- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.105
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
Tahsilat işlemleri nelerdir?
Kısaca tahsilat şirketin alacaklarının toplanması ile sorumludur. Alacakların takibini ve vadesi dolduğu halde ödenmemiş olan alacakları takip etmektir. Özellikle ticari faaliyetleri olan şirketlerin en önemli bölümlerindendir.Tahsilat Teknikleri Nelerdir?
Tahsilat Teknikleri Nelerdir?2. Profesyonel & Otoriter bir tarzda konuşun.
- Borçlunun ona ne dediğinizi ve ondan ne istediğinizi anlaması lazımdır.
- Kötü telaffuz etmeyin.
- Telefonda konuşurken asla çiklet çiğnemeyin veya bir şey yiyip, içmeyin.
- Konuşurken sandalyenizde dik oturun.
- Sakin olun, öz güveniniz tam olsun.
Tahsilat süreci nedir?
Kredili satışın gerçekleştiği tarih ile alıcının ödeme yaptığı tarih arasındaki zamanı ifade etmektedir. Nakit akışında bir problem yaşamamak için tahsil süresi değişimlerinin düzenli olarak takip edilmesi gerekir.Tahsilat sistemleri Nedir?
Tahsilat sistemleri Nedir?Tahsilat sistemleri kısaca şirketlerin müşterilerinden, bayilerinden veya alt bayilerinden ödeme almasını, ödeme gününden önce müşterilerini uyarmasını ve ödemelerin takibini kolaylaştıran bir sistemlerdir.
Kamu kurum ve kuruluşları tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda sunulmasına imkan sağlayan e-Devlet Kapısı üzerinden kredi kartı, havale, mobil ödeme gibi yöntemlerle tahsilatın yapılabileceği altyapı sistemi kurulacak.
Telefonda tahsilat temsilcisi nedir?
Telefonda tahsilat temsilcisi nedir?Firmaların müşterilerinden, bayilerinden ya da alt bayilerinden ödeme alma işlemlerini gerçekleştiren kişiye Tahsilat Uzmanı denir. Ödeme gününden önce müşterilere hatırlatma yoluyla gerekli takibi sağlar.
Tahsilat süresi nasıl hesaplanır?
Alacakların ortalama tahsilat süresi (AOTS) ise; 360 gün/(Formül 1) yoluyla bulunur. “Formül 1”de payda, incelenen dönem sonundaki ticari alacak toplamı ile dönem başı ticari alacak toplamının aritmetik ortalamasıyla elde edilir.Tahsilat Yönetimi Nedir?
Tahsilat Yönetimi Nedir?Tahsilat yönetimi, bir hizmet karşılığında doğan alacak ve borç ilişkisinde müşteri ilişkileri ile vadesi gelmiş ödemelerin yönetim sürecini ifade eder.