz mili.

Bir yolcu uçağı en fazla kaç km yüksekliğe çıkabilir?​

Uçuş şartlarına göre değişiklik gösterse de, yolcu uçaklarının seyir irtifası genellikle 30.000 – 40.000 fit (9.140-11.200 metre) arasındadır. Yerden yükseldikçe kabin dışı ortamda oksijen yetersiz hale gelir, atmosfer basıncı ve sıcaklıklar ise giderek düşer.

F-16 ların motoru kaç beygir?​

F-16 ların motoru kaç beygir?
Tek motorlu olarak üretilen F-16’ların ise motor gücü 29 bin lb’dir. Jet motorlarının beygir gücü karşılığı yoktur. Ancak anlayabilmek adına F-16 29 bin beygir, F-22 ise 70 bin beygir diyebiliriz. 66 bin lb.

Güç itki tahrik sistemi nedir?​

Güç itki tahrik sistemi nedir?
Havadan bağımsız itki sistemi, (ya da havadan bağımsız tahrik sistemi) (İngilizce: Air-independent propulsion veya kısaca AIP), oksijen gibi bir yakıcı gaza gereksinim duymayacak şekilde, dıştan yanmalı bir tür motor olan stirling motoru ile denizaltı gibi su taşıtlarının daha uzun süre sualtında kalmasını sağlamak …

Uçaklar yakıt olarak ne kullanıyor?​

Uçak motorları, Jet A1 yakıtıyla çalışır. Jet A1’in ana maddesi özel bir petrol türevi olan “kerosen“dir. Parafin yağı olarak da bilinen, yanıcı özellikte bir hidrokarbon sıvısı olan kerosen, eskiden evlerde aydınlatma amaçlı kullanılan gaz lambalarında kullanılan gaz yağı olarak da biliniyor.

Turboprop motorların çalışma prensibi nedir?​

Turboprop motorların çalışma prensibi nedir?
Türboprop, üretilen gücü dişliler yardımıyla pervaneye aktaran bir çeşit jet motorudur. Pervanelerin dönmesini sağlamak için tasarlanan turboprop motoru, jet motorunun yüksek dönüşünü, eklenen dişli kutusu yardımıyla pervanelerin çalışabileceği daha küçük devirlere çevirir.

Turboprop motor yakıtı nedir?​

Turboprop motor yakıtı nedir?
turboprop motorlar pistonlu motorlardan daha fazla yakıt sarf etmelerine rağmen, benzinden daha ucuz olan kerozen yakıtını kullanırlar.

Gaz türbini nasıl çalışır?​

- Gaz türbini, aracı akışkan olarak havanın kullanıldığı bir Brayton çevrimine dayalı olarak çalışır:
- Atmosfer koşullarındaki hava kompresörden geçerek basıncı yükselir.
- Yüksek basınçlı havaya yakıt püskürtülerek ateşlenir ve böylece havaya enerji eklenerek yüksek ısıya sahip bir akış ortaya çıkmış olur.
 
Turbojet motorları genellikle 10 km yüksekliğe kadar çıkar ve ses hızını aşabilir. Stratosferde mahmuz jeti çalıştırarak ses hızının 5 katına çıkabilirler ve roket motorunu ateşleyerek 80 ila 100 km yüksekliğe ulaşabilirler.

Uçak motorları genellikle 33.000 devir dakikada döner. Bu hız, motora hava çeken turbofanların kendi çevrelerinde dakikada 33 bin kez döndüğü anlamına gelir.

İtki gücü, uçak motorlarının havayı içine alarak hızlandırıp geriye doğru ittiği güçtür. Havayı hızlandırarak arkaya atan motorlar, zıt yönde bir kuvvet oluştururlar ve bu kuvvete itki kuvveti denir.

Yanmış gazlar, gaz türbinli uçak motorlarında genellikle türbin yönünde genişlerler. Yanma odasında hava-yakıt karışımı yakılır ve elde edilen gazlar ani bir şekilde genleşir.

Gaz türbinli uçak motorlarında yanma odasının görevi, hava-yakıt karışımını yakıp açığa çıkan gazları sabit sıcaklıkta türbine iletmektir. Bu gazların sıcaklığı, türbinin dayanabileceği sıcaklık limitini aşmamalıdır.

F-16 uçaklarının irtifası genellikle 40.000 fit yüksekliğe ulaşabilir ve farklı koşullara bağlı olarak maksimum hız ve menzil değerleri değişebilir.

Bir yolcu uçağı, genellikle 30.000 - 40.000 fit yüksekliğe kadar çıkabilir. Ancak bu seyir irtifası uçuş şartlarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

F-16 uçaklarının motor gücü 29 bin lb'dir. Jet motorlarının beygir gücü karşılığı olmasa da, F-16 için güç yaklaşık 29 bin beygir olarak kabul edilebilir.

Turboprop motorlar, jet motorlarından farklı olarak pervaneye güç sağlayan bir çeşit jet motorudur. Dişli kutusu vasıtasıyla yüksek devirli turboşaft motorunun gücünü pervanelerin çalışacağı daha düşük devirlere aktarırlar.

Turboprop motorlar genellikle kerozen adı verilen daha ucuz bir yakıt türünü kullanırlar. Bu yakıt pistonlu motorlardan daha fazla tüketilmelerine rağmen, genellikle daha ekonomiktir.

Gaz türbini, Brayton çevrimine dayalı olarak çalışır. Hava kompresörden geçerek basınçlandırılır, yakıt püskürtülerek ateşlenir ve yüksek ısıya sahip bir akış oluşturularak itki üretilir.
 
Geri
Üst