AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Tersyuz ogrenme nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.149
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Tersyüz öğrenme nedir?​

Ters yüz edilmiş öğrenme (flipped learning veya inverted learning), son birkaç yılın yükselişteki eğitim modelidir ve bugüne kadar daha çok ilk ve ortaöğretim basamaklarında uygulanmaktadır. Ters yüz edilmiş öğrenmenin amacı, ders konularının önceden kaydedilerek öğrencilere dijital ortamda sunulmasıdır.

Ters Yüz sınıf ne demek?​

Ters Yüz sınıf ne demek?
Ters yüz sınıf en temel haliyle tanımlanırsa derste yapılan ders etkinliklerinin internet üzerinden yapılma- sı, evde yapılan ev ödevi uygulamalarının ise sınıfta yapılmasıdır. Çıkış noktası ise dersi dinlemek pasif bir işlem olup, öğrenci ders videoları ile kendi kendine dersi izleyip öğrenebileceği fikridir.

Ters yüz öğrenmenin sınırlılıkları nelerdir?​

Ters yüz öğrenmenin sınırlılıkları nelerdir?
Öğrencinin videoları izleyip izlemediğini ve konuyu öğrenip-öğrenmediğini kontrol etmenin öğretmenler açısından zor olabileceği bu dezavantajların başında gelmektedir. Bununla birlikte, bireysel öğrenme özelliklerine sahip olmayan öğrencilerin, öğrenme sürecinde sorun yaşaması ihtimali de ortaya çıkmaktadır.

Flipped class ne demek?​

geleneksel öğrenme yöntemlerinin tersine çevrilip, konuların evde, internet üzerinden öğrenilip, ödevlerin ise sınıfta yapılması anlamına gelir. öğrenciler işlenen konuyu öğretmenin sağladığı online kaynaklardan öğrenip, normalde ödev olarak verilen aktiviteleri sınıfta yaparlar.

Ters yüz edilmiş öğrenme neden ortaya çıktı?​

Ters yüz edilmiş öğrenme neden ortaya çıktı?
Ters yüz edilmiş sınıflar kısa tarihine baktığımızda biri yüksek öğrenimde, diğeri ise K12 eğitiminde olmak üzere iki başlangıç noktası vardır. Ortaya çıkış amacı ise farklı öğrenme stillerindeki her öğrencinin ihtiyacını karşılayacak bir model olmasıdır.

Ters yüz edilmiş öğrenmeye neden ihtiyaç duyulur?​

Ters yüz edilmiş öğrenmeye neden ihtiyaç duyulur?
Ters yüz edilmiş öğrenmenin amacı, ders konularının önceden kaydedilerek öğrencilere dijital ortamda sunulmasıdır. Bu sayede öğrenciler, kendi öğrenme hızlarında ve tarzlarında konuları öğrenebilirler ve önemli konuları anlamadan atlama olasılıkları büyük oranda düşer.
Ters yüz edilmiş sınıfa neden ihtiyaç duyulur?​
Çünkü, öğrencilerin kendi öğrenme hızlarında konuları gözden geçirmesine ve dijital kaynaklardan çalıştıkları için belirli bir oranda esnekliğe sahip olmalarını sağlar. Ayrıca ters yüz edilmiş öğrenme yaklaşımı, öğrencilere daha fazla sorumluluk kazandırır.

Ters yüz edilmiş sınıf ve öğrenmeye neden ihtiyaç duyulur?​

Ters yüz edilmiş sınıf ve öğrenmeye neden ihtiyaç duyulur?

Ters yüz edilmiş öğrenme neden ortaya çıkmıştır?​

Ters yüz edilmiş öğrenme neden ortaya çıkmıştır?

Dönüştürülmüş sınıf hangi alanda?​

Dönüştürülmüş sınıf ya da ters yüz sınıf, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerin yerini değiştiren, özellikle 2000’li yıllarda adından söz ettiren bir öğrenme yaklaşımıdır. Bu yaklaşımda, öğrenenler ders içeriğini sınıf dışında öğrenmeye, sınıf içinde ise daha fazla uygulama yapmaya yönlendirilmektedir.

