AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Turbo balansi bozuksa ne olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Turbo balansı bozuksa ne olur?​

Yakıt artışı ve motor çekişinde yaşanan düşüşten dolayı turbo şarjda bir arıza oluştuğunu tespit etmekte mümkündür. Arızalanan turbonun motora direkt olarak zarar verdiğini söylemek yanlış olur. Ancak hava beslemesinin yeterli gelmemesi ve odadaki kötü yanma motorun titreşimli bir çalışma moduna girmesine neden olur.

Turbo lag neden olur?​

Turbo lag neden olur?
Bu yüksek basınç yüksek hızla dönmekte olan turbo pervanesi aşırı ters basınçtan durur. Tekrar gaz pedalına basıldığında bu ters basıncın motor tarafından emilerek turbo pervanesinin yeniden dönmeye başlaması ve ihtiyaç duyulan basıncı tekrar sağlayabilmesi için geçen zamana “TURBO LAG” ya da “TURBO GECİKMESİ” denir.

Turbo wastegate açık kalırsa ne olur?​

Turbo wastegate açık kalırsa ne olur?
Klape açık kaldığındaysa, yetersiz turbo basıncı oluşur çünkü egzoz gazları turbo türbin kanatçıkların gelmeden kestirmeden direkt egzoz borusuna kaçarlar. Bu durumda çekiş düşer yakıt artar.

Turbo duman atar mı?​

Çünkü turbo sistemde bir arıza sonucu egzozdan çıkan duman rengi gri – mavidir. Bu nedenle egzozdan beyaz duman çıktığı anda turbo şarjda bir arıza meydana geldiğini söylemek yanlış olur. Bunun yanı sıra mavi duman turbo ile ilgili bir sıkıntının olduğunu gösterir.

Turbo neden devre dışı kalır?​

Turbo neden devre dışı kalır?
Önemli olan bu hatanın ne sıklıkla tekrarladığıdır. Hata donanımsal, sensör veya aracınıza üçüncü parti yazılım yüklü ise bu yazılımdan kaynaklı olabilir. ECU üzerinde bulunan motora ait yazılım hava girişi, turbo basıncı ve yakıtı kontrol eder. Sürüş şeklinize göre yüklü olan birçok parametreden bazılarını kullanır.

Wastegate ayarı neye göre yapılır?​

Wastegate ayarı neye göre yapılır?
turbo doldu ve basinc istenilen seviyenin üzerinde , basinc senserü basinci kontrol eder, basinc istenilenden fazla ise n75 valfi daha cok acilir , ve basincin olmasi gereken seviyeye düsürmeye calisir.

Turbo basıncı ne demek?​

Turbo basıncı, turbo mili içerisinde ki havanın basıncını belirtir. Turbo basinci artıkça turbo daha fazla güç üretir ancak ömrü kisalabilir.

Turbo ne renk duman atar?​

Turbo ne renk duman atar?
Turboya sahip araçlarda turbo bağlantılı nedenlerden kaynaklanır. ise turbonun yağ yakması sonucunda daha çok griye yakın bir renkte egzozdan duman çıktığını gözlemlemek mümkündür. Yağ eksiltme ve çekişten düşme gibi belirtileri vardır.
 
Turbo balansı bozulduğunda, aracınızın performansında ve yakıt tüketiminde bazı olumsuz etkiler meydana gelebilir. Özellikle motor çekişinde düşüş yaşanabilir ve turbo şarjın arızalanmasıyla bu durum daha belirgin hale gelebilir. Ancak, bu durumun motora doğrudan zarar verdiğini söylemek yanlış olabilir. Turbo balansının bozulması nedeniyle hava beslemesi yetersiz kalabilir ve bu da motorda titreşimli bir çalışma moduna geçmesine sebep olabilir.

Turbo lag ise yüksek basınçla dönen turbo pervanesinin ani durmasından kaynaklanır. Bu durum, gaz pedalına tekrar basıldığında turbo basıncının yeniden oluşturulması için geçen zamana denir. Bu durumda aracınızda ivmelenme gecikebilir ve performansta düşüş yaşanabilir.

Eğer turbo wastegate açık kalırsa, yetersiz turbo basıncı oluşabilir. Bu durumda egzoz gazları doğrudan egzoz borusuna kaçabilir ve turbo türbin kanatçıklarına gereken basınç sağlanamaz. Sonuç olarak, aracınızın çekişi düşebilir ve yakıt tüketimi artabilir.

Turbo duman atabilir, bu da turbo sisteminde oluşan bir arıza belirtisi olabilir. Özellikle gri veya mavi renkte duman çıkması, turbo ile ilgili bir sorun olduğunu gösterebilir. Beyaz duman ise genellikle turbo arızalarıyla ilişkilendirilmez.

Turbo neden devre dışı kalır sorusunun cevabı ise farklı sebeplere bağlı olabilir. Donanımsal bir hata, sensör sorunu veya üçüncü parti yazılımların araca yüklenmesi gibi durumlar turbo sisteminin devre dışı kalmasına neden olabilir. Bu durum sürüş deneyiminizi etkileyebilir ve performansta düşüşe sebep olabilir.

Wastegate ayarı, turbo sistemindeki basınç seviyesini kontrol etmek için önemlidir. Basınç sensörü, n75 valfi gibi parçalarla turbo basıncı ayarlanabilir ve istenen seviyede tutulabilir. Turbo basıncı ise turbo mili içindeki havanın basıncını belirtir ve arttıkça daha fazla güç sağlar ancak bunun turbo ömrünü kısaltabileceğini unutmamak gerekir.

Son olarak, turboya sahip araçlarda belirli duman renkleri turbo arızalarıyla ilişkilendirilebilir. Gri veya mavi renkte duman çıkması genellikle turbo ile ilgili sorun olduğunu gösterebilirken, yağ yakmasından kaynaklanan dumanlar genellikle daha grileşir. Bu durumda aracınızda yağ eksilmesi ve çekiş düşmesi gibi belirtilere dikkat etmek önemlidir.
 
Geri
Üst