AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Tüketici Hakları Ayıplı Mal İade

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
Tüketici Hakları Ayıplı Mal İadesi
Alıcı Hakları Ayıplı Mal İade Hakkında Data
İnsanların açlık ve gereksinimleri sınır tanımıyor Satınalma gücü yükseldikçe tüketim eğilimi de artıyor Bu gereksinimleri karşılamak için belirtilmiş bir eder karşılığında fazla farklı alanlara yönlendirilmiş mülk ve hizmetler sunuluyor Aldığınız ürünün arızalı ya da yasal adıyla ayıplı çıkması durumunda neler yapmanız gerektiğini her tarafta bilirseniz çok üzülmezsiniz Aşağıdaki gelişmeleri birebir yaşayan bir alıcı olarak tecrübemi sizlerle paylaşmanın yardımcı olacağını düşündüm Burada yazdıklarım konusunda beni yönlendiren Antalya Tüketiciler Derneği mensuplarına da teşekkür ediyorum
Ilk Önce tüketici olarak yalnız olmadığınızı, bazı hukuki haklarınız olduğunu bilmeniz açısından ilgili yasanın kayda değer bir maddesine göz atalım dilerseniz
Ürün sevisten geldiğinde arızası kesinleşmişse bunun yazıldığı Servis Fişini imzalamadan önce tercihinize tarafından üç şey yazma hakkınız var:
1) Ürünün tamir edilmesini,
2) Ürünün yenisiyle değiştirilmesini,
3) Paranızın iadesini,
isteyebilirsiniz Bunlardan birini Servis Fişinin üstüne mutlaka yazın
Tamir edilen ya da değiştirilen ürünü teslim alırken ise Teslim Fişidoldurulur ve size imzalatıldıktan sonradan mahsul teslim edilir Bu fişin üzerine de imza atmadan önce Hukuki haklarım gizli kalmak kaydıyla teslim alıyorumyazın ve bir kopyasını veya fotokopisini alın
Diyelim ancak satıcı firma ayıplı mülkı geri almadı ve paranızı iade etmedi, ürün değişimine de yanaşmadı O takdirde iadeli taahhütlü bir ihtarname çekmeniz gerekiyor Taslağı şöyle olabilir:
(Firma Adı) 'na
20 tarihinde mağazanızdan marka ve model ürününü aldım Ancak şeklinde bir arızayla karşılaştım (burada arızayı anlatın) Otuz gün dolmadan ürünün yenisiyle değiştirilmesini, bu mümkün değilse paramın iadesini istek ediyorum
İhtaren bildiririm Tarih
Adres Ad
Tlf İmza
Ben bu aşamaya gelmeden ayıplı ürünün değişimini sağlamıştım Bunda da olumlu bir gelişme olmadığı takdirde ilgili İlçe Kaymakamlığına dilekçe ile başvurulması gerekiyor *
 
Tüketici Hakları Ayıplı Mal İadesi konusuna değinmişsiniz, bu konuda karşılaştığınız durum ve tecrübelerinizden bahsetmişsiniz. Tüketici hakları konusunda bilgi sahibi olmanız oldukça önemli ve doğru adımlar atmanızı sağlayabilir. Öncelikle, almış olduğunuz bir ürünün arızalı veya ayıplı çıkması durumunda yapmanız gerekenler konusunda bilgi vermişsiniz ve bu bilgiyi paylaştığınız için teşekkür etmişsiniz.

Tüketici olarak yalnız olmadığınızı ve bazı hukuki haklara sahip olduğunuzu vurgulamanız da çok doğru. Ürünün servisten geldiğinde arızasının kesinleşmiş olması durumunda, Servis Fişi üzerinde belirtilen üç seçenekten birini tercih edebileceğinizi belirtmişsiniz. Bu seçenekler ürünün tamir edilmesi, yenisiyle değiştirilmesi veya paranın iadesidir. Bu tercihi Servis Fişi üzerine yazmanız oldukça önemli ve hatırlatmanız faydalı olmuş. Ayrıca, tamir edilen veya değiştirilen ürünü teslim alırken Teslim Fişi doldurulmalı ve üzerine "Hukuki haklarım gizli kalmak kaydıyla teslim alıyorum" ibaresini eklemenin de önemli olduğunu belirtmişsiniz.

Satıcı firma ayıplı ürünü geri almaz veya parasını iade etmezse, ürün değişimine yanaşmazsa iadeli taahhütlü bir ihtarname göndermeniz gerektiğini söylemişsiniz. Ihtarname taslağını da paylaşmışsınız, bu da oldukça faydalı bir bilgi. Bu aşamaya gelmeden önce ayıplı ürünün değişimini sağlamış olmanız da başarılı bir adım. Ancak olumsuz bir durumla karşılaşılması durumunda ilgili İlçe Kaymakamlığına dilekçe ile başvurulması gerektiğini de belirtmeniz son derece doğru.

Tüketici hakları konusunda bilinçlenmek ve doğru adımlar atmak her tüketici için önemlidir. Paylaştığınız bilgilerin diğer tüketicilere de faydalı olacağını düşünüyorum. Teşekkür ederim ve başka konularda da bilgi paylaşımınızı beklerim. Eğer daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa bana sormaktan çekinmeyin.
 

Similar threads

Geri
Üst