Tuketici tarafindan algilanan somut ve soyut faydalar ve maliyetler nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.050
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Tüketici tarafından algılanan somut ve soyut faydalar ve maliyetler nedir?​

Değer, tüketici tarafından algılanan somut ve soyut faydaları ve maliyetler ya da kalite, hizmet ve fiyattan oluşan tüketici değer takımıdır.

Satış tutundurma faaliyetleri nelerdir?​

Satış tutundurmanın amacı ürün veya hizmetin tüketici tarafından satın alınmasını özendirmektir. Satış tutundurma, reklam, kişisel satış hatta özel olaylara yönelik etkinlikler ve elbette halka ilişkiler uygulamalarıyla başarılı bir biçimde uygulanır.
Satış faaliyetleri nelerdir?
Satış ise bir ürünü para veya başka bir şey karşılığında değiştirmek için yapılan faaliyetlerdir. Kısacası; pazarlama, potansiyel müşterilere erişmek ve onları ikna etmek için yaptığınız her şeydir. Satış süreci ise satışı kapatmak ve sözleşme imzalamak için yaptığınız her şeydir.
Tutundurma araştırması nedir?
Promosyon (tutundurma) kavramını daha geniş anlamda tanımlayacak olursak, işletme tarafından hedef pazara gönderilen ve alıcılarla iletişim kurmak, mal ve hizmetlerle ilgili bilgi vererek, işletme yararına gerekli diğer değişiklikleri sağlamaya yönelik mesajların iletilmesine ilişkin pazarlama çabalarıdır.

Tutundurma ne demek?​

Bir işletmenin mal veya hizmetinin satışını kolaylaştırmak amacıyla üretici-pazarlamacı işletmenin denetimi altında yürütülen, müşteriyi ikna etme amacına yönelik, bilinçli, programlanmış ve eşgüdümlü faaliyetlerden oluşan bir iletişim sürecidir.

Tutundurma amaçları nelerdir?​

Tutundurma çabalarının temel amacı; kuruluşun kendisini veya pazarlama karması hakkında fiili ve potansiyel tüketicileri “bilgi vermek”, “hatırlatma yapmak” ve “ikna etmektir. Bu etkinlikle özellikli olarak yapılmak istenen; “alıcıların dikkatini çekmek”, “ilgi uyandırmak”, “arzu yaratmak”, “harekete geçirmektir”.
Satış çabaları nelerdir?
Satış çabaları, bir işletmenin ürettiği mal veya hizmetleri tüketicileri bilgilendirmek ve tüketicilerin beğenisini kazanmak ve hedef tüketicilere satmak için yapmış olduğu çabalardır.
 
Geri
Üst