AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Triger kayisinin degismesi gerektigini nasil anlariz?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Triger kayışının değişmesi gerektiğini nasıl anlarız?​

Triger kayışı aşınmaya başladığında, motorun içinde bir tıkırtı sesi çıkarabilir. Bu sesi duyduğunuzda, en kısa sürede bir oto servisine uğramanız sizin için iyi olur. Tecrübeli bir motor ustası, sesin kaynağını ve sebebini size söylecektir. Çünkü motordan gelen her tıkırtı sesi triger kayışına işaret etmez.

Triger kayışına ne zarar verir?​

Yaş / Kilometre Yıla ve kilometreye bağlı olarak, motor içindeki ısınma ve sürtünme sebebi ile kauçuk malzeme zamanla aşınır. Lastik dişler aşınabilir ve dişlileri kavrama yapamaz. Bu genellikle triger kayışının kaymasına ve motora zarar vermesine neden olur.

Triger kayışı Sıyırırsa ne olur?​

Triger kayışı Sıyırırsa ne olur?
Triger kayışının sıyırması ve eskimesi Kayışın diş atlaması gibi bir durumda hareket iletimi sağlıklı bir zamanlamayla gerçekleşmez. Kam mili hatalı bir senkronizasyonla hareket alacağı için motorda güç kaybı, çekiş problemi gibi sıkıntılar yaşanır.

Triger kayışı çok gergin olursa ne olur?​

Eğer kayış gerilimi çok düşük olursa, kayış gürültüye, aşırı yüksek sıcaklıklara ve erken kayış aşınmasına neden olarak kayacaktır; ki bütün bunlar kayış tahrikli parçaların kötü bir şekilde çalışmasına neden olur. Gerilim çok yüksek olursa, bu kayış tahrikli aksesuarlarda aşırı aşınmaya neden olacaktır.

Triger zinciri değişimi ne zaman yapılır?​

Triger zincir değiştirme zamanı yaklaştığında aracın motor çalışma durumundan bunu anlayacaksınız. Triger zincir değişim km’sini ortalama olarak 200.000 km. diyebiliriz. Fiat marka araçların 1.3 multijet motorlarında ise ortalama 160.000 km. de triger zinciri değişimi tavsiye edilir.

Triger seti değişimi ne işe yarar?​

Triger seti değişimi ne işe yarar?
Triger kayışı, motorunuzun çalışmasında çok önemli bir bileşendir. Eksantrik millerinin ve krank milinin mükemmel bir uyum içinde çalışmasını sağlar ve kırılma veya yıpranma riskini ortadan kaldırmak için üretici tarafından belirlenen belirli aralıklarla değiştirilmesi gerekir.

Triger kayışı neden atar?​

Kayış kaymasının nedeni çoğu zaman yanlış hizalamadır. Eskisi gibi performans göstermeyen ve örneğin su pompası veya gergi ile yanlış hizalanmış bir bilyalı rulman gibi aşınmış motor parçaları ya da aşınmış motor elemanları zaman içinde hizalama sorununa yol açabilir.

Triger seti değişirken başka ne değişir?​

Bu sebeple triger değişimi sırasında aracınızın soğutma sistemi elemanları ve kayışlarını da eğer gerekli ise değiştirmeyi ihmal etmeyiniz ve mutlaka bu konuya dikkat ediniz. Soğutma sistemi elemanları, devirdaim su pompası, termostat, radyatör ve bunların bağlantı borularıdır diyebiliriz.

Triger kayışının ömrü ne kadardır?​

Triger kayışının ömrü ne kadardır?
Triger kayışının değişimi sadece ömrünü doldurduğu zaman gerçekleştirilmez. 3 yıldan kısa süre içerisinde 90 bin kilometre katedildiyse triger kayışı kontrol edilir ve çoğunlukla değiştirilir. Kısacası 90 bin kilometre ya da 3 yıl içerisinde kayış değiştirilmelidir.

Kit zamanlama kayışı nedir?​

Triger seti olarak bilinen araç parçası, motorun doğru bir şekilde çalışması için gerekli olan bir parçadır. Zamanlayıcı kayışı olarak da bilinen bu set, aracın performans ve subap zamanlamalarını ayarlamaktadır.

Triger seti değişmezse ne olur?​

Zarar gören tüm parçaların değişmesi veya işlem görmesi gerekir. Ve bu da dolayısıyla çok büyük bir maddi masraf anlamına gelir. Kısacası motorun rektefiye işlemi görmesi gerekir. Özetle triger kayışının kopması durumunda, otomobilin krank mili, supaplar, pistonlar ve diğer bunlara bağlı parçalar hasar görür.

