AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Tuketici riskleri nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.523
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Tüketici riskleri nelerdir?​

Yaptıkları çalışmanın sonucunda tüketicilerin ürün satın alırken finansal, performans, fiziksel, psikolojik ve sosyal risk olmak üzere beş tür risk algıladıklarını ortaya koymuşlardır.

Algılanan risk türleri nelerdir?​

Algılanan risk türleri nelerdir?
Yapılan çalışmalar incelendiğinde araştırmalarda kullanılan algılanan risk türleri şöyle sıralanabilir; performans riski, finansal risk, zaman riski, fiziksel risk, sosyal risk ve psikolojik risk.

Satın alma riski nedir?​

Satınalma operasyonunun herhangi bir adımında, herhangi bir sebeple yaşanabilecek kayıpların tümü olan Satınalma Riski dolandırıcılık, doğal afetler, kazalar, tedarikçilerin finansal krizleri gibi ihtimalleri içeriyor.

Sistemik risk ne demek?​

Sistemik risk ne demek?
Sistemik Risk (Systemic Risk) Nedir? Finansal sistemin bir kısmı veya tamamında meydana gelen bir zafiyetten ötürü finansal hizmetlerin iktisadi faaliyet üzerinde ciddi olumsuz sonuçlara da yol açabilecek şekilde kesintiye uğraması sistemik risk olarak adlandırılmaktadır.

Sistematik risk ne demek?​

Sistematik risk; makro riskleri kapsar; kur riski, piyasa riski, satın alma gücü riski, politik risk ve faiz riski gibi ekonomideki tüm bireyleri ve şirketleri genellikle aynı yönde ama farklı bir katsayı ile etkileyen risktir.

Algılanan değerler nelerdir?​

Algılanan değerler nelerdir?
Algılanan değer ürün veya hizmetin tüketicinin zihninde sahip olduğu değerdir. Biz her Apple aldığınızda farkında olmadan Steve Jobs’un hikâyesine fazladan para öderiz! Gerçek üretim maliyetini bilmeyiz ancak algıladığımız değeri ödemeye her zaman hazırız.

Sosyal risk ne demek?​

Sosyal risk ne zaman gerçekleşeceği bilinmeyen ve gerçekleşebilecek tehlikeli bir durumu ve buna maruz kalan kişinin maddi veya manevi zararını tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Sosyal risk özellikle sigortacıların kullandığı bir kavram olarak bilinmektedir.

Sistemik önemli banka ne demek?​

Sistemik önemli banka ne demek?
Sistemik önemli bankalar, kısaca; büyüklükleri, finansal sistem içindeki ilişkilerinin yüksek olması, bilanço yapılarının ve faaliyetlerinin karmaşıklığı ve verdikleri hizmetlerden biri veya bir kaçının diğer kuruluşlarca ikame edilmesinin zor olması gibi özellikleri nedeniyle, mali sıkıntı yaşamaları durumunda.

Risk kültürü ne demek?​

Risk kültürü, belli bir amaç için bir araya gelmiş bir grup tarafından (örgüt çalışanları gibi) risk hakkında paylaşılan değerler, inançlar, bilgi, tutum ve anlayış olarak ifade edilmektedir (The Institute of Risk Management, 2012: 5).

Sistematik ve Sistematik olmayan riskler nelerdir?​

Sistematik ve Sistematik olmayan riskler nelerdir?
Sistematik riskler, tüm ekonomiyi ilgilendiren ve işletme yönetiminin müdahale edemeyeceği risklerdir. Sistematik olmayan riskler ise, her işletmenin kendi özellikleri nedeniyle karşılaştıkları risklerdir. İşletme yönetimi bu tür risklere müdahale edebilmektedir (Sayılgan, 2003:340).
 
Algılanan risk türleri, tüketicilerin ürün veya hizmet satın alırken karşılaşabileceği olası riskleri ifade eder. Bu risk türleri genellikle performans riski, finansal risk, zaman riski, fiziksel risk, sosyal risk ve psikolojik risk şeklinde sıralanır. Her bir risk türü farklı boyutta etkiler yaratabilir ve tüketici kararlarını etkileyebilir.

- Performans Riski: Ürünün beklenen performansı göstermemesi durumunda ortaya çıkan risktir. Örneğin, bir cihazın işlevselliğinin beklentileri karşılamaması performans riskine örnektir.
- Finansal Risk: Satın alınan ürün veya hizmetin maliyetinin beklentileri aşması veya ek maliyetlerin ortaya çıkması durumda karşılaşılan risktir. Bütçe dışı harcamalar finansal risk oluşturabilir.
- Zaman Riski: Ürünün beklenen zamanda teslim edilmemesi veya hizmetin verilen sürede gerçekleştirilememesi durumunda yaşanan risktir. Zamanında alınamayan bir hizmet zaman riskine örnektir.
- Fiziksel Risk: Ürünün veya hizmetin kullanımı sırasında fiziksel zarar veya tehlikelerle karşılaşma riskini ifade eder. Yanlış kullanım sonucu fiziksel zarar riski oluşturabilir.
- Sosyal Risk: Bir ürünü veya hizmeti satın almanın tüketicinin sosyal itibarı veya ilişkileri üzerinde oluşturabileceği risktir. Örneğin, popüler olmayan bir markayı tercih etmek sosyal risk olabilir.
- Psikolojik Risk: Tüketicinin ürün veya hizmet satın alırken yaşadığı endişe, stres veya kaygı durumlarını ifade eder. Örneğin, satın alınan ürünün beklentileri karşılayamayacağı korkusu psikolojik risk oluşturabilir.

Risklerin farklı boyutları olduğu gibi, algılanan değerler de tüketicinin zihninde ürün veya hizmetin sahip olduğu değerleri temsil eder. Bu değerler bazen objektif gerçeklikten bağımsız olarak algılanabilir ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilir.
 
Geri
Üst