Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Taba olayi nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
48.988
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Taba olayı nedir?​

3. Taba – Tyler Modeli: *Değerlendirme yapıldıktan sonra sonuç yeterli mi sorusuna hayır yanıtı verildiğinde amaçları sapta aşamasına geri dönülür. *Türkiye’de uzun yıllar bu model kullanılmıştır.

Skilbeck modeli nedir?​

Değerlendirme. Yenilikçi Durumsal Model (Skilbeck): Okul merkezli bir modeldir ve hümanizmden etkilenmiştir. İşlevsel program niteliğindedir.

Hedefe dayalı model nedir?​

Hedefe dayalı model nedir?
Tyler’ın Hedefe Dayalı Değerlendirme Modeli Tyler (1949)’a göre, değerlendirme süreci, eğitim hedeflerinin uygulanan program ve öğretim yoluyla tam olarak ne düzeyde kazandırıldığını belirlemeye yönelik bir süreçtir.

Hilda Taba kimdir?​

Hilda Taba kimdir?
Hilda Taba (7 Aralık 1902, Kooraste , Estonya – 6 Temmuz 1967, San Francisco , California ) bir mimar, müfredat teorisyeni, müfredat reformcusu ve öğretmen eğitimcisiydi. Taba , Estonya’nın küçük Kooraste köyünde doğdu . Annesinin adı Liisa Leht, babası ise Robert Taba adında bir okul müdürüydü.

Öğrenme yaşantıları ne demek?​

Yaşantısal öğrenme, öğrencilerin bir şeyi yapma deneyimleri üzerine yansıttıkları üzerine odaklanır. Bunun amacı, uygulama yetenek ve deneyimine ek olarak kavramsal anlamayı da sağlamaktır.

Teknokratik model ne demek?​

Özellikle Avrupada White tarafından ortaya atılan yeniden kurmacılığa mensup bir program geliştirme yaklaşımıdır.

Stake ihtiyaca cevap verici değerlendirme modeli nedir?​

Stake ihtiyaca cevap verici değerlendirme modeli nedir?
Stake’in İhtiyaca Cevap Verici program Modeli, Üründen çok süreci ve süreçte karşılaşılan durumlarda yapılan etkinliklerin değerlendirilmesi ile gerçekleşir.

Örtük program ne demek?​

Örtük program ne demek?
Örtük program terimi, öğretimden çok eğitim ile ilgilidir. Bu programda öğrencilerin derslerde öğrenemediği bilgilerin sosyal aktiviteler, okul gezileri ve daha birçok sosyal etkinlik ile öğrenmesi hedeflenir.
Öğrenme yaşantıları ve araçları nelerdir?​
Bireyin farklı öğrenme biçimlerini bir arada kullanabilmesi, kişinin olayları gözlemlemesi, bunları kuramlarla birleştirmesi, test etmesi ve yeni yaşantılar seçmesine yol açmaktadır.
Somut yaşantı ne demek?​
Somut yaşantı / hissetmeye dayalı: Öğrenciler önyargı oluşturmaksızın yeni yaşantılara açık olmalıdır. Öğrenme hissederek, sezerek ve dokunarak oluşur. Bu öğrenme biçiminde yaşantı ve problemlerle kişisel olarak ilgilenmek ve hissetmek, düşünmekten daha önemli görülmektedir.

Teknokratik çağ nedir?​

Teknokratik çağ nedir?
Teknokrasi veya Uygulayımcıerki, bütün karar verme süreçlerinin teknik uzmanların ellerinde olduğu bir yönetim şeklidir. Yönetim kademelerinde sadece bilgi, deneyim ve yetenek sahibi bilim insanları, mühendisler ve teknolojistler yer alır.
 
Taba olayı, Hilda Taba tarafından geliştirilen bir öğretim modelidir. Bu model, Tyler Modeli'nde olduğu gibi öğretimde hedeflerin belirlenmesi, programın değerlendirilmesi ve sürecin tekrar gözden geçirilmesini içerir. Değerlendirme sonucunda hedeflere ulaşılamadığı tespit edilirse, süreç yeniden gözden geçirilir ve gerekli düzeltmeler yapılır. Taba, öğrenci merkezli bir yaklaşım benimseyerek eğitimde öğrenci ihtiyaçlarını ve ilgi alanlarını ön planda tutmaktaydı.

Hilda Taba ise Estonyalı bir mimar, müfredat teorisyeni, müfredat reformcusu ve öğretmen eğitimcisiydi. 1902 yılında doğan Taba, özellikle öğrenci merkezli eğitim modelleri üzerine çalışmalarıyla tanınmaktadır. Kendisi, öğrencilerin bireysel farklılıklarına ve ihtiyaçlarına odaklanarak eğitim süreçlerini şekillendirmiştir. Taba'nın geliştirdiği model, öğrencilerin öğrenme süreçlerine daha aktif katılımını teşvik etmekte ve onların ihtiyaçlarına uygun bir eğitim ortamı oluşturmayı hedeflemektedir.

Öğrenme yaşantıları ise yaşantısal öğrenme teorisine dayanan bir kavramdır. Bu teori, öğrencilerin deneyimleri üzerinden öğrenmelerini vurgular. Öğrencilerin somut deneyimler yaşayarak, bu deneyimleri kavramsal anlamda anlamlandırarak öğrenmelerini destekler. Bu yaklaşım, öğrenmeyi sadece teorik bilgiyle sınırlamayıp, pratik deneyimlerle destekleyerek öğrenmeyi daha etkili kılmayı amaçlar.

Taba olayı, eğitim sürecinde hedeflere ulaşma ve öğrenme deneyimlerini öğrenci merkezli bir şekilde şekillendirme anlayışı ile önem taşır. Bu model, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak eğitim süreçlerinin daha etkili ve anlamlı hale gelmesine katkı sağlar.
 
Geri
Üst