AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Toplam kalite yonetiminin asamalari nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Toplam kalite yönetiminin aşamaları nelerdir?​

Bunlar; üst orunun liderliği, işgörenlerin katılımı, müşteri odaklılık, önlemeye dönük yaklaşım, sürekli gelişme ve sürekli değitimdir.

Toplam kalite kavramı ilk olarak nerede ortaya çıkmıştır?​

Toplam kalite kavramı ilk olarak nerede ortaya çıkmıştır?
TKY (total quality management), ilk olarak Henry Ford tarafından kullanılmış ve 1926 yılında yayımladığı My Life and Work (Hayatım ve İşim) adlı kitabında yeni bir yönetim biçimi olarak tanımlanmıştır. Ancak o sıralarda rağbet görmeyen bu yönetim biçimi, Japonlar tarafından benimsenmeye başlamıştır.

Toplam kalite yönetiminin öncüleri kimlerdir?​

Toplam kalite yönetiminin öncüleri kimlerdir?
Toplam kalite yönetiminin süreci; Bilimsel yönetim yaklaşımın kurucusu olan Frederick w. Taylor ile başlamıştır. Walter A. Shewhard, W. Edwars Deming, J.M.Juran, Philip B.Crosby ve Armand V.

Toplam kalite üreticiye ve müşteriye ne kazandırır?​

A TKY uygulayan firmalar, müşteri odaklı olup, onların ihtiyaçlarının karşılanmasını benimser. A TKY uygulayan firmalar, üretilen mal ve hizmetleri, işletme süreçlerini ve personeli sürekli iyileştirir ve geliştirirler.

Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları ilk hangi ülkede görülmüştür?​

Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları ilk hangi ülkede görülmüştür?
Kalite anlayışının temelini, kalite felsefesinin düşünce ustalarından W. Edwards, Deming, Josep Juran, Kaouru İshikawa kurmuşlar. (Gözlü, 1994 s.54) Kalite kavramının doğuş yeri ABD olmasına rağmen, ilk uygulayan ülke Japonlar olmuştur. Japonlar, kalite kavramını benimsemişler ve uygulamışlardır.

TKY yaklaşımında en önemli etken nedir?​

TKY yaklaşımında en önemli etken nedir?
Kalite Planlaması Sistematik planlama, TKY’ nin en temel özelliğidir.
Kalite kavramı ne zaman ortaya çıkmıştır?​
Kalitenin bir kavram olarak ortaya çıkması 19. yüzyıla rastlar. Ancak bu dönemden sonra üreticiler kalite bilinci ile ürünlerine kendi markalarını vurmaktan gurur duymaya başlamıştır.

Kalite kavramı ilk hangi ülkede doğmuştur?​

Kalite kavramı ilk hangi ülkede doğmuştur?
İ. Ö. 1450 yılında eski Mısır’da ise muayene görevlilerinin taş blokların yüzeylerinin dikliğini telden oluşturdukları bir araç ile kontrol ediyorlardı.

Kalitenin öncüsü kimdir?​

Kalitenin öncüsü kimdir?
Shewhart modern kalitenin öncüsüdür. Bell laboratuarlarındaki çalışmalarında kullandığı istatistiksel yaklaşımlar ile kalite kontrol grafiklerini geliştirmiştir.
 
Toplam kalite yönetiminin aşamaları şunlardır:

1. Üst yönetimin liderliği: Üst düzey yönetimin bu sürece liderlik etmesi ve kaliteyi ön planda tutması önemlidir. Bu liderlik, politika ve stratejilerin belirlenmesinde, kaynakların sağlanmasında ve çalışanlara kaliteyi benimsetme sürecinde rol oynamaktadır.

2. İşgörenlerin katılımı: Çalışanların sürece aktif olarak katılması, fikirlerinin ve önerilerinin dikkate alınması TKY'nin önemli bir aşamasıdır. İşgörenlerin motivasyonu ve katılımı, sürekli iyileşme ve verimlilik için kritiktir.

3. Müşteri odaklılık: Müşteri memnuniyeti, ürün ve hizmet kalitesinin belirlenmesinde kilit bir faktördür. Müşterilerin ihtiyaçlarını anlamak, bu ihtiyaçlara göre ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi, sürekli müşteri geri bildirimleriyle iyileştirmeler yapılması TKY'nin temel prensiplerindendir.

4. Önlemeye dönük yaklaşım: Kalite sorunlarının önlenmesine odaklanarak, süreçlerin hatalardan arındırılması ve kalitenin sürekliliğinin sağlanması hedeflenir. Önleyici faaliyetler, kalite maliyetlerinin azaltılmasına ve verimliliğin artırılmasına yardımcı olur.

5. Sürekli gelişme: TKY'de sürekli iyileştirme ve öğrenme süreci vazgeçilmezdir. Sürekli olarak süreçlerin analiz edilmesi, iyileştirme fırsatlarının belirlenmesi ve uygulanması, çalışanların becerilerinin artırılması ve en iyi uygulamaların paylaşılması önemlidir.

6. Sürekli Değerlendirme ve Değişim: Kalite yönetiminin bir diğer aşaması da sürekli değerlendirme ve değişimin sağlanmasıdır. Firmaların sürekli olarak performanslarını değerlendirmesi ve gerektiğinde değişime gitmesi, rekabetçi bir ortamda kalabilmek için önemlidir.

Bu aşamaların uygulanmasıyla birlikte Toplam Kalite Yönetimi, şirketlerin sürekli olarak kaliteli ürünler ve hizmetler sunmalarını, verimliliklerini artırmalarını ve müşteri memnuniyetini sağlamalarını amaçlar. Bu da firmalara rekabet avantajı sağlayarak uzun vadeli başarılarını destekler.
 
Geri
Üst