AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Tibbi kayitlar bolumunu kim doldurur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.519
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Tıbbi kayıtlar bölümünü kim doldurur?​

Tıbbi kayıtlar bölümü ise, hekimler tarafından doldurulur. Bu bölümde tıbbi tanı ve tedaviye ait bilgiler (hasta hikâyesi, muayene bulguları, ön tanı, tıbbi ve cerrahi müdahaleler, doktor gözlemleri, sonuç raporları, çıkış özeti, kontroller, öneriler vb.) ayrıntılı olarak yer almak zorundadır.

Yataklı tedavi kurumlarında müracaat eden hastaların muayene teşhis ve tedavi evraklarının muhafaza edildiği belgelere ne ad verilir?​

Yataklı tedavi kurumlarında müracaat eden hastaların muayene teşhis ve tedavi evraklarının muhafaza edildiği belgelere ne ad verilir?
Hasta Dosyası: Yataklı tedavi kurumlarına müracaat eden hastaların, muayene, teşhis ve tedavi evrakının muhafaza edildiği; A4 kağıdı boyutlarında, kenarlarında Ek-1 ve Ek-2’de (Yönergede) düzenlenen forma uygun renkli şeritler bulunan kartondan imal edilmiş ve iki kapaktan oluşan telli saklama aracını ifade eder.

Hasta dosyaları kim tarafından açılır?​

Hasta Hakları Yönetmeliği’ne göre, hasta, sağlık durumu ile ilgili bilgiler bulunan dosyayı ve kayıtları, doğrudan veya vekili veya kanuni temsilcisi vasıtası ile inceleyebilir ve bir suretini alabilir. Bu kayıtlar, sadece hastanın tedavisi ile doğrudan ilgili olanlar tarafından görülebilir (md. 16).

Arşivden çıkarılan dosyaların dosya izleme fişi ile takip edilmesi amacıyla asıl dosyanın yerine geçici olarak ne konulur?​

Arşivden çıkarılan dosyaların dosya izleme fişi ile takip edilmesi amacıyla asıl dosyanın yerine geçici olarak ne konulur?
4.2.Vekil Dosya: Arşivde alınan dosyaların Dosya İzleme Fişi ile takip edilmesi amacıyla,asıl dosyanın yerine geçici olarak konulan ve asıl dosya ile aynı ebatlardaki biri A4 boyutunda diğeri onun üstünde dosya istek fişinin konulacağı şeffaf cep bulunan; araştırma için alınanların kırmızı, diğer birimlere …

Yataklı tedavi kurumları işletme yönetmeliği hasta dosyaları arşiv yönergesine göre hasta dosyasında hangi formlar bulunur?​

Madde 12 – Hasta dosyasında şu belgeler bulunmalıdır: a) Hasta kabul kağıdı (Form 60), b) Tıbbi müşahade ve muayene kağıdı (Form 62), c) Derece kağıdı (Form 61), d) Hasta tabelası (Form 51), e) Röntgen istek kağıdı ve raporları (Form 64), f) Laboratuvar istek kağıdı ve tetkik raporları (Form 65), g) Ameliyat kağıdı ( …

Tıbbi idari raporlar nelerdir?​

Tıbbi idari raporlar nelerdir?
Tıbbi raporlar düzenleme İdari raporlar; sağlık veya hastalık durumunu belirleyen idari amaçlı raporlardır. Sağlık raporları; işe girme, sigorta, ehliyet ve silah alma, evlilik gibi durumlarda düzenlenen idari nitelikteki raporlardır.
 
Tıbbi kayıtlar bölümünü kim doldurur sorusuna verdiğiniz cevap doğru; tıbbi kayıtlar bölümü genellikle hekimler tarafından doldurulur. Bu bölümde hastanın tıbbi tanı ve tedavisine ait detaylı bilgiler yer alır.

Yataklı tedavi kurumlarında müracaat eden hastaların muayene, teşhis ve tedavi evraklarının muhafaza edildiği belgelere hasta dosyası denir. Bu dosyalar genellikle A4 kağıdı boyutlarında, belirlenen forma uygun olarak renkli şeritlerle süslenmiş karton kapaklardan oluşur.

Hasta dosyaları, genellikle hasta, vekili veya kanuni temsilcisi tarafından açılır ve incelenebilir. Hasta Hakları Yönetmeliği'ne göre hastanın tedavisi ile ilgili olanlar dosyayı görüntüleyebilir ve bir suretini alabilir.

Arşivden çıkarılan dosyaların takip edilmesi amacıyla asıl dosyanın yerine konulan geçici dosyalara vekil dosya denir. Bu dosyalar asıl dosya ile aynı ebatlarda olup, dosya izleme fişi ile takip edilir.

Yataklı tedavi kurumları işletme yönetmeliğine göre hasta dosyalarında bulunması gereken belgeler arasında hasta kabul kağıdı, tıbbi müşahade ve muayene kağıdı, derece kağıdı, hasta tabelası, röntgen ve laboratuvar istek kağıtları, ameliyat kağıdı gibi belgeler yer alır.

Son olarak, tıbbi idari raporlar, sağlık veya hastalık durumunu belirleyen idari amaçlı raporlar olarak tanımlanır. Bu raporlar genellikle işe başvuru, sigorta, ehliyet başvurusu, evlilik gibi durumlar için düzenlenir.
 
Geri
Üst