- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.241
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Konu Yazar
- #1
Tüketici davranışlarında marka algısı üzerinde etki eden faktörler nelerdir?
Bu faktörler sosyal faktörler, psikolojik faktörler, kişisel faktörler, marka sadakati, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımları, marka imajı ve marka değeridir.Tüketici husumeti nedir?
Tüketici husumeti, geçmişteki ya da devam eden ekonomik, askeri ya da politik olaylardan kaynaklanan antipati olarak tanımlanmıştır.Tüketim küreselleşmesi nedir?
Bu bakış açısına göre tüketimin küreselleşmesi, tüketim mallarının standartlaşmasını ve bir yerde elde edilebilen bir malın veya sembolün dünyanın her yerinde elde edilebileceğini ifade eder.
Bir markayla ilgili olumlu yada olumsuz değerlendirme eğilimine ne denir?
Pazarlama açısından tutum, bir malı ya da markayı değerlendiren bireyin o markaya karşı takındığı olumlu ya da olumsuz eğilimi ifade eder. Tüketici davranışları literatüründe tutum yaygın olarak üç boyuttan oluşan bir olgu olarak görülür.Marka bağımlılığı nedir?
Marka bağımlılığı, tüketicinin günlük yaşamında ortaya çıkan, markaya karşı pozitif duygular beslenen ve markadan tatmin olmanın verdiği güçle markanın ürünlerine sürekli olarak sahip olma dürtüsü olarak tanımlanıyor. Tüketici en sevdiği markayı almak için, bu markayı tekrar satın alacağı zamanı planlayabiliyor.Küresellik, küresellik ve küreselleşme?
Global şirketler küreselleşmeyi kullanarak kendi ürünlerini dünyanın her tarafına ulaştırırken, her devlette kanunları kendi lehine kullanırken ve gerektiğinde yönetimleri ezerken, diğer taraftan kenarda köşede yaşayan halkın açlığı, yoksulluğu ve sefaleti hiç de küresel olmamaktadır.
Gelişen küreselleşme süreci , sivil toplum gruplarının ve örgütlerinin de küreselleşmesine yol açmıstır. Normal şartlarda ulusal sınırlar içinde bulunan ve ilgi ve faaliyetleri ulusal hükümete yönelik olan sivil toplum dünyadaki küreselleşmeye bağlı olarak küreselleşmiştir.
Küreselleşme, ekonomik, sosyal, teknolojik, kültürel, politik ve ekolojik denge açılardan bütünleşmenin, ve dayanışmanın artması anlamına gelmektedir.
Küreselleşme, dünya çapındaki toplumsal ilişkilerin yoğunlaşması olarak tanımlanabilir.?
Giddens’a göre, modernliğin sonucu olarak değerlendirdiği küreselleşmeyi, uzak yerleşimlerin birbiri ile ilişkilendirildiği yerel oluşumların millerce ötedeki olaylarla biçimlendirildiği dünya çapındaki toplumsal ilişkilerin yoğunlaşması olarak tanımlamaktadır.
Ihtiyaçların değişmesine neden olan diğer etkenler?
Kültürel Faktörler: Kültür, Alt Kültür, Sosyal Sınıf.Markanın tüketici üzerindeki etkisi nedir?
Belirtmek gerekir ki marka, tüketici zihninde farkındalık oluşturarak satın almaya teşvik etmek için önemli bir faktördür. Tüketicilerin satın alma davranışları, ürünün ve hizmetin niteliklerinin yanında hedef kitlenin demografik, psikolojik, sosyolojik, kültürel ve durumsal özellikleri tarafından da etkilenmektedir.Markalaşmanın üretici ve tüketici açısından faydaları nelerdir?
Markanın İşletmeler Açısından Önemi Marka kavramı tüketicinin tekrarlanan satın alma davranışları ile satış rakamlarının arttırılması, promosyon maliyetlerinin azaltılması ve aynı anda firmanın rekabete karşı direnç gösterebilmesine yardımcı olur.