- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 223.141
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Tüketici hakları neden önemlidir?
Tüketicinin korunması neden önemlidir? Çünkü insan, ‘beşikten mezara kadar’ tüketicidir. Teknolojik gelişmelerle birlikte toplu üretim yapılabilmesi sonucunda insan sağlığına zararlı pek çok mal ya da hizmet piyasaya sunulabilmektedir.Tüketici haklarının korunmasında bize yardımcı olan kurum ve kuruluşlar nelerdir?
Tüketici Hakem Heyetleri illerde Ticaret İl Müdürlüğü, ilçelerde Kaymakamlık bünyesinde oluşturulmuştur. Tüketici Mahkemeleri ise belirli illerde kurulmuştur. Tüketici mahkemesi bulunmayan yerlerde, Asliye Hukuk Mahkemesi’ne başvurulabilir.)Tüketici Hakem Heyeti gündemden çıkarıldı ne demek?
Ziyaretçi. Karara bağlanmak üzere sıraya alındı demek oluyor. Heyet dosyanı inceleyecek. Karşı tarafın kabul etmeme gibi bir durumu yok.
Haklarımız ihlal edildiğinde hangi kurumlara başvurmalıyız 4 sınıf?
İdareden kaynaklı bir hak ihlaline karşı yargı organları ve Türkiye İnsan Hakları Kurumu dışında aşağıdaki merilere de başvurulabilir.
Tüketici Hakem Heyeti gündeme alındı kaç gün sürer?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular başvuru tarih ve sırasına göre en geç altı ay içinde görüşülür ve karara bağlanır. Yapılan başvurunun niteliği, başvuru konusu, mal veya hizmetin özelliği gibi hususlar dikkate alınarak, karar süresi en fazla altı ay daha uzatılabilir.Tüketici Hakem Heyeti gündeme alındı kaç gün?
Hakem Heyeti her 15 günde bir (ayda iki defa) toplanarak gündeminde hazır olan tüketici başvurularını görüşür ve karara bağlar. Tüketici Hakem Heyetinden çıkan karar her iki tarafa tebliğ edilir. Tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz yolu açıktır.Aldığımız bir ürünle ilgili sorun yaşadığımızda ilk olarak hangi kuruma başvurmamız gerekir?
Tüketici hakları ile ilgili bir sorun yaşadığımızda mahkemelere başvurabiliriz. Tüketici hakları sorunlarında Tüketici Hakları Derneği, Tüketiciler Derneği sivil toplum kuruluşlarına başvuru yapılabilir. Ayrıca ilk önce ürünün satın alındığı kuruma gidilmelidir. Sonuç alınamazsa mahkeme yolu tercih edilmelidir.
Tüketici Haklarına şikayet Nasıl Yapılır?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda e-Devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) (https://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr) ile tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılabilir. Bu itibarla, tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru yapılamamaktadır.
Bilinçli tüketici olmanın önemi nedir?
Bilinçli tüketici olmak çok önemlidir. İhtiyacımız olan kadar tüketmeli ve bundan fazlasını yapmamalıyız. Böylece hem ülke kaynaklarını koruyabilir hem de ekonomik yönden tasarruf edebiliriz. Ayrıca doğal kaynakları da korumuş oluruz.Tüketici Hakları hangi konularla ilgilenir?
İşte madde madde tüketici hakları… TÜRKİYE’DE TÜKETİCİ HAKLARI NELERDİR? Alınan herhangi bir mal hatalı çıktığı zaman, ilk 15 gün içinde, değiştirilmesi, paranın geri verilmesi, ücretsiz tamir edilmesi, ayıbın neden olduğu değer kaybının malın bedelinden indirilmesi talep edilebilir.Bilinçli tüketici neye öncelik verir?
Bilinçli tüketici için en temel kural, haklarını bilmek ve haklarını aramaktır. Ayrıca güvenilir yerden alışveriş yapmak bilinçli tüketicinin en dikkat etmesi gereken konulardan biridir. İsminden de anlaşılacağı üzere tüketici bilinçli bir şekilde sipariş vermelidir.
Bilinçli tüketici ne yapar maddeler halinde?
Satın alacağı ürünün fiyatının bütçesine uygun olup olmadığına dikkat eder. Aile bütçesini aşmayacak şekilde hareket eder. Alacağı mal veya hizmetlerin kaliteli ve uygun fiyatlı olmasına dikkat eder. Televizyon, gazete ve Genel Ağ üzerinde yayınlanan reklamlardaki aldatıcı bilgilere inanmaz.