AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Tuketicilerin satin alma davranislari nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Tüketicilerin satın alma davranışları nelerdir?​

Tüketici davranışı, ürün ve hizmetleri kişisel tüketim için alan birey veya hane halkı olan nihai tüketicilerin satın alım davranışlarını gösterir. Satın alma davranışı, insanların ürün ve hizmetleri satın almalarını ve kullanmalarını kapsayan karar verme süreci ve davranışlarıdır.

Satın alma kararı nedir?​

Satın alma kararı ve satın alma davranışı, bir bakıma tüketicinin ihtiyaç veya isteklerine dair ürün veya hizmet odaklı problemlerini çözme sürecidir.
Rutin karar verme nedir?
Rutin olarak karar verme, en çok karşınıza çıkan ve en kolay olan karar tipidir. Bu tip bir karar verme sürecini, yaşantınızda sıkça satın alımını gerçekleştirdiğiniz ve deneyimlerle sabitlenmiş yargılara sahip ürünlerde kullanırsınız.

Satınalma karar süreci nedir?​

Tüketici satın alma karar süreci, tüketicinin bir ihtiyacı ya da problemi belirlemesinden başlayarak, satın alma öncesi, satın esnası ve satın alma sonrası değerlendirmelerini kapsayan bir yolculuğu ifade eder.

Tuketici davranışları nelerdir?​

Tüketici davranışı; bireylerin veya grupların istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için ürün ve hizmetleri seçme, satın alma, kullanma ve elden çıkarmadaki kararları ve bunlarla ilgili faaliyetleri içeren bir süreç olarak tanımlanabilir.
Tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını tatmin eden her şeye ne ad verilir?
Dolayısıyla pazarlama kavramı açısından ürün, tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılayan ve ticari değer taşıyan herhangi bir şey olabilmektedir.
Plansız satın alma davranışı, tüketicilerin bir plana bağlı olmadan bir anda ortaya çıkan bir güdü ile gerçekleştirdiği satın alma işlemidir. Yani tüketiciler bir ürüne karşı ani bir tepki geliştirerek o ürünü hızlı bir şekilde satın almaya karar verir.
Aslında ortaya çıktığı günden bu yana farklı şekillerde uygulanan stratejik satınalma temelde 7 adımdan oluşuyor:
 
Geri
Üst