Televizyonun oldugu yerde Kuran okunur mu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
225.143
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Televizyonun olduğu yerde Kuran okunur mu?​

Televizyon, internetten veya cd’den okunan bir mukabeleyi takip etmek veya dinlemek sevaptır. Ancak bu durumda kişi okunan mukabeleyi sadece dinlemekle yetinirse hatim sevabı alır. Hatim yapmış olmak için Kur’an’ın bizzat tilavet edilmesi/okunması gerekir.

Camide Kuran okunurken namaz kılınır mı?​

Kerâhet vakitlerinde kılınması caiz midir? Tahiyyetü’l-mescid namazının, camiye girildiğinde kılınması sünnettir. Nitekim Hz. Peygamber (s.a.s.), söz konusu namazla ilgili olarak; “Sizden biriniz mescide girdiğinde oturmadan iki rek’at namaz kılsın.” (Müslim, Salâtü’l-müsâfirîn, 69) buyurmuştur.
Ezan okunurken zikir yapılır mı?
Emrin hükmü, ister farz olsun ister sünnet olsun, ezanı duyan her Müslüman namaz kılma gibi bir mazereti yoksa müezzine katılır ve ezanın bitiminde ezan duasını okur. Dolayısıyla ezan okunurken Kur’an okunmaz, vaaz edilmez, selâm verilip alınmaz, konuşulmaz, müzik çalınmaz.

Nasıl oturulmalı?​

* Otururken mutlaka sandalyenin en arkasına doğru oturulmalı. Tabure gibi desteksiz bir yerde oturuluyorsa, en uçta kısa süreyle oturmak gerekli. Otururken “oturma kemiklerimizin” üzerine, bel boşluğu hissedecek şekilde, omuzlar arkada rahat olarak oturulmalı. * Masanın boyu 75-80 santim olmalı.

Ezan okunurken camide namaz kılınır mı?​

Ezanı dinleyip, ezan bittikten sonra namaza başlamak en güzelidir. Ancak ezan bitmeden namaza başlayanın namazı geçerlidir. Önemli olan vaktin girmesidir. Vakit girdikten sonra ezan okunmadan ya da ezan okunurken kılınan namaz geçerlidir.
Ezan okunurken Tahiyyetü l mescid kılınır mı?
Ezan okunduğu sırada mescide giren kimsenin bu namazı kılması Hanefîlere göre mekruh iken Şâfiîlere göre mekruh değildir. Ancak müezzin kâmet getirirken veya cemaatle namaza başlandığında mescide giren kişinin tahiyyetü’l-mescid kılmasının mekruh olduğu hususunda ise fakihler görüş birliği içindedir.

Abdestsiz sela verilir mi?​

Abdestsiz kimsenin ezan okuması mekruh sayılmamışsa da taharet üzere okuması saygıya daha yakın görülmüştür. Abdestsizin okuduğu ezan, zahir rivayete göre iade olunmaz. Ancak EI-Hasen’in Ebû Hanîfe (R.A)’den yaptığı rivayete göre, iade edilir. İmam Ebû Yusuf ise, abdestsizin ikamet getirmesini mekruh saymıştır.
 
Geri
Üst