AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Tuketicinin cayma hakki kac gun?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.190
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Tüketicinin cayma hakkı kaç gün?​

(5) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir.

Kredi tahsis ücreti geri alınabilir mi?​

Kredi tahsis ücretinin geri ödenmesi ile ilgili kesin bir karar mevcut değildir. Ücretin geri ödenmesi için başvurmanız gereken kurum ise yaşadığınız ilçedeki Tüketici Hakem Heyeti’dir. Söz konusu ücretin tüketiciden alınması yasal olduğu için ödenen tutarların geri alınması pek mümkün olmamaktadır.

Mağazadan alınan ürün kaç gün içinde iade edilir?​

Mağazadan alınan ürün kaç gün içinde iade edilir?
Mağazadan satın almış olduğunuz ürünü şartlar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar 15 (On beş) gün içerisinde satın alınmış ürünü koşulsuz olarak aynen iade alırken bazı mağazalar 7 yedi gün içinde bazıları ise aynı gün koşulsuz olarak ürün iadesi yapmaktadır.

Cayma hakkı hangi durumlarda kullanılamaz?​

(1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz: a) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler. b) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

Kredi dosya masrafı nasıl geri alınır?​

Kredi dosya masrafının iadesi için başvuru yapılması gereken yer Tüketici Hakem Heyeti’dir. Haksız yere alınan kredi dosya masraflarının iadesi için tek yetkili olan Tüketici Hakem Heyeti’ne yaptığınız başvurunun ardından sizden alınan dosya masrafının iadesi gerçekleşmektedir.

Kredi Sigorta parası nasıl geri alınır?​

Kredi Sigorta parası nasıl geri alınır?
Sigorta şirketine iptal dilekçesi iletildikten sonra işlem onaya alınır ve bir iki gün içerisinde, iptal işlemi gerçekleşerek iade yapılır. İade işlemi, katılımcının primleri ödediği banka hesabına ya da kredi kartına yapılmaktadır.
 
Tüketiciyi koruyan önemli bir hak olan cayma hakkı, tüketiciye herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin on dört gün içinde sözleşmeden cayma imkanı tanır. Cayma hakkının kullanılabilmesi için bildirimin satıcı veya sağlayıcıya bu süre içinde iletmiş olması yeterli olacaktır. Bu süre içinde cayma hakkını kullanarak sözleşmeden dönme hakkınız bulunmaktadır.

Kredi tahsis ücreti konusunda belirli bir karar olmamakla birlikte, bu ücretin geri ödenmesi için başvurulması gereken yer Tüketici Hakem Heyeti'dir. Ancak yasal olarak tüketiciye alınabilen bu ücretin geri ödenmesi pek mümkün olmayabilir.

Mağazadan satın aldığınız bir ürünü iade etmek istediğinizde genellikle mağaza politikalarına göre değişiklik gösterebilir. Bazı mağazalar 15 gün içinde herhangi bir koşul olmadan iade alırken, bazıları 7 gün veya hatta aynı gün iade kabul edebilir.

Cayma hakkının kullanılamayacağı durumlar arasında tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçlarına uygun olarak hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler ve çabuk bozulabilen ya da son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler bulunmaktadır.

Kredi dosya masrafının iadesi için Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurulması gerekmektedir. Haksız yere alınan kredi dosya masraflarının iadesi için yapılan başvurular sonucunda dosya masrafının iadesi gerçekleştirilmektedir.

Kredi sigorta parasının geri alınması için sigorta şirketine iptal dilekçesi ile başvuruda bulunulmalıdır. İptal işlemi onaylandıktan sonra iade işlemi birkaç gün içerisinde katılımcının primleri ödediği banka hesabına veya kredi kartına yapılmaktadır.
 
Geri
Üst