AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Tubeless lastik iyi mi?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
132.023
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Tubeless lastik iyi mi?​

Tubeless lastikler, iç lastikli lastiklere göre daha hafiftir ve dolayısıyla aracın kilometresini etkiler. Ağır araç parçaları motordan daha fazla güç talep edecek ve bu daha fazla yakıt gerektirecektir. Yüksek hızlarda sürerken, iç lastikli bir lastiğin kendi içinde sürtünmesi olacaktır.

Bisiklet tubeless lastik ne demek?​

Tubeless lastik Türkçede tüpsüz lastik anlamına gelir ve günlük kullanılan bisiklet modellerinde olduğu gibi lastiğin iç kısmında ek bir tüp veya iç lastik bulunmaz. Onun yerine lastiğin dik durmasını, içine basılan havanın basıncı sağlar.

Tubeless Ready lastik nedir?​

Tubeless Ready lastik nedir?
Çemberin hazırlanması Tubeless sisteminin en önemli kısmı jantınızı hava sızdırmaz hale getirmektir. Çoğu jant çemberi “Tubeless Ready (iç lastiksiz kullanıma uygun)” yazsa bile tel başları için deliklere sahiptir. Bu deliklerin güzelce kapatılmış olması önemlidir. Bu işlem için yapışkanlı özel bantlar kullanılır.

Tubeless lastik iç lastikle kullanılır mı?​

İç lastiksiz lastiğe iç lastik takılmaz.

Dubleks teker ne demek?​

İç lastiksiz anlamına gelen ingilizce “tubeless” (tyubles) sözcüğü halk dilinde dubleks olarak değiştirilmiştir. İç lastiksiz lastikler iç lastikli lastiklere göre daha iyi performans vermelerinin yanında delinme anında havanın aniden kaçmasına engel olduklarından dolayı hayati bir önem taşırlar.

Radıal tubeless ne demek?​

Radıal tubeless ne demek?
Lastiği oluşturan gövde içindeki çelik tellerin bir damaktan diğer damağa lastik merkez hattına göre 90 derece açı oluşturduğu lastik yapılarına radial yapıda lastikler denir ve özel damak açıları ile kullanıldığı jantlarıyla tubeless (iç lastiksiz) özelliğe de sahiptirler.

Dubleks lastik ne demek?​

Tubeless lastik nasıl takılır?​

Yol bisikletindeki tek sorun, jant çok dar olduğu için işlemin biraz daha zorlaşması. Bunu da, lastiği bir süre sıcak suda bekletip, sonra sabunlayarak takmak çözüyor. Normal lastiklerden farklı olarak, lastiği sibop tarafından değil de diğer taraftan geçirmeniz, en son sibop tarafını oturtmanız gerekiyor.

Dubleks lastik mi?​

Dubleks lastik mi?

Dubleks lastik nasıl şişirilir?​

Bu işlem rahat çalışmak için gerekli, eğer 2 kişi yapabilirsiniz direk hava basma ucuyla da yapabilirsiniz. Sonra bir arkadaşınız hava basarken sizde söktüğümüz tekerleği yere vurarak bir yandan çevirip üstüne bastırarak ve yanakların açık kaldığı yerleri bastırarak şişirme ye çalışın.

Lastik fitili nasıl takılır?​

Bu teknik ile lastiğin tekerlekten çıkarılmasına gerek kalmaz; lastiğe saplanan yabancı cisim lastikten çıkarılır. Yabancı cismin açtığı boşluğa bir iğne yardımı ile fitil yerleştirilir. Sonrasında oldukça sağlam yapıştırıcılar ile bu bölüm sıvanır. Fitilin dışarıda kalan yüzü ise maket bıçağıyla kesilir.

C sınıfı lastik ne demek?​

C sınıfı lastik ne demek?
İlk sıradaki gösterim binek / oto grubuna aittir. Hafif ticari araç lastikleri için ise ölçünün sonunda C harfi bulunmaktadır. Bu işaret CP olursa, karavan / kamp tipi uzun süre bekleme sonrası yıl içinde kısa süreli kullanımlarda olan yanakları takviyelendirilmiş lastikleri gösterir.

Tubeless lastik nasıl tamir edilir?​

Adım adım tamirat:
- Patlağı bulun: Eğer lastikten çıkan hava ile patlağın yerini tespit edemediyseniz lastiğin dışına şampuan köpüğü sürerek patlak noktayı bulabilirsiniz.
- Yama yapılacak noktayı temizleyin: Önce eğer lastiğin içinde patlak önleme sıvısı kalıntıları varsa temizleyin.

Dubleks teker nasıl olur?​

 
Tubeless lastikler, iç lastikli lastiklere göre birkaç avantaja sahiptir. Daha hafif olmaları, aracın performansını ve yakıt tüketimini olumlu yönde etkiler. Ayrıca iç lastikli lastiklere göre delinme durumunda hava kaçırma riski daha düşüktür. Ancak tubeless lastiklerin ilk kurulumu ve tamir işlemleri biraz daha uğraştırıcı olabilir.

Bisiklet tubeless lastiklerde ise tüp veya iç lastik bulunmaz. Lastiğin iç kısmında ek bir tüp yerine basınç sağlayan özel bir sıvı bulunur. Bu sayede patlama riski azalır ve lastiğin performansı artar.

Tubeless Ready lastikler ise iç lastiksiz kullanıma uygun olan lastiklerdir. Şayet jantınız "Tubeless Ready" ise, iç lastiksiz kullanım için uygun demektir. Ancak çemberin hazırlanması önemlidir ve tel başları için delikleri kapatmak gerekebilir.

Dubleks lastik ise halk arasında iç lastiksiz lastiklere verilen bir isimdir. İç lastiksiz lastikler, delinme anında havanın hızla kaçmasını engelleyebilir ve performans açısından avantaj sağlayabilir.

Tubeless lastiklerin montajı ise dikkat gerektiren bir işlemdir. Jantın dar olması durumunda lastiği sıcak suda bekletip, sabunlayarak takabilirsiniz. Sibop tarafından değil, diğer taraftan geçirilmesi ve sibop tarafının en son oturtulması gerekmektedir.

Dubleks lastiklerin şişirilmesi ise iki kişi ile yapılabilir veya hava basma ucu kullanılabilir. Lastik yere vurularak ve yanakların açık kalan yerleri bastırılarak işlem gerçekleştirilir.

Lastik fitili ise yabancı bir cismin lastiğe saplanması durumunda kullanılabilir. Fitil, yabancı cismin açtığı deliğe yerleştirilir ve sağlam yapıştırıcılarla sıvanır.

Son olarak, bir lastiğin C sınıfı olması, hafif ticari araç lastiklerini ifade eder. CP işareti ise karavan veya uzun süre bekleme sonrası kısa süreli kullanımlar için takviyeli lastikleri gösterir.

Tubeless lastiklerin tamiratı ise adım adım yapılabilir. Patlağı bulmak, temizlemek ve yama yapmak işlemleri genel olarak uygulanır.
 
Geri
Üst