Tuketici Hakem Heyeti kararlari banka kac gun icinde uygulanir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
254.490
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Tüketici Hakem Heyeti kararları banka kaç gün içinde uygulanır?​

Hakem Heyetinin kararı 20 gün içinde TBB tarafından müşteriye ve bankalara bildirilir. Bankalar, Heyetin vereceği karara yargı yolu açık olmak üzere 4.731.- TL’ye kadar uymak zorundadırlar.
Banka tüketici hakem heyetine başvurabilir mi?
Hakem Heyeti’ne başvurmadan önce bankaya başvuru yapılması gerekmektedir. Bankaya başvuru yazılı olarak yapılmalı ve başvurunun yapıldığına ilişkin “başvuru teyit belgesi” temin edilmelidir. Bu süre, banka ve kredi kartlarıyla ilgili başvurular için 20 gündür.

Türkiye Bankalar Birliği Şikayet Nasıl Yapılır?​

TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ BİREYSEL MÜŞTERİ HAKEM HEYETİNE,
- Adres: Nispetiye Caddesi Akmerkez B 3 Blok Kat 13 34340 Etiler İSTANBUL.
- Çağrı Merkezi Telefon Numarası: 0850 222 2 822.
- Faks: (212) 282 09 46.
- Web sitesi: http://www.tbb.org.tr.
Tüketici hakem heyetine banka şikayet edilir mi?
4077 sayılı Tüketici Korunması hakkında bulunan kanun kapsamında, herhangi bir bankanın şikayet edilmesi mümkündür. Bu şekilde hem tüketici hakem heyetleri hem de Türkiye Bankalar Birliği şikayet edilebilir.
4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde yapılacak bilgi ve belge talepleri www.bddk.org.tr adresindeki “Bize Ulaşın” linkinde yer alan ilgili formlar doldurularak yapılması gerekmektedir.
BDDK ya neler şikayet edilir?
Vatandaşlarımız BDDK’ya bankalarla olan şu uyuşmazlıklarla da şikayette bulunuyor; kredili mevduat hesabı işlemleri, TMSF’ye devrolan bankalara ilişkin şikayetler. BDDK’ya, bankanızdan alamadığınız bilgi, belge, sözleşme örnekleri hakkında da şikayette bulunabilir, mütalaa talep edebilirsiniz.

Bankaları nereye şikayet edebilirim?​

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’na şikayet BDDK’ya, bankaların yaptığı işlemlerden dolayı beş farklı yolda şikayette bulunmak mümkündür. Bu beş tane şikayet yolu, bilgi edinme sistemi, elektronik şikayet sistemi, dilekçe, çağrı merkezi, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)’dir.
Bankaları nereye şikayet ediyoruz?
 
Geri
Üst