Tren tekerlekleri neden raydan cikmaz?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
214.672
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Tren tekerlekleri neden raydan çıkmaz?​

Demiryollarında tekerleğin profili, ray üzerinde yuvarlanırken minimum bir sürtünme sağlayacak ve dururken meydana gelecek yatay, yol eksenine dikey etkilere karşı koyarak, raydan çıkmamasını sağlayacak çıkıntılı kısımdır.
Boden Yağlama nedir?
Tekerlek Boden Yağlama Sistemi Tren, lokomotif, vagon, metro, tramvay ve hafif raylı sistem araç tekerleklerinin boden kısımlarını yağlamak için geliştirilmiş yağlama sistemidir.

Demiryolu koniklik nedir?​

Koniklik: Koniklik: Dingile ait tekerlekler, aralarındaki uzaklığın sabit kalabilmesi için dingile rijit biçimde kamalanmışlardır, biribirlerinden bağımsız dönemezler. tekerlek dönüş sayısı aynıdır.
Buden Demiryolu ne demek?
Buden, tekerleğin raydan çıkmadan hareket etmesini sağlayan tekerlek üzerindeki çıkıntıdır.

Kamyonların tekerlek sayısının fazla olması basıncı arttırır mı azaltır mı?​

Uygulanan kuvvet artıkça araçların zemine uyguladıkları basınç artar. Özellikle traktörlerin arka tekerlerinin ön tekerlere oranla daha geniş ve büyük olması, kamyonların teker sayısının fazla olması, iş makinelerinde paletlerin bulunması basıncı azaltmaya yönelik uygulamalardır.
Ray oturması nedir?
Demiryolu hattının oturması, hattın yatay ve düşey pozisyonunun bozulmasıdır. Bu oturmalar nedeniyle demiryolu hattı gereken işletme koşullarını sağlayamayacak duruma gelir ve bakım çalışmalarına ihtiyaç duyar.

Boden nedir ne işe yarar?​

Türkçe tam karşılığı çıkıntı demek. Teknik terim olarak açıklar isek: Boden trenin raydan çıkmadan ilerlemesini sağlayan tekerleğin çıkıntı kısmıdır. Boden tekerleğin en çok aşınan kısmıdır. Özellikle kurb (Viraj) bölgelerinde trenin bütün yükü boden üzerinden raya yaslanır.
Boden kalınlığı nedir?
Boden kalınlığı, en az 22 mm. boden yüksekliği en fazla 36 mm. olmalıdır.

Demiryolu iltisak hattı ne demek?​

arapça yapışma, bitişme, bağlılık anlanlarına gelen ve istasyonlardan veya iki istasyon arasından bir makasla ayrılan, bir fabrika veya kuruluşa bağlanan özel demiryolu hattı.
Demiryolu Dever ne demek?
Dever: Yatay kurbalarda taşıtların maruz kaldığı merkezkaç kuvvetinin etkisini azaltabilmek için, yol enkesitine kurba boyunca, içeriye doğru verilen enine eğimdir. Demiryollarında dever iç ve dış raylar arasındaki yükseklik farkı olarak kullanılır.

Konvansiyonel Demiryolu ne demek?​

Konvansiyonel Hat Yüksek Hızlı Demiryolu Hatları dışında kalan hatlar. Netton-Km Bir ton yükün (varsa ambalaj, palet, konteyner vb.’nin ağırlıkları da dahil) Bir kilometre mesafeye taşınmasıyla ifade edilen trafik ölçü birimi. Tren-Km Bir trenin bir kilometre mesafeye taşınmasıyla ifade edilen işletme hizmeti birimi.
Kış aylarında tekerleklere zincir takılması basıncı arttırır mı azaltır mı?
Kışın araçlarımızın tekerlekleri, yollar buz tuttuğu için kayar. Bu yüzden arabalarımızın karda, buzda gidebilmesi için araçlara zincir takarlar. Zincir sürtünme kuvvetini arttıracağından aracın kaymasını engeller. Basınç, belirli bir yüzeye etki eden dik kuvvete verilen isimdir.
 
Geri
Üst