AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Turbo lag nasil onlenir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.061
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Turbo lag nasıl önlenir?​

Turbo gecikmesini önlemek için birçok standart motorda ters basıncı boşaltan düzenekler olmakla birlikte, daha çok yüksek güçlü motorlarda -proffesional modifiyede kullanılan- BLOW-OFF adıyla anılan parça kullanılmaktadır. BLOW-OFF, Turbo ile gaz kelebeği arasındaki bir yere konumlandırılır.

Turbo neden kurum yapar?​

– Kurum Birikintisi: Turbonun düzgün çalışması için yağa ihtiyacı vardır. Yağ eksikliği, yanlış yağ kullanımı veya düşük kaliteli yağlar motorda ve turbo sisteminde aşındırıcı hasara neden olabilecek kurum ve pisliklerin birikmesine neden olur. Bu birikimleri önlemek için tamamen sentetik yağ kullanmanızı öneririz.
Turbo basıncı ne kadar olmalı?​
Standart diyebileceğimiz motorlarda turbonun fazladan sağladığı bu değer 0.5bar – 1.5 bar arasında değişebilirken, yüksek performanslı cadde tipi spor otomobillerde turbo tipine göre 2-2.5 bar’a kadar çıkabilmektedir.

Anti lag zararlı mı?​

Anti lag zararlı mı?
Ancak dezavantajları çoktur. Ateşleme gecikmesi sonucu oluşan yanma oldukça yüksek bir sıcaklığa neden olur ve bu da başta turbo olmak üzere piston ve supabların ömrünü kısaltır. Zaten bu nedenle günlük kullanılan araçlar için uygun değildir. Uygulamaları vardır ancak motorun genel ömrünü ciddi oranda kısaltır.

Turbo arıza yaparsa ne olur?​

Turbo arıza yaparsa ne olur?
Turbo hava emişinin yetersiz olması, egzozdan siyah duman çıkmasını sağlayabilir. Çünkü gönderilen yakıta karşılık yeterli hava yanma odasına gidemeyecektir. Bu da zengin hava-yakıt karışımının bozulduğu anlamına gelir.

1.5 dci turbo kaç bar?​

muhtemelen o da 1.2 1.3 bar arasıdır.

Turbo basıncı nasıl ayarlanır?​

Intercooler Ünitesi (Ara Soğutucu) Turbo ünitesinden yayılan havanın sıcaklığı hemen hemen 160 derecedir. Intercooler’ın içinden geçen sıcak hava soğutulur ve bunun sonucu yoğunluğu artar. Bu sayede silindirlere daha çok hava iletilmiş olur. Böylelikle aracın turbo basıncının da artması sağlanır.
Turboda boşluk varsa ne olur?​
Turbo mili elle yoklandığın da sallanmayacak şekilde yataklanır.Aşırı sallantı ya da boşluk varsa, mil üzerinde ki yağ keçelerinin kısa sürede bozulmasına sebep olacaktır. Bu durumda da motrunuz yağ yakmaya başlayacaktır. Hem egzost hem de motora gidecek hava içine yağ karışır.

Turbo arızası yolda bırakır mi?​

Turbo arızası yolda bırakır mi?
Genel olarak bakıldığında bu sorunun cevabı zarar vermediği şeklindedir.

Turbo kaç bin devirde açar?​

Turbo kaç bin devirde açar?
Turbolarda meydana gelmesi muhtemelen arızaları ve sebeplerini anlamak için öncelikle araçlarda turbo ne zaman devreye girer konusuna bakmak gerekiyor.Bu her ne kadar aracın modeline ve yaşına bağlı olarak değişim gösteren bir durum olsa da ortalama 1500 ila 1750 devir sonrasında turbo devreye giriyor.

Anti lag ne işe yarar?​

Birçok otomobil tutkunu, ralli araçları ve bazı modifiyeli araçların egzozundan çıkan patırtı, çatırtı hatta makinalı tüfekle ateş edermişcesine çıkan sesleri iyi bilir. Kimileri için korkutucu kimileri için de eğlenceli olan bu seslerin kaynağı ise Anti Lag Sistemi’dir.
 
Turbo lag nasıl önlenir?

Turbo lag, araçlarda hızlanma anında yaşanan gecikmeyi ifade eder. Bu gecikmeyi gidermek için birkaç yöntem bulunmaktadır. Standart motorlarda ters basıncı boşaltan düzenekler bulunurken, yüksek güçlü motorlarda kullanılan "BLOW-OFF" adı verilen parça tercih edilmektedir. BLOW-OFF, turbo ile gaz kelebeği arasında konumlandırılarak turbo lag sorununu azaltmaya yardımcı olur.

Turbo neden kurum yapar?

Turbonun kurum yapmasının başlıca sebeplerinden biri yağ eksikliği veya yanlış yağ kullanımıdır. Turbonun düzgün çalışabilmesi için yeterli yağa ihtiyacı vardır. Yağ eksikliği, yanlış yağ seçimi veya düşük kaliteli yağlar turboda kurum birikmesine ve aşındırıcı hasara yol açabilir. Bu sebeple, turboda kurum birikimini önlemek için tamamen sentetik yağ kullanımı önerilir.

Turbo basıncı ne kadar olmalı?

Standart motorlarda turbodan alınan ek basınç genellikle 0.5 bar ile 1.5 bar arasında değişebilirken, yüksek performanslı spor otomobillerde bu değer turbo tipine göre 2 ila 2.5 bar'a kadar çıkabilmektedir. Turbo basıncının motor performansı üzerinde büyük etkisi bulunmaktadır ve bu değerler genellikle motorun kapasitesine ve yapılandırmasına göre belirlenir.

Anti lag zararlı mı?

Anti-lag sistemleri, genellikle ralli araçlarında ve yüksek performanslı modifiyeli araçlarda kullanılan bir sistemdir. Ateşleme gecikmesi yaratarak turboda basınç sağlar ancak bu durum yüksek sıcaklık ve aşırı yüklenmeye sebep olabilir. Anti-lag sistemi, genellikle turbo, piston ve supap gibi motor bileşenlerine zarar verebileceği için günlük kullanımda önerilmemektedir.

Turbo arıza yaparsa ne olur?

Turbo arızası durumunda, hava emişinde yetersizlik olabilir ve egzozdan siyah duman çıkabilir. Bu durum genellikle yetersiz hava-yakıt karışımı nedeniyle oluşur ve motorda performans düşüklüğüne yol açabilir. Turbo arızaları genellikle motorun verimliliğini ve performansını olumsuz etkileyebileceği için arıza belirtileri hemen giderilmelidir.

Turbo kaç bin devirde açar?

Turbonun devreye girme hızı genellikle aracın modeline ve tasarımına bağlı olmakla birlikte, ortalama olarak 1500 ila 1750 devir arasında devreye girebilir. Turbo, motorun daha yüksek devirlerde daha fazla güç üretebilmesi için devreye girer ve hızlanmayı arttırır.

Anti lag ne işe yarar?

Anti-lag sistemi, genellikle yarış araçlarında kullanılan bir sistemdir ve ateşleme gecikmesi ile turbo basıncını koruyarak hızlanmayı arttırır. Ancak yüksek sıcaklık ve aşırı yüklenme nedeniyle motora zarar verebilir. Bu sistem genellikle yarış amaçlı araçlarda tercih edilir ve günlük kullanıma uygun değildir.
 
Geri
Üst