- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.238
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Konu Yazar
- #1
Triger kayışı kırılırsa ne olur?
Belli bir düzen içerisinde hareket eden triger sisteminin arızalanması, yani triger kayışının kopması durumunda motor çok ciddi hasar görecektir. Bir zincirin halkası gibi bir arada çalışan krank mili, eksantrik mili ve supaplar, triger kayışı koparsa eş zamanlı olarak hasar görür ve motor iflas noktasına gelir.Motorun V kayişi koparsa neye zarar vermez?
Araç hareket halindeyken, V kayışı kopması; alternatör elektrik ihtiyacını karşılayamaz, çalışmayan soğutma sistemi pompası motorun hararet yapmasına neden olur. V kayışı kopmasının dışında, ideal sıkılıkta olmaması motor için risk taşır.Bir araç neden kayış koparır?
Triger kayışı aşırı gerilme ile zamanla çatlamaya başlayabilir. Malzeme çatladığında, kayışta kopma riski daha da yükselecektir. Devirdaim su pompası hareketini triger kayışından alır. Devirdaim sı pompası bir arıza durumunda kitlendiği zaman triger kayışını koparacak kadar güce ulaşır.
Triger kayışının koptuğu nasıl anlaşılır?
Triger kayışı koptuğunda, öncelikle hafif bir patlama sesi duyulur ve motor stop eder. Anahtarı çevirdiğinizde, marş motorunun devreye girdiğini duyarsınız ancak triger kayışı koptuğu için krankı ve eksantrik milini artık döndürmeyecektir.Triger kayışı koparsa ne olur?
Triger kayışının kopmasının en büyük sebebi düzenli olarak kontrol edilip değiştirilmemesidir. Bir zincirin halkası gibi görev yapan krank mili, eksantrik mili ve supaplar, triger kayışı zamanla yenilenmeyerek koparsa tüm bu parçalar eş zamanlı olarak hasar görür ve motora geri dönüşü olmayan problemler yaşatır.V kayışı neden çıkar?
V kayışının kopma sebeplerini aşağıda sıralayalım; Değişim periyodunda kayışın değiştirilmemiş olması. Değişim sırasında gerginin çok sıkı olması. V kayışının yan sanayi kalitesiz muadili ile değişmiş olması.
V kayışının çalışır durumdayken yağlanmaması gerekir. Araçta olabilecek yağ sızıntıları V kayışının yağlanmasına sebep olur. Aracınızın V kayışının her 40.000 km’de veya 2 yılda bir kontrolden geçirilmesi önemlidir.
Triger kayışı arabanın çekişi etkilemez. Triger değişimi yapıldığında sente ayarı tam yapılmazsa işte o zaman aracın çekişi gidişi çalışması etkilenebilir.