AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Surekli degisken vites nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
132.742
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Surekli degisken vites nedir?​

Sürekli değişken oranlı şanzıman (CVT) (İngilizce: Continuously Variable Transmission), vites oranlarının sürekli değiştiği bir otomatik şanzımandır. CVT şanzımanlar sabit vites oranlarına sahip diğer mekanik şanzımanlardan farklıdır.

CVT şanzıman yarı otomatik mi?​

CVT şanzıman yarı otomatik mi?
CVT yani sürekli değişken kademeli şanzıman adı üstünde sürekli değişken oranlı bir şanzıman türüdür. Manuel ya da yarı otomatik kullanım sunamayan bu şanzıman türü otomatik şekilde kullanılabilmektedir.

CVT şanzıman özelliği nedir?​

CVT şanzıman özelliği nedir?
Continuously Variable Transmission ya da Türkçe ismi ile Sürekli Değişken Şanzıman (CVT), Honda’nın çevre dostu teknolojilerinden sadece biridir. Sürücülerin devirlerine göre en uygun vites aralığında hareket etmesini sağlayan otomatik vites teknolojisi, VTEC ve i-MMD motorlarını tamamlayıcı bir etkiye sahiptir.

Renault sürekli değişken otomatik nedir?​

Bir tür otomatik şanzıman olan CVT şanzıman “Sürekli Değişken Transmisyon” anlamına geliyor. Geleneksel otomatik şanzımana kıyasla gücü daha verimli kullanıyor olması, aynı zamanda yakıt tasarrufu sağlaması sebebiyle günümüzde sıklıkla tercih ediliyor.

Traktörde buçuk vites nedir?​

Traktörde buçuk vites nedir?
iki ana vitesin arasında vitesi olan şanzımandır. örnegin 2 düzle 3 düzün arasında 3 buçuk vardır. motorun 2’yle gidip 3 le gidemediği yerde buçuk vitese takarsın hem araç serileşir hem daha az yakar. Traktörlerde de olan şanzıman türü.

Sürekli değişken otomatik vites nedir?​

Sürekli değişken otomatik vites nedir?
Sürekli Değişken Şanzıman (continuously variable transmission – CVT), geleneksel otomatik şanzımana kıyasla daha verimli güç, daha iyi yakıt tasarrufu ve daha yumuşak bir sürüş deneyimi sağlayan bir otomatik şanzıman türüdür.

Cvt şanzımanlarında çift dişli grubu vardır.?​

Cvt şanzımanda “vites dişlisi” ve “senkromeç” bulunmaz. Planet dişli grubu vardır, geri vites hareketi için kullanılır. Manuel veya otomatik şanzımanlarda motor devir hızı ve araç hızı birbirine bağımlıdır. Fakat cvt şanzımanlarda bağımlı değildir; motor devir değişmeksizin, aracın hızı arttırılabilir.

Cvt şanzımanlarında, yakıt sarfiyatı düşüktür.?​

Cvt şanzımanlarında, yakıt sarfiyatı düşüktür.?
Tam otomatik şanzımanlara göre, yakıt sarfiyatı düşüktür. Yapısal olarak diğer şanzımanlardan büyük farklılık gösterir. Kavrama için yine “tork konvertörü” ya da çok plakalı “hidrolik kavrama” kullanılır (multitronic). CVT şanzımanların büyük çoğunluğunda kavrama için tork konvertörü kullanılır.

Cvt şanzımanlarında S Sport konumu vardır.?​

Cvt şanzımanlarında S Sport konumu vardır.?
Cvt şanzımanlarda normal-confort sürüş için D konumu ve daha agresif sürüşler için S sport konumu vardır. D konumunda kullanım sırasında motor devri çok yükselmeden vites oranları değiştirilerek hızın artması sağlanır, böylece düşük motor devri, yüksek hız sonucu yakıt ekonomisi sağlanır.

Cvt şanzıman vites kademesi var mı?​

CVT şanzımanın çalışma karakteristiği, üreticiye, kullanılan teknolojiye ve yazılıma bağlı olarak değişmektedir. Aracın sürüş biçimine göre şanzımanın tepkileri farklılık göstermektedir. Örneğin agresif sportif sürüşlerde cvt şanzıman vites kademesi varmış gibi, belirli vites oranlarında vites değişimi yapabilir (Nissan x-tronic).
 
Surekli degisken vites, vites oranlarının sürekli değiştiği bir otomatik şanzıman türüdür. CVT şanzımanlar, sabit vites oranlarına sahip diğer mekanik şanzımanlardan farklı olarak sürekli değişen bir yapıya sahiptir. Bu sayede aracın motor devri ve hızı daha verimli bir şekilde kontrol edilebilir ve sürüş deneyimi daha konforlu hale getirilebilir.

CVT şanzımanlar genellikle otomatik olarak çalışır ve sürücünün müdahale etmesine gerek kalmaz. Farklı üreticilerin CVT şanzımanları farklı özelliklere sahip olabilir. Örneğin, Honda'nın CVT şanzımanları VTEC ve i-MMD motorları ile entegre bir şekilde çalışarak sürücünün en uygun vites aralığında seyahat etmesini sağlar. Renault'un sürekli değişken otomatik şanzımanı da gücü daha verimli kullanarak yakıt tasarrufu sağlar.

Traktörlerde ise "buçuk vites" terimi genellikle iki ana vites arasında bulunan bir vitesin varlığını ifade eder. Örneğin, 2. vitesle gidemeyen traktörünüzü 3. vites yerine 3.5 vitesine takarak daha iyi güç ve yakıt verimliliği elde edebilirsiniz.

CVT şanzımanlarının yakıt tasarrufu konusundaki performansı genellikle diğer otomatik şanzımanlara göre daha iyidir. Bu tip şanzımanlar, motor devri ve araç hızı arasındaki ilişkiyi esnek bir şekilde ayarlayarak daha az yakıt tüketimine olanak tanır. Ayrıca, çoğu CVT şanzımanında tork konvertörü kullanılması da bu şanzımanların verimliliğini artırır.

CVT şanzımanlarında genellikle farklı sürüş modları bulunur. Örneğin, S Sport konumu daha agresif sürüşler için tasarlanmıştır ve motor devrini yükselterek daha performans odaklı bir deneyim sunar. Diğer yandan, D konumu daha normal ve konforlu bir sürüş sağlar.

Son olarak, CVT şanzımanların vites kademesi üreticiye ve kullanılan teknolojiye göre değişebilir. Bazı CVT şanzımanlar, sürücünün isteğine bağlı olarak belirli vites oranlarında vites değişimi yapabilir ve sürücüye daha sportif bir sürüş deneyimi sunabilir.
 
Geri
Üst