AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Turbo yag kacagi motora zarar verir mi?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
59.884
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Turbo yağ kaçağı motora zarar verir mi?​

Turbo mili karışık yağlama durumlarından dolayı uygunsuz dönerse, turbonun emiş basıncı düşer ve motorun performansı azalır. Turbo hava emişinin yetersiz olması, egzozdan siyah duman çıkmasını sağlayabilir. Çünkü gönderilen yakıta karşılık yeterli hava yanma odasına gidemeyecektir.

Turbonun yağ yaktığını nasıl anlarız?​

Hafif duyduğunuz ıslık sesi tribün yatağında balans sorunu ya da boşluk olduğunda çıkar balans sorunu hava emişte yağ sızdırmasıyla intercooler a yağ dolar. Zaten uzunca bir süredir ıslık sesinden bahsediyorsunuz bu Turbo nun yetersiz yağlandığında ortaya çıkar.

Turboda kaçak olduğu nasıl anlaşılır?​

Turboda kaçak olduğu nasıl anlaşılır?
Turbo arızasının Belirtileri
- Yakıt tüketiminin artması
- Rampalarda performans düşüşü
- Turbodan ıslık sesi gelmesi.
- Aracın aynı devirde hissiyatının azalması
- Yağ dumanı
- Turbo göstergesindeki bar göstergesindeki düşüş
- Arıza ışığı yanması
- çiğ duman.

Turbo hortumu hava kaçırırsa ne olur?​

Turbo arızası belirtileri arasında en yaygını turbo hortumunun patlaması sebebiyle motora gitmesi gereken havanın kaçak yaparak ıslık gibi bir ses çıkarmasıdır. Turbodan intercooler kısmına giden kauçuktan imal edilen hortum zamanla çatlama ve yırtılma sebebiyle arıza durumu oluşturur.

Dizel motorun yağ yaktığı nasıl anlaşılır?​

Motor Yağı Ölçümünde Anlaşılır! Kontak kapalıyken yağ çubuğu ile yağ seviyesi ölçülmelidir. Her yağ çubuğunda ideal seviyeyi belirten bir işaret vardır. Eğer çubuktaki yağ izleri bu işaretin altında kalıyorsa motorun yağı eksiliyor demektir. Bu da motor yağ yakıyor anlamına gelir.

Turbo yağ basarsa ne olur?​

Turbo yağ basarsa ne olur?
Turbo yağ kaçağı motora çok zarar vermez. Fakat yağ kaçağı siz yolda ilerlerken birden bire artmasıyla silindire giren yüksek miktar yağ yanmaya başlar ve silindir kapağı, gömlek, piston başı gibi parçalardan en az birisini eritir.

Turbonun ömrü ne kadardır?​

Turbo sistemlerde kullanılması şart olan yarı sentetik veya mümkünse tam sentetik motor yağları ise genellikle 15.000km-30.000km arasında kullanım süresine sahiptir.

Turbo hortumu patlak olduğu nasıl anlaşılır?​

Turbo basınç hortumu neden patlar?​

Turbo basınç hortumu neden patlar?
İlk olarak, turboşarjlı hortumlar, yeniden yönlendirilmeden önce havanın duvara çarptığı hortum kıvrımlarından zamanla yıpranacaktır. Sıcak hava, hortumun yan tarafında bir delik bile açabilir. Bu noktada hortum, turboşarjdan sıkıştırılmış hava iletemez hale gelir ve bu da bariz bir güç kaybına neden olur.

Dizel motor neden yağ eksiltir?​

Motorun segman, ana ve sibop yataklarında yada pistonunda oluşan aşınmalar, motorun yanma odasında yağın yanmasına sebep olur. Bu nedenle motorda yağ eksilmesi olur. Motorda bulunan emme subab yataklarının aşınması, karbüratörün yağı emerek yağ yakmasına neden olabilir.
 
Turbo yağ kaçağı motora zarar verebilir çünkü bu durum, turbonun emiş basıncını düşürerek motorun performansını etkileyebilir. Turbo hava emişinin yetersiz olması, egzozdan siyah duman çıkmasına sebep olabilir çünkü yakıta yeterli hava ulaşamaz. Bu durum motorun verimli çalışmasını engelleyebilir.

Turbo'nun yağ yaktığını anlamanın bir yolu, duyulan hafif ıslık sesidir. Bu ses, tribün yatağında balans sorunu veya boşluk olduğunda çıkabilir. Ayrıca, intercooler'a yağ sızdıran hava emişindeki yağ sızıntısı da turbo'nun yağ yaktığını gösterebilir.

Turboda kaçak olduğunu anlamanın belirtileri arasında yakıt tüketiminin artması, performans düşüşü, turbo'dan gelen ıslık sesi, aracın devirde hissiyatının azalması, yağ dumanı, turbo göstergesindeki barın düşmesi, arıza ışığının yanması ve çiğ duman gibi belirtiler bulunmaktadır.

Turbo hortumu hava kaçırırsa, motora gitmesi gereken havanın kaçak yaparak ıslık gibi bir ses çıkarmasıyla belirti verebilir. Bu durum, turbo hortumunun patlaması sonucu oluşabilir ve zamanla çatlama veya yırtılma meydana gelerek arıza durumuna neden olabilir.

Dizel motorun yağ yaktığını anlamanın bir yolu, yağ seviyesini ölçmektir. Eğer yağ çubuğundaki yağ izleri belirlenen işaretin altında kalıyorsa, motorun yağ eksilttiği anlamına gelir ve bu durum motorun yağ yakmasına sebep olabilir.

Turbo yağ basarsa, motor zarar görebilir çünkü silindirlere yüksek miktarda yağ girebilir ve bu da silindir kapağı, gömlek, piston başı gibi parçaların zarar görmesine sebep olabilir. Bu durum ani bir biçimde oluştuğunda ciddi hasarlara yol açabilir.

Turbonun ömrü genellikle kullanılan yağ türüne ve kullanım şartlarına bağlı olarak 15.000km ile 30.000km arasında değişebilir. Yarı sentetik veya tam sentetik motor yağları kullanıldığında turbo genellikle daha uzun ömre sahip olabilir.

Turbo basınç hortumları zamanla yıpranabilir ve patlayabilir. Bu durum genellikle hortum kıvrımlarında yıpranma veya delinme sonucu meydana gelir. Patlak hortum, turboşarjdan sıkıştırılmış hava iletemez hale geldiğinde güç kaybına neden olabilir.

Dizel motorların yağ eksiltmesinin nedenleri arasında segman, ana ve sibop yataklarında aşınmalar veya pistonun aşınması bulunabilir. Bu durum motorun yanma odasında yağın yanmasına neden olabilir ve sonuç olarak motorda yağ eksilmesi meydana gelebilir. Emme subap yataklarının aşınması da motorda yağ eksiltmesine neden olabilir.
 
Geri
Üst