Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Surec ve sonuc odakli degerlendirme nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
45.112
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Süreç ve sonuç odaklı değerlendirme nedir?​

Süreç odaklı ölçme araçları, öğrencilere öğrenme yetersizlikleri konusunda anında dönüt verme ve öğrencinin süreç içerisindeki gelişimini takip etme imkanı sağlamaktadır. Süreç odaklı ölçme araçlarının, geleneksel ölçme araçlarından en önemli farkı öğrenme ve öğretim sürecinin her aşamasında yararlanılmasıdır.

Ölçme kullanışlılık nedir?​

Kullanışlılık; testin geliştirilmesi, çoğaltılması, uygulanması ve puanlanması açısından kolay ve ekonomik olmasıdır. Yani kullanışlılık; bir ölçme aracının kısa zamanda fazla para harcanmadan ve çok yorucu olmadan hazırlanabilmesi ve uygulanabilmesidir.

Değerlendirme kavramı nedir?​

Değerlendirme kavramı nedir?
Değerlendirme: Ölçme sonuçlarını bir ölçütle karşılaştırarak, ölçülen nitelik hakkında bir değer yargısına (anlamlandırma, karar verme, yorum yapma) varma sürecidir.

Değerlendirme Cetveli nedir?​

Değerlendirme Cetveli nedir?
Bir nesneyi ya da bir kimseyi doğru, nesnel bilgilere göre belli birtakım özellikler açısından değerlendirmek için önceden düzenlenen ve orduda, sanayide, okul kılavuzluk çalışmalarında çok kullanılan bir ölçme aracı. Evaluation scale.

Sonuç odaklı öğrenme nedir?​

Sonuç odaklı eğitim, eğitim programının öğrencinin bu eğitim sonucunda ulaşması gereken öğrenim sonuçlarına göre şekillendiği yaklaşımı ifade eder. Bu eğitim modelinde sonuç süreci belirler.

Süreç odaklı sistem nedir?​

Süreç odaklı değerlendirmede tek amaç öğrencileri notla değerlendirmek değil; öğrenenlerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak tamamlamaları gereken eksiklikler konusunda hem öğretmene hem de öğrenciye dönüt vermek, öğrencilerin süreç içerisindeki ilerleme aşamalarını görmelerini sağlamaktır (Aydoğmuş ve Coşkun …

Tesadüfi hata ne demek?​

Tesadüfi hata ne demek?
3) Tesadüfi Hata: Ölçmede hata türlerinin sonuncusu olan tesadüfi hatada, hata kaynağı belli değildir. Hata düzeltilemez. Ölçme sonuçlarına nereden , hangi miktarda, nasıl karıştığı bilinmeyen hatalar tesadüfi hatalardır.

Değerlendirme ne demek örnek?​

Değerlendirme ne demek örnek?
Bir olay, durum varlık ya da kişi hakkında görüş ifade eden cümlelere değerlendirme cümleleri denir. Değerlendirme cümleleri genellikle kişisel görüş ifade eder, öznel cümlelerdir. Sanatçının başkalarını taklit etmesi eserlerinin özgünlüğüne gölge düşürür. Yazarın anlatımında bir tek düzelik ve kuruluk görülüyor.

Değerlendirme nasıl yazılır?​

Değerlendirmeyi Yazarken
- Çalışmanın konusunu ve ana tartışmasını sunacak kısa, etkileyici bir giriş
- Kitabın özet bir tanıtımı
- Değerlendirilen metne dair tespitlerin, metnin güçlü ve zayıf yönlerinin birbirleriyle irtibatlı, mantıksal bir sıra içinde ve etkili bir tarzda sunumu.

Rubrik nedir nasıl hazırlanır?​

Rubrik, öğrenci ya da katılımcıların alması gereken bilgi ya da eğitimi ne derecede aldığını net şeklide aktaran puanlama listesidir. Rubrik sonucuna göre öğrenci ya da katılımcı ne seviyede olduğunu görebilir ya da ölçebilir. Rubrikler net sonuçlar veren objektif çalışmalardır.

