- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 214.672
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Su kemeri ne amaçla yapılmıştır?
Başka bir tanımla; su kemerleri su taşımak amacıyla insanlarca inşa edilen kanallardır. Modern mühendislik ve mimarlıkta ise; suyu kaynağından istenilen noktaya götürmekte kullanılan, boru, ark, kanal, tünel ve bunları destekleyen her türlü yapıdan oluşan bir sistemdir.Su kemerleri kim yaptı?
382 yılında yaşanan şiddetli kuraklıktan sonra I. Theodosius tarafından Belgrad Ormanlarından şehre su taşıyan yeni bir su kemeri yaptırdı (Theodosius Su kemeri ). II. Theodosius döneminde, Valens su kemerinin suyunun Zeuksippos Banyolarına ve İmparatorluk Sarayına dağıtımı sağlandı.Roma su kemerleri kaç km?
İstanbul’un fethinden sonra Eski Saray ve Topkapı Sarayı’na su taşımak için kullanılıyordu. İki sıra kemerden oluşan köprü yapıldığında 1 kilometre uzunluktayken bugün 800 metrelik bir bölümü ayakta kalabildi.
Mimar Sinan istanbul’daki su sorununa nasıl bir çözüm bulmuş?
O da Maz’ul Kemer ve Bozdoğan kemerini kullanarak bir su yolunu inşa ettirmiş ayrıca Belgrad Ormanlarından Sultanahmet’e kadar bir diğer su yolunu daha İstanbul’a kazandırmıştır.Tarihi su kemerleri nerede?
İstanbul’da su kemeri denilince akla ilk gelmesi gereken, pek çok kişinin muhakkak gördüğü Bozdoğan Kemeri olarak bilinen Taksim yönünden gelindiğinde Unkapanı’nı geçtikten sonra altından geçtiğimiz Valens Kemeri olarak da bilinen su kemeridir. Şehzadebaşı ve Saraçhane bölgesindedir.Tekfur Sarayı sivil mimari örneği mi?
Tekfur Sarayı, Edirnekapı ile Eğrikapı’nın arasında, sur içine tıkılmış Avcıbey mahallesinin yıkılmayıp da kalan surların dibinde gözalıcı kalıntılarıyla ayakta duruyor. Tekfur Sarayı’nın özelliği Bizans’tan ayakta kalan tek sivil mimari örneği olması.
Bunun üzerine Mimar Sinan, İstanbul’un dışındaki suları Kâğıthane civarında belli yerlerde topladı. Oradan da dere içlerine büyük geçitler yaparak, İstanbul’a getirdi; şehrin belirli meydanlarında umumi çeşmeler inşa ederek suyu akıttı. Tam 40 adet çeşme kurulduğu için, adına “40 çeşme suları” denildi.
Dönemin padişahı Kanuni Sultan Süleyman bu hizmeti için Süleyman’a getirilen suyu evine de bağlamasını söyler. Kanuni ölür yerine Selim geçer. Selim, Mimar Sinan’ın evinde su olduğunu öğrenince Divan’ı toplar yaşlı Mimar Sinan’ı susuzluğa mahkum eder.
Dünyadaki ilk su kemeri hangi uygarlık tarafından yapılmıştır?
» Antik Roma şehri 11 su kemeri ile beslenmekteydi. » Tarihte’ki ilk kemerli yapıya Mezopotamya’da rastlanır. » Tarihteki ilk su kemerini ise Romalılar yapmıştır. Bozdoğan Kemeri yerden yaklaşık 20 metre, deniz seviyesinden ise neredeyse 65 metre yüksektedir.
Tarihi Su Kemerleri nasıl çalışır?
Hat üzerinde vadi varsa, kemerlerden oluşan sıraların üst üste yerleştirilmesiyle bir köprü yapılıyor, kat kat yerleştirilen kemerler kente su taşıyan kanalın düzeyine ulaşana kadar yükseltiliyor. Böylece su, kanalla aynı düzeye yükseltiliyor ve su kemerinin üzerinden kolayca akabiliyor.Eskiden su nasıl taşınırdı?
O dönemde bugünkü kasaba boyutundaki şehirlere sular, kemerler vasıtasıyla taşınırdı.Unkapanı su kemeri ne zaman yapıldı?
MS 368Bozdoğan Kemeri / Açılış tarihi
Eski su kemerlerinde su nasıl taşınır?
Su kemerleri suyu nasıl taşır?
Su yolu hangi dine ait?Budizm, bugün dünya üzerinde yaklaşık 500 milyonu aşkın inananı bulunan bir dindir. İlk önce Hindistan’da ortaya çıkmış, daha sonra zaman içinde Güneydoğu ve Doğu Asya’da (Çin, Japonya, Kore, Moğolistan, Nepal, Sri Lanka, Tayland ve Tibet gibi ülkelerde) yayılmıştır.
◊ Saka, çeşme ve sarnıçlardan evlere su taşıyan kimselere verilen ad.
Nitekim Trakya’da Erken Bizans dönemine ait irili ufaklı birçok su kemeri kalıntısı bugün hâlâ görülebildiği gibi Türk devrinde de kullanılan Ma’zul (Mazlum) Kemer’in de üzerindeki işaretlerden ve yapı tekniğinden bir Geç Roma-Erken Bizans eseri olduğu anlaşılmaktadır.
Kırkçeşme su yolu nerede?
Bozdoğan Kemeri’nin Haliç tarafında ve Gazanfer Ağa Medresesi’nin karşısında buradaki su haznesinin az ötesinde bulunan kitâbesiz Kırkçeşme adı verilen çeşme binası, Atatürk Bulvarı açılırken yeniden daha geride yapılmak üzere taşları numaralanarak sökülmüş, fakat bir daha ihya edilmemiştir.