- Konu Yazar
- #1
Toplam kalite yönetimi anlayışı nedir?
Toplam kalite yönetimi ya da kısaca TKY; müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilmek için kullanılan insan, iş, ürün ve/veya hizmet kalite gereksinimlerinin, sistematik bir yaklaşımla ve tüm çalışanların katkıları ile sağlanmasıdır.Toplam kalite yönetimi felsefesi hangi ülkede?
TKY’nin tam anlamıyla 1950 yıllarında Japonlar tarafından uygulandığı söylenebilir. Japon yöneticiler kaliteyi bütün iş birimlerine yaymış ve her kademedeki işgöreni bu konuda eğiterek bilinçlenmeyi sağlamıştır.Kalite felsefesinin öğeleri nelerdir?
Kalite felsefesinin öğeleri nelerdir?Toplam Kalite Yönetiminin başlıca öğeleri; müşteri odaklılık, sürekli gelişme, tam katılım, önce insan anlayışı, üst yönetiminin liderliği ve sorumluluğudur. olmuştur. TKY’nin temel felsefesi olan geliştirme yaklaşımı bu anlayışın özünü oluşturur.
Kalite yönetiminin temelinde yatan felsefe nedir?
Kalite yönetiminin temelinde yatan felsefe nedir?TKY’nin temel felsefesi olan sürekli geliştirme yaklaşımı “Süreç Performansını Geliştirme ve Süreç Yönetimi”nin özünü oluşturmaktadır. Bugün kalite, maliyet ve hız kuruluşların ulusal ve uluslararası alanda rekabet etmelerini belirleyen unsurlardır.
Toplam kalite yönetimi kim tarafından geliştirilmiştir?
Kısaca, toplam kalite yönetimi, üretim sürecine dahil olan tüm tarafları nihai ürün veya hizmetin genel kalitesinden sorumlu tutmayı amaçlamaktadır. Toplam kalite yönetimi, çalışmaları Japon üretim sektörüne büyük etkisi olan bir yönetim danışmanı olan William Deming tarafından geliştirilmiştir.Kalite yönetim sistemi hangi ülkede ortaya çıkmıştır?
Ürüne yönelik Muayene metotlarının standartlaşması ve Kalite Kontrol uygulamaları ile ilgili tarihte ilk uygulama Mısırda görülmüştür. M.Ö. 1450 yılında ise eski Mısır’da muayene görevlileri taş blokların yüzeylerinin dikliğini telden oluşturdukları bir araç ile kontrol etmeye başladılar.Kalite sisteminin kurulma temelinde ne yatar?
Kalite sisteminin kurulma temelinde ne yatar?Özetlenirse, kalite tanımı, gerek dış ve gerekse iç müşteriyi esas alan müşteri yönenimlilik prensibi, sürekli gelişimi esas alan gelişim ve geliştirme prensibi ve temel süreçlerle teması birleştiren süreç yönenimlilik prensipleri esas alınarak yapılmaktadır.