AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Su pompasi ne zaman degisir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
59.884
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Su pompası ne zaman değişir?​

Her dört yılda bir (veya 100.000 kilometrede bir), ortalama bir su pompası en az 1,7 milyon litre soğutma sıvısı taşımaktadır. Bir triger kayışını değiştirirken su pompasına da aynı derecede dikkat etmeniz gerektiği açıktır. Birçok triger kayışının 90.000 ile 240.000 kilometrede bir değiştirilmesi gerekir.

Ek su pompası ne işe yarar?​

Ek su pompası ne işe yarar?
Yardımcı soğutma sıvısı pompasının ana işlevi, motor durdurulduğunda, elektrikli soğutma sıvısı pompasının, soğutma sıvısının devridaim yapmaya ve süper şarj cihazının ısısını tamamen dağıtmaya devam etmesini sağlamak için de çalışmaya devam edebilmesidir.

Devirdaim pompası nasıl değiştirilir?​

Yapılan İşlemler
- Triger kayışı sökülür.
- Pompanın önünde bulunan kasnak sökülür.
- Devirdaim pompasının kapağı sökülür.
- Pompanın üzerindeki cıvatalar sökülür.
- Motor yerinden çıkarılıp yenisi takılır, bağlantıları yapılır.
- Radyatöre su ve antifriz ekleyerek değişim tamamlanır.

Su devirdaim yapmazsa ne olur?​

Su devirdaim yapmazsa ne olur?
Zamanla eskiyen devirdaimin kanatları eskir ve suya karşı direnç oluşturamaz ve suyu yönlendiremez hale gelir. Bu durum da motor içerisindeki suyun sürekli ısınmasına, radyatördeki suyun ise sürekli soğumasına neden olur yani motor sıcaklığı bir dengeye ulaşamaz. Bu durum da hararete neden olur.
Su pompası kaç binde değişir?​
Devirdaim pompası belirli periyodlarda değişmesi germeyen bir parça olsa da biz bunu belirli bir periyoda sokmalıyız. Devirdaim pompası normal şartlarda arıza belirtisi gösterdiği zaman değiştirilir. Fakat örnek vermek gerekirse aracınız 90.000 km’de ve triger seti değiştiriyorsunuz.

Devirdaim bozuk olduğu nasıl anlaşılır?​

Devirdaim bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Devirdaim pompası normalde farklı bir gürültü çıkartıyorsa. Devirdaim pompası durduğunda arabanız hararet yapıyorsa. Devirdaim kayışı kopmuşsa ya da kopmak üzereyse hatta aşırı aşınmışsa. Devirdaim pompasında yer alan contalar aşırı aşınmışsa.

Yedek su pompası ne işe yarar?​

Su pompası, aracın soğutma sisteminin kalbidir. Soğutucunun soğutma devresinin tamamında dolaştırılması ve soğutucu debisinin düzenlenmesi, su pompasının görevidir. Su pompaları çoğunlukla bir kasnak/kayış kombinasyonu ile harici olarak çalıştırılır.

Devirdaim pompası kaç binde değişir?​

Devirdaim pompası kaç binde değişir?

Motor suyu neden devirdaim yapmıyor?​

Öncelikli olarak kasnak, kayış ve pervane kısımlarındaki bir hatadan dolayı devirdaim pompası çalışmayabilir. Yani devirdaim pompasının kasnağı döndüğü halde bu pompanın pervanesi dönmeyebilir. Yine kasnakta yer alan bilyelerin sıkışması sonrasında kasnakta komple dönme olayı sonlanabilir.

Devri daim mi devridaim mi?​

Devri daim mi devridaim mi?
Devirdaim kelimesi motorda bulunan soğutma sıvısının motor su kanalları vasıtasıyla ve radyatörde dolaşmasını sağlayan sisteme verilen isim olmaktadır. Türk Dil Kurumuna göre devirdaim kelimesi sürekli ve tam olarak yapılan dönüş şeklinde açıklanmaktadır.
Devirdaim pompası kaç yılda bir değişir?​
Devirdaim pompası normal şartlarda arıza belirtisi gösterdiği zaman değiştirilir. Fakat örnek vermek gerekirse aracınız 90.000 km’de ve triger seti değiştiriyorsunuz.

Araç su devirdaim pompası arızası nasıl anlaşılır?​

Araç su devirdaim pompası arızası nasıl anlaşılır?
Devirdaim Pompası Arızasını Anlamanın Pratik Yolu
- Devirdaim pompasında su kaçağı varsa.
- Devirdaim pompası normalde farklı bir gürültü çıkartıyorsa.
- Devirdaim pompası durduğunda arabanız hararet yapıyorsa.
- Devirdaim kayışı kopmuşsa ya da kopmak üzereyse hatta aşırı aşınmışsa.
 
Su pompası genellikle aracın soğutma sisteminde yer alan önemli bir parçadır. Su pompası, soğutma sıvısını motorun içinden radyatöre yönlendirir ve bu sayede motorun sıcaklığını kontrol altında tutar. Su pompasının düzgün çalışması, motorun optimal sıcaklıkta kalmasını sağlar ve aşırı ısınmasını önler.

Genellikle triger kayışı değişirken su pompasına da dikkat edilmesi önerilir çünkü su pompası da aynı periyodik bakım gereksinimi gösterir. Bir su pompasının genellikle her dört yılda bir veya 100.000 kilometrede bir değiştirilmesi tavsiye edilir. Su pompası bir arızayı gösterdiğinde veya aşırı aşındığında değiştirilmelidir.

Ek olarak, yardımcı soğutma sıvısı pompası da önemli bir parçadır. Bu pompalar, motor durduğunda elektrikli soğutma sıvısı pompasının işlevlerini devam ettirmesine yardımcı olur ve motorun soğumasını sağlar.

Devirdaim pompasının değiştirilmesi gerektiğinde, belirli adımlar izlenir. Triger kayışı sökülür, pompanın kasnağı çıkarılır, kapağı açılır, cıvatalar sökülür, motor yerinden çıkarılır ve yeni pompa takılır. Bu işlem genellikle su ve antifriz ekleyerek tamamlanır.

Devirdaim pompasının zamanla aşınması durumunda, motorun su devridaimi sağlanamaz ve bu da motorun aşırı ısınmasına ve hararet yapmasına neden olabilir. Bu nedenle, devirdaim pompasının düzgün çalışması önemlidir.

Devirdaim pompasının normal şartlarda arıza belirtisi gösterdiği durumlarda değiştirilmesi önerilir. Ancak belirli periyotlarda, örneğin aracınızın belirli bir kilometre ya da kullanım süresine ulaştığında, devirdaim pompasını kontrol ettirmenizde fayda vardır.

Devirdaim pompasının arızalı olduğunu anlamanın bazı belirtileri arasında su sızıntısı, farklı gürültü, arabanın hararet yapması ve devirdaim kayışının aşınması sayılabilir.

Toparlayacak olursak, su pompanızın düzenli bakımını yapmak ve gerekli durumlarda değiştirmek, aracınızın soğutma sisteminin sağlıklı ve verimli çalışmasını sağlamak için önemlidir. Bu sayede motorunuzun aşırı ısınmasını önleyerek uzun ömürlü bir şekilde kullanabilirsiniz.
 
Geri
Üst