Tam otomatik ve yari otomatik vites arasinda ne fark vardir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.105
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Tam otomatik ve yarı otomatik vites arasında ne fark vardır?​

Tam otomatik vitesler, yarım otomatik vites tiplerinden farklı olarak çift kavrama prensibine bağlı olarak çalışmaktadır. Yarı otomatiklerde sadece debriyaj görevi yapılmasına karşın, tam otomatiklerde debriyajın haricinde geçirilecek vites de debriyaj kontrol edilirken hazır hale getirilir.

Tam otomatik vites 1 2 3 nedir?​

P (Park Konumu); R (Geri Vites Konumu); N (Nötr yani vites boşta); D (Drive yani sürüş konumu); 1, 2, 3 (Birinci, İkinci, Üçüncü vites). Birinci, ikinci ve üçüncü vites konumlarının yağmurlu, buzlu, dik yokuşlar gibi aracın zorlanacağı durumlarda kullanılmasında fayda vardır.

CVT şanzıman tam otomatik mi yarı otomatik mi?​

CVT şanzıman tam otomatik mi yarı otomatik mi?
CVT Şanzıman Nedir ve Nasıl Çalışır? CVT yani sürekli değişken kademeli şanzıman adı üstünde sürekli değişken oranlı bir şanzıman türüdür. Manuel ya da yarı otomatik kullanım sunamayan bu şanzıman türü otomatik şekilde kullanılabilmektedir.

Otomatik viteste 2 ne işe yarar?​

Otomatik viteste 2 ne işe yarar?
Vites 2’deyken ise araç otomatik olarak üçüncü vitese geçmemektedir. Ortalama hızın 60 km olduğu durumlar bu vites kullanılmaktadır. Vites 3’teyken araç üçüncü vitesin üzerine çıkmamaktadır. Bu genellikle şehirler arası yolda tercih edilmektedir.

Otomatik vites arabada 2 ne demek?​

2: Bu mod vites sınırını 2 olarak belirler. Bu modda da kalkış yapabilirsiniz. 1.viteste kalkar ancak 2.vitesi geçemezsiniz.

Yarı otomatik vites park halinde hangi viteste bırakılır?​

M/M yarı otomatik şanzımandır. P modu yoktur. El frenine güvenmiyorsanız N’de değil viteste bırakın.

DSG şanzıman tam otomatik mi?​

DSG şanzıman tam otomatik mi?
Pek çok kaynakta doğrudan çift kavramalı şanzıman olarak da geçer. DSG kısaltmasının açılımı ise İngilizce Direct Shift Gearbox şeklindedir. Çift kavramalı şanzıman yada bilinen diğer adıyla DSG şanzıman, vitesleri diğer dişli şanzımanlardan daha hızlı değiştirebilen otomatik şanzımandır.
 
Tam otomatik vitesler ile yarı otomatik vitesler arasında birkaç önemli fark vardır. Öncelikle, tam otomatik vitesler çift kavrama prensibine dayalı olarak çalışırken, yarı otomatik vitesler genellikle tek bir kavrama ile çalışır ve sadece debriyaj görevi yapar. Tam otomatik viteslerde sürücünün debriyaj kontrolü dışında vites geçişlerini yapması gerekmezken, yarı otomatik viteslerde sürücünün manuel olarak vites değiştirmesi gerekebilir.

Tam otomatik vitesler genellikle P (Park Konumu), R (Geri Vites Konumu), N (Nötr), D (Sürüş Konumu) gibi konumlarla birlikte gelir. Ayrıca bazı modellerde 1, 2, 3 gibi ek vites seçenekleri de bulunabilir. Bu ek vites seçenekleri genellikle aracın zorlanacağı durumlar için, örneğin yağmurlu veya dik yokuşlu yollarda kullanılabilir.

CVT (Sürekli Değişken Kademeli) şanzımanlar sürekli değişken oranlı bir şanzıman türüdür ve genellikle tam otomatik olarak kullanılırlar. CVT şanzımanlar, manuel veya yarı otomatik modlarda kullanım imkanı sağlamazlar.

Otomatik vites araçlarda "2" vitesi genellikle aracın üçüncü vitesine geçmeden sürüş yapmak için kullanılır. Özellikle ortalama hızın 60 km/saat olduğu durumlarda tercih edilebilir.

Yarı otomatik vites araçlarda park halinde bırakılacak vitese gelince, genellikle P (Park) modu yerine N (Nötr) konumu tercih edilir. Ancak el frenine güvenilmiyorsa viteste bırakılması önerilir.

Son olarak, DSG (Direct Shift Gearbox) şanzımanlar çift kavramalı şanzıman türündendir ve genellikle tam otomatik vites olarak kabul edilirler. DSG şanzımanlar, diğer otomatik şanzımanlara göre daha hızlı vites geçişleri yapabilme yeteneğine sahiptirler.
 
Geri
Üst