AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Triger kayisi Siyirirsa ne olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.249
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Triger kayışı Sıyırırsa ne olur?​

Motor çalışıyorken triger kayışı koparsa, motor aniden stop eder ve aynı zamanda supap mekanizması piston başına vuracağından piston başı ve supaplar hasar görür. Bu da ilk etapta yolda kalmanıza, sonrasında da ciddi masraflı bir tamirat masrafına sebep olacaktır.

Hangi araçlarda triger kayışı yoktur?​

Volkswagen Passat, Jetta – Audi A3, A4 – Skoda Octavia dizel motorlu araçlarda triger kayışı kullanmaktadır. Renault motoru kullanan Mercedes marka araçlarında dizel motorlarında triger seti bulunur. Araçların tümünde triger kayışı yoktur.
Triger kayışı yıprandığı nasıl anlaşılır?
Triger kayışı aşınmaya başladığında, motorun içinde bir tıkırtı sesi çıkarabilir. Bu sesi duyduğunuzda, en kısa sürede bir oto servisine uğramanız sizin için iyi olur. Tecrübeli bir motor ustası, sesin kaynağını ve sebebini size söylecektir. Çünkü motordan gelen her tıkırtı sesi triger kayışına işaret etmez.

Triger kayışı neden atar?​

Kayış kaymasının nedeni çoğu zaman yanlış hizalamadır. Eskisi gibi performans göstermeyen ve örneğin su pompası veya gergi ile yanlış hizalanmış bir bilyalı rulman gibi aşınmış motor parçaları ya da aşınmış motor elemanları zaman içinde hizalama sorununa yol açabilir.

Triger kayışı yerine ne kullanılır?​

imkanlıdır. dağda bayırda kalıp da triger kayışı koptuğunda, 5-10 dakika kayış görevi yerine çok iyi bir polimer malzeme olan kadın çorabı kullanılabilir. tabi kurtulana kadar kullanılması lazım yoksa motor bildiğin dağılır. büyük bakım maliyetini azaltıcı yönde etki yapar.
Triger kayışının değişip değişmediğini nasıl anlarız?
Triger kayışı koptuğunda, öncelikle hafif bir patlama sesi duyulur ve motor stop eder. Anahtarı çevirdiğinizde, marş motorunun devreye girdiğini duyarsınız ancak triger kayışı koptuğu için krankı ve eksantrik milini artık döndürmeyecektir.
Triger Kayışı Değişimi Ne Zaman Yapılır? Triger kayışının değişimi sadece ömrünü doldurduğu zaman gerçekleştirilmez. 3 yıldan kısa süre içerisinde 90 bin kilometre katedildiyse triger kayışı kontrol edilir ve çoğunlukla değiştirilir. Kısacası 90 bin kilometre ya da 3 yıl içerisinde kayış değiştirilmelidir.

Triger kayışının sıyırması ve eskimesi Kayışın diş atlaması gibi bir durumda hareket iletimi sağlıklı bir zamanlamayla gerçekleşmez. Kam mili hatalı bir senkronizasyonla hareket alacağı için motorda güç kaybı, çekiş problemi gibi sıkıntılar yaşanır.
Yıla ve kilometreye bağlı olarak, motor içindeki ısınma ve sürtünme sebebi ile kauçuk malzeme zamanla aşınır. Lastik dişler aşınabilir ve dişlileri kavrama yapamaz. Bu genellikle triger kayışının kaymasına ve motora zarar vermesine neden olur. Triger kayışı aşırı gerilme ile zamanla çatlamaya başlayabilir.
En kaliteli triger kayışı hangisi?
Otomobil piyasasında en çok tercih edilen ürünler Gates,Dayco,Contitech, İna, SKF gibi markalardır. Bu markalar kendilerini piyasada ispatlamış büyük markalardır. Asıl önemli konu aracınıza uygun ve mümkünse aracınızın fabrikasyon orjinal ürünü ile değişim yapmanızdır.

Sente ayarı bozuk olursa ne olur?​

Sentesi bozuk olan araç tekleyerek çalışır ve sürücüleri aşağıdaki maddelerle karşı karşıya bırakır. Yakıt tüketimi artar. Performansında farkedilebilir derecede azalma görülür. Rölantide dalgalanma tekleme olur.

Vantilatör kayışı çok gergin olursa ne olur?​

Vantilatör kayışı çok sıkı ise alternatör yatakları bozulabilir. Vantilatör kayışının koptuğu “ilk olarak” şarj ikaz lambasından anlaşılır. Motor çalışırken ayağımızı gaz pedalından çekince far ışıkları zayıflıyorsa akü zayıflamış olabilir.
Vantilatör kayış gerginlik ayarı nasıl yapılır?
Gereken kayış ayarını temin etmek için şarj dinamosunu motordan uzaklaşacak şekilde hareket ettirilir. Kasnaklar arasındaki kısmın ortasına hafif bir şekilde baş parmakla basıldığı zaman v kayışında ortalama olarak 1.5 veya 2 cm. kadar bir boşluk olmalıdır.

Gergi kayışı arızası nasıl anlaşılır?​

Arızalı bir gergi kasnağının en yaygın belirtisi kayıştan veya bilyadan gelen sestir. Gevşek bir kasnak veya aşınmış bir bilya, özellikle motor ilk çalıştırıldığında, kayışlardan veya bilyadan gelen gıcırtı veya ciyaklama sesine neden olur. Duyduğunuz ses bir sürtünme sesine benziyorsa, sorun bilyadan kaynaklanabilir.
 
Geri
Üst