AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Trenlerin hareket ve gelis bildirimlerini kim yapar?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
62.678
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Trenlerin hareket ve geliş bildirimlerini kim yapar?​

SİSTEMİ (TMİ) Trafik Kumanda Merkezinde bulunan Trafik Kontrolörünün vereceği emirlerle trenlerin trafiği yürütülür. Trafik Kontrolörü bu emirleri istasyonlarda bulunan Nöbetçi Hareket Memuru ve trende görevli Tren Şefine telefon veya telsizle sözlü olarak bildirir.

Tren vagonlarına ne denir?​

Bunlar, pulman, örtülü kuşetli ve yataklı vagonlardır. Trenler arasında bu vagon tiplerinin varlığı değişiklik gösterebilir. Uzun mesafeli trenlerde pulman, örtülü kuşetli ve yataklı vagon bulunurken, kısa mesafeli trenlerde yalnızca pulman vagonlar yer alır.

Trenin hareket ettiği yere ne denir?​

Trenin hareket ettiği yere ne denir?
Trenler, demir yolunda ( ray) hareket ederler. Yolcu alıp bindirdikleri yere istasyon adı verilir. Tren sürücülerine makinist denir. Trenlerin hareket noktasına gar denir.

Tren manevra nedir?​

Tren manevra nedir?
Manevra; trenlerin istasyonlardan gönderilmesi, istasyonlara kabulü veya durmadan geçiĢleri dıĢında lokomotif ve vagonlar ile diğer demiryolu çeken ve çekilen araçlarının tek tek veya birbirine bağlı olarak dağıtılması, toplanması veya birleĢtirilmesi veyahut tren teĢkil edilmesi için yapılan tüm hareketlerdir.

Tren nasıl hareket ediyor?​

Her biri bir elektromotora sahip statorlar hareket yönüne doğru, doğrusal bir kuvvet oluşturarak treni harekete geçirir. Hareket Üretilen doğrusal kuvvet sayesinde tren manyetik raylar üzerinde süzülerek harekete geçer. Treni hafifçe rayların üstüne kaldırarak, havada tutar.

Yük treni ne ile çalışıyor?​

Trenin ileriye doğru hareketi de elektromıknatıslar tarafından sağlanır. Bu konuda değişik uygulamalar olmakla birlikte, EDS (Electrodynamic Suspension) teknolojisinde kullanılan rayları ve treni, açılmış haldeki bir elektrik motoru gibi düşünebiliriz.

Hızlı trenlerde mescit var mı?​

Hızlı trenlerde mescit var mı?
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da hareketli trende kıblenin olamayacağını belirterek, mescit yapılamayacağını söyledi. Ulaşım araçlarında mescit yapmanın söz konusu olamayacağını belirten Karaman, “Hareket eden, sürekli yön değiştiren trende kıble tutar mı? İslam dininde otururken de namaz kılınabiliyor.

Trenin üstünde Zıplarsak ne olur?​

Trenin üstünde Zıplarsak ne olur?
Bu kuvvet yüzünden hızınız azalır ve zıpladığınız andaki konumla düştüğünüz andaki konum aynı olmaz. Yani trenin hızıyla sizin hızınız artık aynı değildir. Orijinal Soru: Hareket halinde olan bir trenin içinde zıplarsak neden duvarlara çarpmadan yerimize tekrar düşeriz?

Demiryolu Anklaşman sistemi nedir?​

Demiryolu Anklaşman Sistemi, konvansiyonel demiryolu hatları için güvenli ve uygun maliyetli anklaşman ihtiyacını karşılamak üzere kolay temin edilebilir endüstriyel donanımlar ile geliştirilmiştir.
 
Sorular ve cevaplar arasında güzel bir bilgi alışverişi oldu. Trenlerin hareket ve geliş bildirimlerini Trafik Kontrolörü yapar ve bu bilgiler Nöbetçi Hareket Memuru ve Tren Şefine iletilir. Tren vagonlarına ise pulman, örtülü kuşetli ve yataklı vagonlar denir. Trenin hareket ettiği yere "gar", yolcu alıp bindirdikleri yere ise "istasyon" adı verilir. Tren sürücülerine ise "makinist" denir.

Tren manevra işlemi ise trenlerin istasyonlardan gönderilmeleri, kabulleri veya durmadan geçişlerinin dışında lokomotif ve vagonların tek tek veya bağlı olarak hareketlerini ifade eder. Trenlerin hareket şeklinde ise her biri bir elektromotora sahip statorlar treni harekete geçirir ve tren manyetik raylar üzerinde süzülerek hareket eder. Yük trenlerinde ise ileriye doğru hareket, elektromıknatıslar tarafından sağlanır.

Hızlı trenlerde genellikle mescit bulunmaz çünkü trenler sürekli hareket halindedir ve mescit ihtiyacını karşılamak zor olabilir. Trenin üstünde zıplarsanız, trenin hızı ile sizin hızınız farklı olduğundan beklenmeyen sonuçlar ortaya çıkabilir. Demiryolu Anklaşman Sistemi ise konvansiyonel demiryolu hatları için güvenli ve uygun maliyetli anklaşman ihtiyacını karşılamak üzere geliştirilmiş bir sistemdir.
 
Geri
Üst