Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Telefonla konusma fobisi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.238
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Telefonla konuşma fobisi nedir?​

Telefobi (Telefonla konuşma fobisi) nedir? Kısaca telefobinin anlamı telefonla konuşmaktan korkmaktır. Çalan telefona cevap vermek, telefonda konuşurken gerilmek gibi tepkiler verilmesine sebep olan telefobi sosyal hayatı olumsuz etkileyen bir durum.

Telefon cevaplama incelikleri nelerdir?​

Telefon cevaplama incelikleri nelerdir?
Telefonda düzgün konuşma teknikleri Konuşmanıza günaydın ya da iyi günler diyerek başlayın ve sonra isminizi söyleyin. Çok kısa, yetersiz ve kaba cevaplar vermeyin. Nezaket her zaman geçerlidir. Eğer şirketin başka bir departmanını arayan bir çağrı ise, tekrar aramalarını söylemek yerine hattı aktarmayı deneyin.

Telefon görüşme kayıtlarına nasıl ulaşılır?​

Telefonunuzun kısa süreli arama geçmişi zaten menü içerisinde bulunmaktadır. Aradığınız bir kaç sene önceki arama geçmişi ise operatörünüz tarafından yasal çerçeve içerisinde saklanmakta olup müşteri paneli üstünden müşteri hizmetleri tarafından size iletilecek şifre aracılığı ile görüntülenebilir.

Işyerinde telefonla nasıl konuşulur?​

Işyerinde telefonla nasıl konuşulur?
➢ Ahize ağza yaklaştırılarak konuşulmalı, ahize dudaklara en fazla 2,5- 3 cm mesafede tutulmalıdır. Konuşma normal bir ses tonu ile tıpkı karşımızdaki birisiyle konuşuyormuş gibi olmalıdır. Nazik bir ses, düzgün bir ifade şarttır. ➢ Telefon konuşmaya açıkken boş kalması önlenmelidir.
Aranma fobisi nedir?​
“telefonofobi”. tanım: asosyal bünyelerin önüne geçemediği. telefonla birini arama ya da birisi tarafından aranma, telefonla görüşme korkusu.

Telefonda konuşma fobisi nasıl yenilir?​

Telefonda konuşma fobisi nasıl yenilir?
Telefobiyi yenmenin 5 yolu
- En kötü ihtimali düşünün.
- Aramayı neden yaptığınızı düşünün.
- Konuşmaya nasıl başlayacağınızı ve konuşmayı nasıl sonlandıracağınızı planlayın.
- Saçmalamanızın sorun olmadığı, çok da önemli olmayan aramalarla başlayın.
- Mükemmel olmak zorunda olmadığınızı asla unutmayın.

Telefon görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?​

Telefonla görüşürken, bir yandan da odadaki başka birisiyle konuşmayınız. ➢ Önce karşınızdaki kişinin konuşmak için müsait olup olmadığını sorun. Müsait değilse daha sonra arayın ya da ne zaman müsait olacağı belli değilse, müsait olduğunda aramasını rica ediniz. Konuşma süresini mümkün olduğunca kısa tutunuz.

Telefonla ilgili kurallar nelerdir?​

Telefonla ilgili kurallar nelerdir?
Kulaklık kullanılamıyor ise mikrofon açık olarak kullanılmalıdır. Cep telefonları mümkün olduğunca az kullanılmalıdır. İç mekanlarda kablolu telefonlar tercih edilmelidir. Numara çevrildikten sonra hat bağlanana kadar telefon vücuttan uzakta tutulmalıdır.

Işyerinde telefonla konuşmak yasak mı?​

İşyerinde cep telefonu işin niteliğinden dolayı veya işverenin takdiri gereği yasaklanabilir. Bazı işler vardır ki, herhangi bir talimata gerek duyulmaksızın işçinin mesai saati içinde cep telefonu görüşmesi yapmaması gerektiği açık bir şekilde ortadadır.

Telefonda ilk kim konuşur?​

Telefonda ilk kim konuşur?
Telefonu icat eden Graham Bell, 10 Mart 1876 günü ilk telefon görüşmesini yaptı. Telefonu icat eden Graham Bell 10 Mart 1876 tarihinde, ilk telefon görüşmesini yardımcısı Mr. Watson ile yaptı.
Topluluk karşısında konuşma fobisi nasıl yenilir?​
Topluluk Önünde Konuşma Korkusunu Yenmek İçin Neler Yapılabilir?
- İyi Hazırlık Yapın. Konuşma öncesinde iyi hazırlık yapmak her zaman kurtarıcı olur.
- Bol Bol Konuşma Pratiği Yapın.
- Video ya da Ses Kaydı Alın.
- Dikkat Çekici Sunumlar Hazırlayın.
- Topluluk Önünde Konuşma Eğitimi Alın.
 
Telefonla konuşma fobisi, telefondan korkma durumunu ifade eder. Bu fobiye sahip kişiler, telefona cevap vermek, telefonda konuşurken gerilmek gibi tepkiler gösterebilirler. Bu durum sosyal hayatlarını olumsuz etkileyebilir ve iletişim konusunda güçlük yaşamalarına neden olabilir.

Telefon cevaplama incelikleri konusunda, başkalarıyla telefonda iletişim kurarken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Mesela, konuşmaya "günaydın" ya da "iyi günler" gibi nazik bir giriş yapmak, isminizi söylemek, kısa ve kaba cevaplardan kaçınmak, nezaket kurallarına uymak gibi adımlar önemlidir. Ayrıca, telefon görüşmelerinde nazik ve düzgün bir ses tonu kullanılması da önemlidir.

Telefon görüşme kayıtlarına erişmek için telefondaki kısa süreli arama geçmişi menüde bulunabilir. Ancak birkaç sene öncesine ait arama kayıtlarına erişmek için operatörünüzden destek almanız gerekebilir. Yasal düzenlemeler çerçevesinde saklanan bu kayıtlara, müşteri paneli üzerinden görüntüleme şifresi ile ulaşabilirsiniz.

Telefonla konuşma fobisini yenmek için birkaç yöntem denenebilir. Örneğin, en kötü ihtimali düşünmek, konuşmanın amacını netleştirmek, konuşmaya nasıl başlayıp sonlandırılacağını planlamak, pratik yapmak ve mükemmel olma baskısından kurtulmak gibi adımlar fobiyle başa çıkmanıza yardımcı olabilir.

Telefonla ilgili kurallara gelince, kulaklık kullanılamıyorsa mikrofon açık olmalı, cep telefonları mümkün olduğunca az kullanılmalı, iç mekanlarda kablolu telefonlar tercih edilmeli, numara çevrildikten sonra telefon vücuttan uzakta tutulmalı gibi bazı konulara dikkat edilmesi gerekmektedir.

Son olarak, topluluk önünde konuşma fobisini yenmek için iyi hazırlık yapmak, konuşma pratiği yapmak, ses ya da video kaydı almak, dikkat çekici sunumlar hazırlamak ve topluluk önünde konuşma eğitimi almak gibi adımlar atılabilir. Bu yöntemlerle topluluk karşısında konuşma korkusunu aşmak mümkündür.
 

Benzer Konular

Geri
Üst