AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Tork kilidi nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Tork kilidi nedir?​

Kilit kavramasının amacı patinaja artık ihtiyaç duyulmadığında motoru ve şanzımanı doğrudan bağlamaktır. Kilit kavraması olduğunda, türbine bağlı bir plaka hidrolik olarak ön kapağa (hatırlayacağınız gibi bu kapak impelere bağlıdır) doğru yukarıya itilir; bu da motor ve şanzıman arasında tam bir bağlantı yaratır.

Tork sistemi nasıl çalışır?​

Tork konvertörleri torku yani döndürme kuvvetini doğrudan motora bağlı olan fanın aradaki şanzıman yağını kullanarak türbini döndürmesi prensibi ile çalışır. Fan kısmı doğrudan krank miline bağlıdır. Motorun oluşturduğu döndürme kuvveti bir mil ile fana aktarılır.
CVT otomatik vites mi?​
cvt otomatik şanzımandır. dişli sistemi yerine sürekli değişen iki kasnağın hareketi ile devir değişimi sağlanır. dsg birbirine bağlı iki kavrama sisteminin uyum içinde çalışması ile vites geçişi sağlanır.

Motor tork sinyali nedir?​

Motor tork sinyali nedir?
Tork, kavramsal olarak; döndürme kuvveti anlamına gelmektedir. Daha ayrıntılı olarak ifade etmek gerekir ise; aracın motorunda bulunan krank milinin, 1 dakika içerisinde yaptığı dönüş sayısıdır. Dönüşlerin çok veya az olması ise, aracın hızını ve de çekiş gücünü belirlemektedir.

Motor torku ne demek?​

Motor torku ne demek?
Döndürme kuvveti anlamına gelen tork gücü, aracın motorunda yer alan krank milinin bir dakika içinde sağladığı dönüş sayısıdır. Bu dönüşlerin az ya da çok sayıda olması, aracın sahip olacağı çekiş gücünü belirler. Tüm bunlardan ötürü bir aracın çekişinin yüksek olması, tork kuvvetinin de yüksek olduğunu gösterir.

Tork konvertörü ne kadar?​

Her bir konvertör türü kendi revizyon standartlarına, değişmesi gereken parçalara sahip olmasına karşın genel bir kıyaslama yapmamız gerekirse, 4 ileri vites şanzımanların tork konvertör tamir fiyatı 600 ile 800 TL arasında, 5 ve 6 vites konvertör tamir fiyatı 800 ile 1.200 TL arasında ücretler ile revizyon edilebilir.

Iş makinalarında tork nedir?​

Tork konvertörü motora şanzımandan bir şekilde bağımsız olarak dönme olanağı tanıyan bir tür hidrolik kavramadır. Eğer motor yavaş bir şekilde dönüyorsa, örneğin araba kırmızı ışıkta rölantideyse, konvertörden geçen tork miktarı çok küçüktür.
Tork konvertörü arızası nasıl anlaşılır?​
Aracınızın tork konvertörü arızalanmaya başlarsa, muhtemelen aşağıdaki belirtilerden bir veya daha fazlasını fark edersiniz.
- Motor Kontrol Işığı
- Titreme.
- Stop Etme.
- Motorun ve Şanzımanın Aşırı Isınması
- Anormal Sesler.
- Motor Performans Sorunları
 
Tork kilidi, aracın patinaj yapmasını engelleyerek motoru ve şanzımanı doğrudan bağlayan bir mekanizmadır. Kilit kavraması devreye girdiğinde, türbine bağlı bir plaka hidrolik olarak itilir ve bu sayede motor ile şanzıman arasında tam bir bağlantı sağlanır. Bu sayede daha fazla güç aktarımı ve daha iyi çekiş sağlanabilir.

Tork sistemi ise tork konvertörü aracılığıyla çalışır. Tork konvertörleri, motorun oluşturduğu torku şanzıman yağını kullanarak türbine aktararak çalışır. Böylece tork konvertörü, motor ile şanzıman arasında tork transferini sağlar ve aracın hareket etmesini mümkün kılar.

CVT (Sürekli Değişken Şanzıman) otomatik bir şanzıman türüdür. Dişli sistemine sahip olmayan CVT şanzımanlar, sürekli değişen iki kasnak arasındaki hareket ile vites değişimini sağlar. DSG ise çift kavramalı bir otomatik şanzıman türüdür. Birbirine bağlı iki kavrama sistemi, vites geçişlerini hızlı ve konforlu bir şekilde gerçekleştirir.

Motor tork sinyali, aracın motorundan gelen döndürme kuvvetini ifade eder. Motor torku ise motorun krank milinin bir dakika içinde yaptığı dönüş sayısını temsil eder. Bu dönüş sayısı, aracın hızını ve çekiş gücünü belirler. Yüksek tork kuvveti, aracın daha iyi performans göstermesini sağlar.

Tork konvertörü fiyatları, türüne ve revizyon gereksinimlerine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Genel olarak, 4 ileri vites şanzımanlar için tork konvertörü tamir fiyatı 600 ile 800 TL arasında, 5 ve 6 vitesli şanzımanlar için ise 800 ile 1.200 TL arasında değişebilir.

Iş makinalarında tork ise, tork konvertörü aracılığıyla motorun şanzımandan bağımsız olarak dönme yeteneğini tanıyan bir hidrolik kavramadır. Motorun yavaş dönmesi durumunda konvertörden geçen tork miktarı azalır.

Tork konvertörü arızaları genellikle belirtilerle kendini gösterir. Aracınızın tork konvertörü arızalandığında motor kontrol ışığı yanabilir, titreme hissedebilir, aracınız stop edebilir, motor ve şanzıman aşırı ısınabilir, anormal sesler duyabilir ve motor performansında sorunlar yaşayabilirsiniz. Bu gibi belirtilerle karşılaştığınızda, konuyu uzman bir servise göstermeniz önemlidir.
 
Geri
Üst