Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Toplam Kalite Yonetimi nde kullanilan arac ve teknikler nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
45.370
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Toplam Kalite Yönetimi nde kullanılan araç ve teknikler nelerdir?​

Problemlerin tanımlanmasında kullanılan araçlar, beyin fırtınası, nominal grup tekniği, akış diyagramıdır. Problemlerin analizinde kullanılan teknikler ise histogram ve güç alan analizidir.

Kalite çemberlerinin temel ilkeleri nelerdir?​

Kalite çemberini oluşturan çalışanlarda etkin ve etkili bir takım ruhunun yaratılması için takımların aşağıdaki özelliklere sahip olmaları gereklidir:
- Takımdaki amaç ve vizyon birliği.
- Sağlıklı iletişimin sağlanması
- Sağlıklı çalışma alanının ve yaratıcılık.
- Takımsal yetkilendirme.
- Takıma ait olma duygusu.

Toplam kalite araçları nedir?​

Toplam kalite araçları nedir?
Dr. Ishikawa tarafından tanıtılan bu yedi temel kalite kontrol aracı;1.Akış şeması, 2 Pareto Diagramı, 3 Kontrol Listesi, 4.Kontrol Grafiği , 5.Histogram , 6.Dağılım Grafiği 7. Neden Sonuç Diyagramından oluşur.

Toplam kalite sistemi nedir?​

Toplam kalite sistemi nedir?
Toplam Kalite (TK) , bir işletmede yapılan bütün işlerde, müşteri isteklerini karşılayabilmek için gerekli olan yönetim, insan, yapılan iş, ürün ve hizmet kalitelerinin bir sistem yaklaşımı içerisinde, tüm çalışanların katılımı, hedef ve fikir birlikleri sağlanarak ele alınması ve geliştirilmesidir.

Kalite sistemleri nelerdir?​

Kalite yönetim sistemleri, bir kuruluş içerisinde hedeflenen kalitenin gerçekleşmesi için planlı ve stratejik bir şekilde sürdürülen faaliyetlerin tamamıdır. Müşteri memnuniyeti ve sürekli iyileştirme olarak özetlenebilir. Sistemin sağlıklı şekilde işlemesini ve her an rapor oluşturabilmeyi sağlamaktadır.

Kalite kavramları nelerdir?​

Genel bir tanım olarak; kalite, bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır. Dr. Joseph Juran’a göre kalite, kullanıma uygunluktur.

Kalite kontrol sistemleri nedir?​

Kalite kontrol sistemleri nedir?
Kalite Güvenlik Sistemi (KGS); ürünün veya genel olarak çıktının nitelik ve niceliğini güvenceye alacak şekilde süreci garanti altına almak üzere gerçekleştirilen, standart ve doğru işlemlerin belli bir sistematiğe göre yürütülmesi için geliştirilmiş uygulamalar bütünüdür.

Toplam kalite yönetiminin temel ilkeleri nelerdir?​

Toplam kalite yönetiminin temel ilkeleri nelerdir?
Toplam Kalite Yönetiminin Temel İlkeleri Nelerdir?
- Liderlik.
- Müşteri Odaklılık.
- Herkesin Katılımı Ve İletişim.
- Sürekli İyileştirme “Kaızen”
- Hedeflerle Ve Verilerle Yönetim.
- Süreç Yönetimi.
- Önlemeye Dönük Yaklaşım.
- Sürekli Eğitim Ve Öğrenen Organizasyon.
Kaliteyi etkileyen faktörler nelerdir?​
kaliteyi doğrudan etkileyen faktörleri dokuz başlık altında incelemek mümkündür. Bu faktörler pazar, para, yönetim, insan, motivasyon, malzeme, makine ve teçhizat, bilgi ve üretim olarak sıralanabilir.
Kalite araçları nelerdir?​
Kalite Kontrol aşamasında kalite problemlerini çözmekte oldukça etkili olan 7 kalite aracı bulunmaktadır. Bunlar; Balık Kılçığı Diyagramı, Kontrol Diyagramı, Pareto Analizi, Akış Diyagramı, Serpilme Diyagramı, Histogram ve Kontrol Çizelgesi’dir.

