- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 264.936
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
Taşınmaz yetki belgesi nedir?
Yetki Belgesi; taşınmaz malların devir işlemi sırasında tüzel kişiliğe sahip olanlardan istenen bir belgedir. Bu belge, kişinin gayrimenkul alım satımı yapabilme izni olduğunu gösterir. Temsilci olarak belirlenen ve bu belgeye sahip olan kişi, bir gayrimenkulü tüzel kişi adına satabilir ya da kiralayabilir.Taşınmaz Mal ticareti yetki belgesi nasıl alınır?
Yetki Belgesi Nasıl Alınır? Yetki belgesi başvuruları Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi (TTBS) üzerinden yapılmaktadır. Verilen emlak yetki belgesi her bir işletme için ayrı ayrı hazırlanır ve devredilemez. Emlak yetki belgesi geçerliliği 5 yıldır ve süre dolduğu takdirde yenilenmesi gerekmektedir.Taşınmaz ticareti yetki belgesi kimler alabilir?
Taşınmaz ticareti yetki belgesi kimler alabilir?Taşınmaz ticaretiyle iştigal eden gerçek ve tüzel kişi tacirler ile esnaf ve sanatkârlar, işletmeleri adına yetki belgesi almak zorundadır. Yönetmelik kapsamında, bu işle uğraşmayan üyelerimiz kendi adına tescilli taşınmazları satarken ya da kiralarken yetki belgesi alma zorunluluğu bulunmamaktadır.
Taşınmaz ticareti yetki belgesi olmazsa ne olur?
Emlak sektörüne yönelik düzenleme uyarınca 1 Eylül 2020 tarihinden itibaren itibaren yetki belgesi olmayan işletmeler ruhsat alamayacak ve bu kişiler emlakçılık yapamayacak. Bu kişilerin 31 Ağustos tarihine kadar taşınmaz ticareti yetki belgesi alması gerekiyor.Taşınmaz Değerleme yetki belgesi nasıl alınır?
vatandaşı maliklerde web tapu sistemi vatandaş portalı üzerinden veya ALO 181 Çağrı Merkezi üzerinden, Ticaret şirketlerinde web tapu sistemi şirket portalı üzerinden, sol menüde yer alan “Yetki işlemleri” bölümünde bulunan “Değerleme Yetki Onay” bölümü üzerinde onaylaması gerekmektedir.Taşınmaz ticareti yetki belgesi başvurusu nasıl yapılır?
Taşınmaz ticareti yetki belgesi başvurusu nasıl yapılır?– Yetki Belgesi başvurular için Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi ttbs.gtb.gov.tr Adresinden Yapılacaktır. – Hiçbir şekilde elden başvuru kabul edilmeyecektir. – Başvuru sonucu yine bu sistem üzerinden olacaktır.
Emlakçılık yetki belgesi almak için gerekli olan mesleki yeterlilik belgesi fiyatları 2021 yılında 900 TL olarak belirlenmiş ve sınava girecek adaylar mutlaka ilgili kuruluşlara giderek başvuru ücretlerini ödedikten ve sınavdan başarılı olduktan sonra mesleki yeterlilik belgesini alabilecekler.
Emlak yetki belgesi süresi uzatılacak mı?
Emlak yetki belgesi süresi uzatılacak mı?İşletmelere gerekli koşulları yerine getirmeleri ve yetki belgelerini almaları için 31 Ağustos 2020 tarihine kadar süre tanınmıştı. Ancak 16 Nisan 2021 tarihinde yapılan yönetmelik değişikliğine göre emlak yetki belgesi başvuruları 31 Temmuz 2021 tarihine kadar uzatılmıştır.