AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Tevhid i Tedrisat Kanunu ile asagidakilerden hangisi amaclanmistir cevap secenekleri grubu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Tevhid i Tedrisat Kanunu ile aşağıdakilerden hangisi amaçlanmıştır cevap seçenekleri grubu?​

Türkiye’de eğitim alanında reform yapabilmek; millilik, laiklik, modernlik esaslarını uygulayabilmek için eğitim kurumlarının birleştirilmesine ihtiyaç duyulması sebebiyle hazırlanan kanun; ülkenin eğitim işlerinde çok başlılığın kaldırılmasını sağladı.

Yabancı okullar sorunu kiminle?​

“Fransız Okulları Sorunu”, Ocak 1924’te Fransız yönetiminin Türk Hükümeti’ne bir nota vererek, Lozan’da çözüme kavuşturulmuş olan okullar sorununu tekrar müzakere etmek istemesiyle doğmuştur.
Yabancı okullar neye göre denetlenmiştir?
Yabancı okullar, on dokuzuncu yüzyılın sonuna kadar himayesi altında oldukları devlet isimleriyle değil, bağlı bulundukları mezhebe göre sınıflandırılmıştı ve ilk sırada Katolik okulları gelmekteydi.
Ilk kez yabancıların okul açmasına izin verilmiş olması hangi padişah?
Yabancıların Osmanlı topraklarında okul açmasını sağlayan asıl etken, 1535 yılında Kanuni Sultan Süleyman zamanında Fransa ile imzalanan dostluk anlaşmasıyla verilen kapitülasyonlardır.

Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile ne amaçlanmıştır?​

Sonuçları itibariyle Türk eğitim tarihinin en önemli gelişmelerinden biri olan Tevhid-i Tedrisat kanununun çıkarılmasındaki temel amaç, eğitimde yanlış inançlara, batıl fikirlere, taassuba ve irticaya yer vermemek ve bunların dayanakları olan zümre ve kurumlara karşı mücadele etmektir.

Tevhidi Tedrisat Kanunu hangi ilke ile ilgilidir?​

Tevhidi Tedrisat Kanunu ile ilköğretim zorunlu ve parasız olmuştur. Karma eğitime geçilmiştir. Eğitim ve öğretimde disiplin ilkesi benimsenmiştir. Öğretmenin gerçek bir yol gösterici olması sağlanmıştır.
Yabancı okullar sorunu en çok hangi ülkeyle sorun olmuştur?
Sadece okul idarelerini kendine muhatap gördü. Yabancı okulların haklarını kendi menfaatleri açısından en çok Fransa savunmuştur. Bu konuda yaşanan sürtüşmeler Fransa ile Türkiye’nin iyi ilişkiler kurmasını geciktirmiştir. – Okuma Sayısı: Bu yazı 60388 defa okunmuştur.
Osmanlı Devleti’nde Yabancı okullar Hangi nizamnameye göre denetlenmiş tir?
Osmanlı Devleti’nde yabancı okullara yönelik ilk düzenleme olarak ifade edilebilecek 1869 Maarifi Umumiye Nizamnamesi ile getirilmiş nizamnamede “Mekatib – i Hususiye” olarak nitelenen yabancı okullar “…
Başta Fransa olmak üzere birçok Avrupalı devletin itirazına rağmen Lozan Barış Antlaşması’nda yapılan bir düzenleme ile Türkiye’de bulunan yabancı okulların Türkiye’nin hukukuna tabi olacakları konusunda anlaşmaya varıldı. Anlaşmaya göre bu okullar, Türkçe dersi vermek kaydıyla ana dillerinde eğitim yapabileceklerdi.
Araştırmacı Vahap BEGEÇ tarafından Azınlık Okullarının Ermeni Meselesindeki Etkileri konulu bir konferans verildi. 28 Şubat 1856 tarihinde yabancı devletlerin baskısı sonucu ilan edilen Islahat Fermanı ile gayrimüslimlere daha fazla hak ve hürriyet sağlanmış böylece okul açma faaliyetleri de hız kazanmıştır.
Tevhidi Tedrisat Kanunu Neden ve Sonuçları?
Çağın gerisinde kalmış olan ve akıl ve bilim yönünden hiçbir varlık gösteremeyen medreseler kapatılmış, Azınlık okullarında Türkçe zorunlu kılınarak, bu okullar Milli Eğitim Bakanlığı’nın denetimine tabi kılınmıştır. En nihayetinde bu kanun ile Türkiye’de, laik, çağdaş ve milli bir eğitim sistemi hayata geçirilmiştir.
Soyadı Kanunu hangi ilke ile ilgilidir?
Soyadı Kanunu’nun kabulü, toplumsal alanda yapılan Atatürk devrimlerinden birisidir. Kanuna göre söylerken ve yazarken ön ad önde, soyadı sonda kullanılmalıdır. Edebe aykırı ve gülünç soyadlarının, aşiret, yabancı ırk ve millet isimlerinin, rütbe ve memuriyet bildiren isimlerin soyadı olarak alınmasına izin verilmez.

Yabancı okullar sorunu nasıl çıktı?​

 
Geri
Üst