AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Tork konvertoru ne ise yarar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Tork konvertörü ne işe yarar?​

Tork konvertörü, otomatik vitesli araçlarda torkun tekerleklere aktarılmasını sağlayan bir parçadır. İçerisinde sıvı bulunan bir düzenekle torku tekerleklere iletir ve yokuşlarda geri kaymayı önler. Bir tür güç aktarma organı olan tork konvertörü, türbin, stator kapak ve pompadan oluşan bir yapıya sahiptir.

Tork konvertör bozulursa ne olur?​

Arızalı tork konvertörü , şanzımana gönderdiği şanzıman yağı miktarını yönetmede iyi olmayacaktır . Bazen çok fazla sıvı gönderir ve diğer zamanlarda yeterince göndermez. Sonuç olarak, şanzımanın içinde kaygan dişliler olacak ve bu da ivmenin azalmasına neden olacaktır.
Jatco (Nissan-Mazda, Japonya)
Konvertörlü ne demek?
Konvertör (çevirici), elektrik enerjisinin kontrolünü sağlayan ve herhangi bir akım şeklindeki enerjiyi başka akım şekillerine çeviren aygıttır.
Tork konvertörü arızası nasıl anlaşılır?
Aracınızın tork konvertörü arızalanmaya başlarsa, muhtemelen aşağıdaki belirtilerden bir veya daha fazlasını fark edersiniz.
- Motor Kontrol Işığı
- Titreme.
- Stop Etme.
- Motorun ve Şanzımanın Aşırı Isınması
- Anormal Sesler.
- Motor Performans Sorunları

Tork konvertörlü şanzımanda balata var mı?​

Tork konvertörü (şanzıman türbünü) otomatik vitesli araçlarda şanzıman ile motor arasında mekanik vites kutulu araçlardaki baskı balata ve debriyajın görevini karşılayan, hidrolik yağ basıncından güç alarak kavrama görevi yapan ve motordan aldığı hareketi şanzımana ileten veya iletmeyen aslen türbin olarak adlandırılan …

Tork konvertör tamiri ne kadar?​

Her bir konvertör türü kendi revizyon standartlarına, değişmesi gereken parçalara sahip olmasına karşın genel bir kıyaslama yapmamız gerekirse, 4 ileri vites şanzımanların tork konvertör tamir fiyatı 600 ile 800 TL arasında, 5 ve 6 vites konvertör tamir fiyatı 800 ile 1.200 TL arasında ücretler ile revizyon edilebilir.
Otomatik şanzımanlarda türbün arızası olarak çekişten düşme hissediliyorsa, muhtemelen kavramanın içerisindeki balatalar aşınmıştır. Aşınmış olan tork konvertör balataları görevlerini tam gerçekleştiremez ve güç kaybına neden olurlar.
Tork konvertörlü şanzıman hangisi?
“DCT” ismindeki şanzımanlar çift kavramalı şanzımanlardır. Mercedes-Benz grubunda “G-Tronic” isimli, tam otomatik şanzımanlar yıllardan beri kullanılır. Eski Mercedes modellerinin şanzımanları pek bozulmaz derler. İşte o şanzıman tam otomatik tork konvertörlü şanzıman versiyonlarıdır.
Tork konvertör mu CVT mı?
Eğer bütçeniz yetiyorsa toyotanın multidrive isimli cvt si sorunsuzdur. Ama bütçe yetersizse, yani 7-8 yada daha büyük yaşta bir araç alacaksanız kesinlikle tork konvertörlü şanzıman almalısınız.

Tork konvertörlü şanzıman ömrü ne kadar?​

Tork konvertörlü şanzımanların avantajlarına ve dezavantajlarına değinecek olursak; Sağlamlık açısından 180.000 km, 250.000 kilometrelere kadar dayanıklı bir aktarma organıdır. Çift kavramalı vites kutuları gibi çok bakım gerektirmez.

DC-DC dönüştürücü ne işe yarar?​

DC/DC Konvertör DC-DC dönüştürücüler, herhangi bir DC kaynaktan aldığı gerilimi yükseltip düşürür. Sabit veya değişken DC gerilimler elde etmek için kullanılır.
Türbün Tamir Olur mu? Yapısı itibari ile mühürlü bir hazne şeklinde olan ve içinde bi kaç parçadan oluşan sadece uzman kişilerce müdahale edilebilen türbün tamiri mümkündür. İçerisindeki bozulan parçaların yenisi ile değiştirilmesi sonucu tamir işlemi yapılan türbünün en önemli aşaması açma ve kapama işlemidir.
Tork konvertör mu cvt mı?
Otomatik şanzıman masrafı ne kadar?
Manuel ve otomatik şanzıman arıza fiyatları birbirinden farklıdır. Şanzıman aracın en önemli parçalarından biridir ve bu parçanın bakımı yapıldıkça ve baskı balata yenilendikçe kolay kolay tamir istemez. Tamir istediğinde ise ortalama 8-10 bin TL masraf çıkarabilir.
 
Geri
Üst