Blended eğitim ne demek?​

Blended eğitim ne demek?
Blended Learnıng (Karma Eğitim) Nedir? Karma eğitim modeli, harmanlaşmış öğrenme olarak da bilinmektedir. Hibrit eğitim de denen karma eğitim modeli, online eğitim modelinin ve yüz yüze eğitim modelinin birlikte uygulanması anlamına gelmektedir.

Harmanlanmış öğrenme yaklaşımı nedir?​

Harmanlanmış öğrenme yaklaşımı nedir?
Karma öğrenme, hibrid öğrenme, karışık öğrenme olarak da bilinen harmanlanmış öğrenme en sade tanımıyla geleneksel eğitim metodunun çevrimiçi (online) eğitim materyalleriyle zenginleştirilmesi yani harmanlanması olarak tanımlanmaktadır.

Ters yüz öğrenme kim buldu?​

Ters yüz sınıf modelinin günümüzde bu kadar yaygınlaşmasının sebebi ise Bergman and Sams(1)’in çalışmaları sayesindedir.

Ters yüz edilmiş öğrenmede öğretmen davranışları nelerdir?​

Ters yüz edilmiş öğrenmede öğretmen davranışları nelerdir?
Ters yüz edilmiş öğrenme modelinde öğretmenler bilgiyi farklı strateji, yöntem ve teknik ile uygulama eğiliminde olmalıdır. Özellikle sınıfta proje tabanlı öğrenme, problem çözme gibi yöntemler tercih edilmelidir. Bu çalışmalar grupla olduğu gibi bireysel olarak da yürütülebilir.
 
Tersyüz öğrenme, genellikle ilk ve ortaöğretim basamaklarında uygulanan bir eğitim modelidir. Bu yaklaşımda, ders konuları önceden kaydedilerek öğrencilere dijital ortamda sunulmakta ve öğrenciler evde konuları öğrenirken, sınıfta uygulamaya dayalı etkinlikler gerçekleştirmektedirler. Ters yüz sınıf yaklaşımında öğrenciler kendi hızlarında öğrenme imkanı bulurlar ve önemli konuları atlamadan derinlemesine kavramaları sağlanır.

Ters yüz öğrenmenin bazı sınırlılıkları bulunmaktadır. Öğretmenler için, öğrencilerin videoları izleyip izlemediğini ve konuyu öğrenip-öğrenmediklerini kontrol etmek zor olabilir. Ayrıca, bireysel öğrenme özelliklerine sahip olmayan öğrencilerin öğrenme sürecinde sorun yaşaması olasılığı bulunmaktadır.

Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin ortaya çıkmasındaki ana sebep, farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebilecek bir eğitim modeli oluşturmaktır. Bu sayede öğrencilerin kendi öğrenme tarzlarında ve hızlarında dersleri takip etmeleri mümkün olmaktadır.

Flipped class veya ters yüz sınıf, geleneksel öğrenme modelini değiştirerek konuların evde öğrenilip, derste uygulamaların yapıldığı bir yaklaşımı ifade eder. Öğrenciler ders içeriğini öğretmenin sağladığı online kaynaklardan öğrenirken, sınıfta daha fazla etkileşimli ve uygulamalı çalışmalar yaparlar.

Harmanlanmış öğrenme, çevrimiçi (online) eğitim materyallerinin geleneksel eğitim metotlarıyla birleştirilerek zenginleştirilmesini ifade eder. Bu yaklaşımda, öğrencilere farklı öğrenme ortamlarında ve yöntemlerle öğrenme imkanı sunulur.

Ters yüz edilmiş öğrenmede, öğretmenler farklı stratejiler kullanarak bilgi aktarımını gerçekleştirmelidirler. Sınıfta proje tabanlı öğrenme, problem çözme gibi etkileşimli yöntemler tercih edilir ve öğrencilere daha fazla sorumluluk verilir. Bu çalışmalar grup etkinlikleriyle olduğu gibi bireysel çalışmalarla da desteklenebilir.
 
Geri
Üst