AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Subap nedir ne ise yarar?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.468
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Subap nedir ne işe yarar?​

Motorun üst kısmında bulunan ve piston hareketlerine bağlı olarak yakıtla hava karışımının uygun anlarda yanma odasına alınmasını sağlayan parçalara subap adı verilir. Subaplar, aynı zamanda yanma sonucu oluşan egzoz gazının uygun bir biçimde yanma odasından uzaklaştırılmasına da aracılık eder.

Subap ayarı neye göre yapılır?​

1-Supap ayarı motor soğukken (yaklaşık 20 oC derecedeyken) yapılır. 2-Silindir kapağı motor bloğuna monte edilmiş olmalıdır. Ölçüm ve ayar için üst kapak (külbütör kapağı) sökülür. Supap boşluğu ölçümü supaplar kapalı durumdayken, yani kamlar supaplara basmıyorken, boştayken, sentille yapılır.

Supap bindirmesi neden olur?​

Supap bindirmesi neden olur?
Yüksek devirlerde supaplar çok hızlı açılıp kapandığından silindirlere hava emmek için gerekli süre oldukça kısalır. Yüksek devirlerde silindirlere yeterli hava alabilmek için supap bindirmesine ihtiyaç duyulur. Bu sayede silindirlerdeki yanma için gerekli olan hava alınmış olur.

Subap parçaları nelerdir?​

Yağ haznesi. Gövde. Bilyeli supap.

Subap bozulursa ne olur?​

Subap ayarının bozuk olması yanmanın verimini düşürür. Yakıt hava karışımı doğru olarak sağlanamaz. Bu durum yakıt tüketimi artışı, performans düşüşü, sesli çalışma, geç çalışma gibi sorunları beraberinde getirir.

Subap ayarı çekişi etkiler mi?​

Subap ayarı çekişi etkiler mi?
Supaplar eridiğinde, silindirde kompresyon kaçağı meydana gelir çünkü basınçlı hava buradan dışarı kaçar. Çekiş düşer, hızlanmada kesiklik yaşanır, rölanti bozulur (stop bile edebilir), yakıt aşırı artar.
Supap kilitlenmesi nedir?​
Egzoz zamanının sonuna doğru, piston üst ölü noktaya çıkarken, egzoz supabının henüz kapanmadan emme supabının açıldığı kısa süreli ana supap bindirmesi denir. Kısaca özetlemek gerekirse hem emme hem egzoz supabının açık kaldığı duruma supap bindirmesi denir.
Motorda bindirme nedir?​
Emme ve egzoz supaplarının aynı anda açık olduğu anlık ana supap bindirmesi denir. Yüksek devirlerde supaplar çok hızlı açılıp kapandığından silindirlere hava emmek için gerekli süre oldukça kısalır. Yüksek devirlerde silindirlere yeterli hava alabilmek için supap bindirmesine ihtiyaç duyulur.

Supap hangi malzemeden yapılır?​

Supap hangi malzemeden yapılır?
Supap iticileri krom nikel çelikten yapılırlar. Kam ile temas eden yüzeyleri ve iç kısmı sertleştirilmiştir.

Subap çeşitleri nelerdir?​

Supaplar görevleri bakımından iki çeşittir, emme supapları ve egzoz supapları.
 
Subap, motorun üst kısmında bulunan ve piston hareketlerine bağlı olarak yakıtla hava karışımının uygun anlarda yanma odasına alınmasını sağlayan bir parçadır. Aynı zamanda yanma sonucu oluşan egzoz gazının uygun bir biçimde yanma odasından uzaklaştırılmasına da yardımcı olur.

Subap ayarı, motor soğukken (yaklaşık 20°C derecede) yapılmalıdır ve supap boşluğu ölçümü supaplar kapalı durumdayken yapılarak gerçekleştirilir. Bu işlem silindir kapağı motor bloğuna monte edilmişken ve üst kapak sökülmüşken yapılır.

Supap bindirmesi, yüksek devirlerde supapların çok hızlı açılıp kapandığı durumlarda ortaya çıkar. Silindirlere yeterli hava alabilmek için supap bindirmesine ihtiyaç duyulur. Bu durum, silindirlerdeki yanma için gerekli olan hava alımını sağlar.

Subapın parçaları arasında yağ haznesi, gövde ve bilyeli supap bulunmaktadır. Eğer subap bozulursa, yanma veriminde düşüş, yakıt tüketiminde artış, performansta düşüş, sesli çalışma ve geç çalışma gibi sorunlar ortaya çıkabilir.

Subap ayarının bozulması, çekişi etkileyebilir. Supaplar eridiğinde, silindirde kompresyon kaçağı meydana gelir ve bu da çekişin düşmesine, hızlanmada kesiklik yaşanmasına, rölanti bozulmasına ve yakıt tüketiminde artışa neden olabilir.

Supap kilitlenmesi, egzoz supabının henüz kapanmadan emme supabının açıldığı kısa süreli bir durumu ifade eder. Motorda bindirme ise emme ve egzoz supaplarının aynı anda açık olduğu anlık bir durumu ifade eder.

Supaplar genellikle krom nikel çelikten yapılmış iticilerden oluşur. Kam ile temas eden yüzeyleri ve iç kısımları ise sertleştirilmiştir. Supaplar genellikle emme supapları ve egzoz supapları olmak üzere iki temel çeşide ayrılır.
 
Geri
Üst