Triger kayışı setinde neler var?​

Triger kayışı setinde neler var?
Konforlu sürüş deneyimi için motorun vazgeçilmez parçaları arasında yer alan triger setinde neler var sorusunun cevabı olarak, triger seti içeriği kayış, gergi bilyası ve devir daim pompasından oluşur denilebilir. Triger kayışı krank mili ve eksantrikleri aynı hizada tutmaya ve onların dönmesine yardımcı olur.

Triger setinin içinde neler var?​

Triger sistemi temelde üç parçadan oluşuyor: Yazımızın esas konusu olan triger kayışı, gergi bilyesi ve devirdaim pompası.

Sentesi bozuk araba ne yapar?​

Sentesi bozuk olan araç tekleyerek çalışır ve sürücüleri aşağıdaki maddelerle karşı karşıya bırakır. Yakıt tüketimi artar. Performansında farkedilebilir derecede azalma görülür. Rölantide dalgalanma tekleme olur.

Triger kayışı neden kayar?​

Triger kayışı neden kayar?

Triger setinin içinde V kayışı var mı?​

Genellikle triger seti ile birlikte V kayışı da değiştirilir. Kontrolleri yapan ustanın sizi bu konuda uyarması gerekirdi. V kayışı koptuğu zaman motora büyük zararlar verebilir. Klima motoru, şarj dinamosu, direksiyon, devirdaim pompası ve birçok donanım bu kayışa bağlıdır.

Triger seti hangi marka iyi?​

Otomobil piyasasında en çok tercih edilen ürünler Gates,Dayco,Contitech, İna, SKF gibi markalardır. Bu markalar kendilerini piyasada ispatlamış büyük markalardır. Asıl önemli konu aracınıza uygun ve mümkünse aracınızın fabrikasyon orjinal ürünü ile değişim yapmanızdır.

Triger kayışı hangi malzemeden yapılır?​

Triger kayışı hangi malzemeden yapılır?
Triger kayışı, kauçuk malzemeden üretilmiştir. Kauçuk kayış, yapısı gereği, motorun sıcaklığından dolayı şertleşir ve sonrasında çatlayabilir ya da kayışın dişleri kopabilir. Triger kayışının kopması durumunda supaplar tahrik edilemez, supapların açılma – kapanma zamanlaması bozulur ve motor durur.
 
Triger kayışı ve triger setinin aracın motorunun doğru şekilde çalışması için oldukça önemli olduğunu belirtmek gerekir. Özellikle triger kayışının ve triger setinin düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekli durumlarda değiştirilmesi gerekmektedir. Bu sayede aracınızın performansını ve güvenliğini sağlayabilirsiniz.

Triger kayışının değişmesi gerektiğini anlamak için dikkat edilmesi gereken bazı belirtiler vardır. Öncelikle triger kayışının aşınmaya başladığında motor içinde tıkırtı sesi çıkarabilir. Bu sesi duyduğunuzda bir oto servisine uğramanız önemlidir. Ayrıca triger kayışının aşınma durumunu belirlemek için belirli aralıklarla kontrol ettirmenizde fayda var.

Triger kayışının aşınması veya sıyrılması durumunda motorun zamanlamasının bozulması ve bu durumun motora zarar vermesi olasıdır. Bu nedenle triger kayışının düzenli olarak değiştirilmesi ve kontrol edilmesi önemlidir.

Triger seti içeriği genellikle triger kayışı, gergi bilyası ve devirdaim pompasından oluşur. Bu parçaların hepsinin doğru şekilde çalışması ve uyum içinde olması motorun doğru zamanlaması için büyük önem taşır.

Triger kayışı ve triger setinin yanı sıra triger zinciri de belirli kilometre aralıklarında değiştirilmesi gereken önemli bir parçadır. Triger zincirinin değişim zamanı aracınızın motor çalışma durumundan anlaşılabilir ve genellikle ortalama olarak 200.000 km olarak belirlenmiştir.

Sonuç olarak, triger kayışının ve triger setinin düzenli olarak kontrol edilmesi, gerekli durumlarda değiştirilmesi ve diğer ilgili parçaların da gerektiğinde değiştirilmesi aracınızın performansı, güvenliği ve uzun ömürlülüğü açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle aracınızın bakımını ihmal etmemeniz ve uzman görüşü almanız önemlidir.
 
Geri
Üst