Tek parcali kesintisiz surec akisi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
213.672
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Tek parçalı kesintisiz süreç akışı nedir?​

Yalın Üretim Tekniklerinin temel kavramları arasında yer alan Tek Parça Akışı (One Piece Flow), 7 israf kaleminin (Muda) tamamıyla doğrudan yada dolaylı olarak ilişkilidir. Kelime anlamından anlaşılacağı gibi sıralı prosesler arasında tek parça yada minimum sayıda parça bulunmasını hedefler.

Araçta Rotun çıkması ne demek?​

Rot ayarı sayesinde araç direksiyonun çevrildiği yöne doğru hareket eder. Rot ayarının bozuk olduğunu nasıl anlarız? Eğer otomobili kullanırken araç sağa sola çekiyor ya da dönüşlerde lastiklerden ses geliyorsa rot ayarınız bozuk demektir.

Rot bozulursa ne olur?​

Rot bozulursa ne olur?
Rot ayarı bozulduğunda sürüş keyfiniz bozulacağı gibi, direksiyonunuz titreme yapar. Aytıca ani fren yaptığınızda aracınız şağa ve ya sola kayabilir. Lastikte dengesiz aşınma meydana gelebilir. Ayrıca jant, amörtisör ve aks kelepçelerinin yıpranması hızlanır.

Mura Muri Muda ne demek?​

Mura Muri Muda ne demek?
Muda; her türlü değer yaratmayan, müşterinin talebine katkısı olmayan her şeydir. Muri; İşletmede değer yaratan her türlü faktörün, gereğinden fazla yüklenerek, ideal zaman ve emek üzerinde zorlanmasıdır. Mura; kaynakların etkin planlanamamasından dolayı oluşan dengesiz ve düzensiz işleyişlerdir.

AKS bozuk olduğu nasıl anlaşılır?​

Aks Kafası Arızası Nasıl Anlaşılır?
- Aks Körüğünde Yağ Kaçağı Aks kafasının içerisinde bulunan gres yağı sürtünmeyi azaltır.
- Tam Dönüşlerde Gelen “Tık Tık” Ses. Aracınızla tam sağa veya tam sola dönüş yaptığınızda “tık tık” şeklinde bir ses geliyorsa sorun aks kafasındadır.
- Aracınızın Zıplayarak Gitmesi.
- Titreme.
- Vuruntu.

Arka lastiklere balans ayarı yapılır mı?​

Bu titreme; eğer balans ayarı bozukluğu ön tekerleklerde ise daha çok aracın ön kısmında, eğer balans ayarı bozukluğu arka tekerleklerdeyse daha çok aracın arka kısmında görülür. Balans ayarının amacı, lastiklerin dengede kalmasını sağlayarak sürüş güvenliği ve sürüş konforu sağlamaktır.
 
Tek parçalı kesintisiz süreç akışı, yalın üretim teknikleri içinde yer alan bir kavramdır. Bu kavram, üretim sürecindeki sıralı iş adımlarının arasında tek parça veya minimum sayıda parçanın bulunmasını hedefler. Bu sayede işlem adımları arasındaki bekleme süreleri ve envanter miktarı minimize edilir, böylece işletmelerde verimlilik artar, işgücü israfı azalır ve müşteriye daha hızlı hizmet sağlanır.

Araçta rotun çıkması, aracın direksiyon sistemindeki rot ayarının bozulması durumunu ifade eder. Rot ayarı, aracın direksiyonunun çevrildiği yöne doğru hareket etmesini sağlar. Rot ayarının bozuk olduğunu anlamanın bazı belirtileri arasında aracın sağa sola çekmesi, dönüşlerde lastiklerden ses gelmesi ve direksiyonun titremesi gibi durumlar bulunabilir.

Rot ayarının bozulması durumunda araçta çeşitli olumsuz etkiler olabilir. Bunlar arasında sürüş keyfinin azalması, direksiyonun titreme yapması, ani frenleme durumunda aracın sağa veya sola kayması, lastiklerde dengesiz aşınma, jant, amörtisör ve aks kelepçelerinin yıpranmasında artış sayılabilir. Bu nedenle rot ayarının düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerektiğinde ayarlatılması önemlidir.

Mura, Muri ve Muda ise yalın üretim felsefesinde önemli kavramlardır. Muda, değer yaratmayan ve müşteri talebine katkısı olmayan işler olarak tanımlanır. Muri, gereğinden fazla yüklenme ve zorlanma durumunu ifade ederken, Mura ise kaynakların etkin bir şekilde planlanmaması sonucu oluşan dengesizlik ve düzensizlik durumunu ifade eder.

Aksın bozuk olduğunun anlaşılması için bazı belirtiler vardır. Aks körüğünde yağ kaçağı olması, tam dönüşlerde gelen "tık tık" sesi, aracın zıplayarak gitmesi, titreme ve vuruntu gibi belirtiler aks kafasının arızalı olabileceğini gösterebilir. Bu durumda aks sorunlarının erken fark edilip, giderilmesi önemlidir.

Arka lastiklere balans ayarı yapılır mı sorusunun cevabı ise evet, yapılır. Lastiklerin dengede kalması, sürüş güvenliği ve konforu sağlamak amacıyla arka lastiklerde de balans ayarı yapılması önemlidir. Balans ayarının düzenli olarak yapılması, lastiklerin eşit şekilde aşınmasını sağlayarak aracın performansını ve sürüş konforunu arttırabilir.
 
Geri
Üst