TKY nin açılımı nedir?​

TKY nin açılımı nedir?
Toplam kalite yönetimi ya da kısaca TKY; müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilmek için kullanılan insan, iş, ürün ve/veya hizmet kalite gereksinimlerinin, sistematik bir yaklaşımla ve tüm çalışanların katkıları ile sağlanmasıdır.
 
Toplam Kalite Yönetimi'nde kullanılan araç ve tekniklerin çeşitli olması, süreçlerin iyileştirilmesinde ve kalitenin artırılmasında önemli bir role sahiptir. Bu araçlar ve teknikler, problemlerin tanımlanması ve analizinde kullanılmaktadır. Beyin fırtınası, nominal grup tekniği ve akış diyagramı gibi araçlar problemlerin tanımlanmasında etkili bir şekilde kullanılmaktadır. Problemlerin analizinde ise histogram ve güç alan analizi gibi teknikler tercih edilmektedir.

Kalite çemberlerinin temel ilkeleri, bir ekip ruhunun oluşturulması ve etkin çalışmanın sağlanması üzerinde yoğunlaşmaktadır. Takımların sahip olması gereken özellikler arasında takımdaki amaç ve vizyon birliği, sağlıklı iletişim, yaratıcı çalışma alanı, takımsal yetkilendirme ve takıma ait olma duygusu gibi unsurlar bulunmaktadır.

Toplam Kalite araçları olarak bilinen Dr. Ishikawa tarafından tanıtılan yedi temel kalite kontrol aracı da önemli bir role sahiptir. Bu araçlar şunlardan oluşmaktadır: Akış şeması, Pareto diyagramı, Kontrol Listesi, Kontrol Grafiği, Histogram, Dağılım Grafiği ve Neden-Sonuç Diyagramı.

Toplam Kalite Sistemi (TK), bir işletmede yapılan bütün işlerde müşteri isteklerini karşılayabilmek için gerekli olan kalitelerin tüm çalışanların katılımıyla ele alınması ve geliştirilmesidir. Bu sistem yaklaşımı müşteri memnuniyetini ve sürekli iyileştirmeyi hedeflemektedir.

Kalite yönetim sistemleri genel olarak bir kuruluş içinde hedeflenen kalitenin gerçekleşmesi için planlı ve stratejik faaliyetlerin tümü olarak tanımlanmaktadır. Müşteri memnuniyeti ve sürekli iyileştirme bu sistemlerin odak noktaları arasında yer almaktadır. Bu sistemler sağlıklı bir şekilde çalışarak her an rapor oluşturmayı sağlar.

Kalitenin etkileyen faktörler arasında pazar, para, yönetim, insan kaynakları, motivasyon, malzeme, makine ve ekipmanlar, bilgi ve üretim süreçleri gibi unsurlar yer almaktadır. Bu faktörlerin kalite üzerindeki etkisi büyük ölçüde önem taşımaktadır.

Kalite kontrol sistemleri, ürün veya hizmetlerin nitelik ve niceliklerini belirli bir sistematiğe göre garanti altına almak için geliştirilen uygulamalar bütünüdür. Kaliteyi güvence altına almak ve süreci doğru işlemlerle yürütmek amacıyla kullanılan sistemlerdir.

Toplam Kalite Yönetiminin temel ilkeleri arasında liderlik, müşteri odaklılık, katılım ve iletişim, sürekli iyileştirme, hedef odaklı yönetim, süreç yönetimi, önlemeye dönük yaklaşım, sürekli eğitim ve öğrenen organizasyon gibi unsurlar bulunmaktadır.

Toplam Kalite Yönetimi'nin açılımı olan TKY; müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için kullanılan insan, iş, ürün ve hizmet kalite gereksinimlerinin sistematik bir yaklaşımla ve tüm çalışanların katkılarıyla sağlanması anlamına gelmektedir. Bu yaklaşım, kalitenin sürekli olarak artırılmasını ve müşteri memnuniyetinin sağlanmasını amaçlar.
 
Geri
Üst