- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 213.672
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Tasavvuf metafiziği nedir?
Tasavvuf Metafiziği (Miftâhü’l-Gayb), büyük metafizikçi Sadreddin Konevî’nin insan-Allah ve âlem ilişkilerinde ‘hakikat’ meselesini ele aldığı İslam metafizik geleneğinin başyapıtıdır.Felsefe dört Neden?
Bu bağlamda Aristoteles’e göre dört neden sıralanabilir; birin- ci neden olarak formel neden yani bir şeyi o şey yapan şey, ikinci olarak madde ve dayanak olarak maddi neden, üçüncüsü değişimin nedeni olarak fail neden, son olarak da ereksel neden.Duyu organlarıyla algılanamayan ve fizik ötesi olarak tanımlanan olguları inceleyen bilim ve felsefe dalına metafizik denir. Metafiziğin ilgilendiği alanların başında insan var oluşu, kainat ve Tanrı gelir.
Islam metafiziği nedir?
İbn Sînâ’ya göre metafizik, mevcudu konu edinmektedir ve varlık anlamının farklı belirlenimlerini araştırmaktadır. Bu bağlamda metafi- zik varlık anlamının saf halini, kaynak ve ilkesini, varlık (vucud) bi- reylerinin bu ilkeden nasıl çıktığını, gerçek kıldığı mahiyetlerle hangi kısımlara ayrıldığını incelemektedir.
Tasavvufun aşamaları nelerdir?
Tasavvufun üç Makamı; Adab, Ahlâk, Ahval Kulun kendi nefsinin kötü yanlarını, tasfiye etmesi ve iyi ahlâk ile, Allah’ın razı olduğu huylarla süslenmesi söz konusudur.
Felsefede Ereksel neden nedir?
Ereksel ne demek felsefe? Ereksel Neden: Bir maddenin biçim kazanmasında son olarak bir de amaç bulunmalıdır ve işte bu amacı gösteren nedene de ereksel neden denir. Yani taş ustası mermeri bir forma sokmaya çalışırken, taş ustasının kafasındaki amaç, mermeri bir mezar taşı hâline getirmektir.Metafizik kime ait?
Metafizik, felsefe tarihinin en büyük filozoflarından biri olan, hatta kimilerine göre tartışmasız en büyüğü olan Aristoteles’in en önemli, ve hem içeriği hem düzeni hem de edisyonları bakımından en çok tartışılmış metnidir.“Yunus Divanı”nda konuşan Araştırmacı-Yazar Mustafa Tatçı, “Tasavvufta; şeriat, tarikat, marifet ve hakikat olmak üzere 4 kapı vardır. Bu kapılardan geçen kişi İnsan-ı Kâmil olur” dedi.