Sonuç ve değerlendirme nedir?​

Sonuç ve değerlendirme nedir?
Sonuç değerlendirme, bir ünite veya öğretim sonucunda öğrencinin performansını ortaya çıkarmak için kullanılır. Sonuç değerlendirmede genellikle öğrencinin karşılaması gereken standartlar veya notlar vardır.

Öğrenme stratejileri nelerdir?​

Öğrenme stratejileri nelerdir?
Öğrenmeyi Öğrenme Stratejileri Nelerdir? Öğrenmeyi öğrenme stratejileri beş başlıkta toplanır: Tekrarlama, anlamlandırma, örgütleme, anlamayı izleme-denetleme ve duyuşsal stratejilerdir.

Süreç odaklı yönetim nedir?​

Süreç yönetimi, bir kurumun performansının sürekli olarak iyileştirilmesini sağlayan ve süreçleri temel “varlık” kabul eden bir yönetim disiplinidir. Süreç, aralarında birlik olan veya belli bir düzen veya zaman içinde tekrarlanan, ilerleyen, gelişen olay ve hareketler dizisidir.
 
Süreç ve sonuç odaklı değerlendirme, eğitimde önemli bir yaklaşımı ifade eder. Süreç odaklı değerlendirme, öğrencilerin öğrenme sürecindeki gelişimini anında takip etmeyi ve onlara geri bildirim sağlamayı amaçlar. Geleneksel ölçme araçlarından farklı olarak süreç odaklı ölçme araçları, öğrenme ve öğretme sürecinin her aşamasında kullanılabilir. Bu sayede öğrencilerin eksikliklerini belirleyip onlara destek olunabilir.

Sonuç odaklı öğrenme ise, eğitim programının öğrencinin belirlenen öğrenim sonuçlarına ulaşması üzerine kurgulandığı yaklaşımı temsil eder. Bu modelde, öğrenme sürecinin sonuçları belirleyici olup programın şekillenmesinde önemli bir rol oynar. Öğrencilerin kazanması gereken bilgi, beceri ve anlayışlar önceden belirlenir ve bu hedeflere ulaşmak için çaba gösterilir.

Süreç odaklı sistem ise öğrencileri sadece notlarla değerlendirmek yerine öğrenenlerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak eksikliklerini belirlemeye ve gelişimlerini desteklemeye odaklanan bir değerlendirme yaklaşımıdır. Öğrencilere süreç içerisinde geri bildirim verilerek ilerlemeleri gözlemlenir ve desteklenir.

Değerlendirme kavramı, ölçme sonuçlarını bir standart ya da ölçüt ile karşılaştırarak bir değer yargısına ulaşma sürecini ifade eder. Bu süreç, ölçülen niteliği anlamlandırmayı, karar vermeyi ve yorum yapmayı içerir.

Tesadüfi hata ise, ölçüm sırasında ortaya çıkan ve kaynağı belirsiz olan hataları ifade eder. Bu hatalar düzeltilmesi zor olan hatalardır ve ölçme sonuçlarında belirsizlik yaratabilirler.

Değerlendirme cetveli bir nesne ya da bir kişiyi belirli özellikler açısından değerlendirmek amacıyla kullanılan ölçme aracını ifade eder. Bu cetveller genellikle önceden hazırlanır ve belirli standartlara göre değerlendirme yapılmasını sağlar.

Sonuç ve değerlendirme süreçleri genellikle bir eğitim programının ya da bir öğretim biriminin sonunda öğrencilerin performansını değerlendirmek için kullanılır. Bu değerlendirme genellikle öğrencilerin belirlenmiş standartları karşılayıp karşılamadığına odaklanır.

Öğrenme stratejileri ise öğrenmeyi öğrenme sürecini ifade eder. Tekrarlama, anlamlandırma, örgütleme, anlamayı izleme-denetleme ve duyuşsal stratejiler öğrencilerin öğrenme sürecinde kullandıkları stratejilere örnek olarak verilebilir.

Süreç odaklı yönetim, bir kurumdaki süreçlerin verimli bir şekilde yönetilmesini ve sürekli olarak iyileştirilmesini hedefleyen bir yönetim anlayışını temsil eder. Süreçler temel "varlık" kabul edilir ve bu süreçlerin verimlilik ve etkinlikleri odak noktası haline getirilir.
 
Geri
Üst