Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Stator bozulursa ne olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
39.901
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Statör bozulursa ne olur?​

Akü ölü olduğu için bozulabilir. Statör hem ateşlemeye güç verip hem de aküyü şarj etmeye çalıştıkça zorlanır, ısınıp yanar.

Rotor nedir ne ise yarar?​

Rotor nedir ne ise yarar?
Rotorların çalışma prensibi, manyetik alan oluşturmak üzere enerjiye dönüştürmek ve alternatif akım dahilinde uygulanmaktadır. Rotorlar, kısa devre yapmakla yükümlü ve iletkenliği yüksek olan akım bileşenidir. Tüm bu sayede rotorlar çalışma hususunu tork üreterek ve kuvvet oluşturarak sağlamaktadır.

DC motorlarda kollektör ne ise yarar?​

Kollektör. Kollektör sayesinde doğru akım motorlarında endüviye gerilimin iletilmesi sağlanır. Statorda üretilen alternatif gerilim kolektör tarafından doğrultulur ve kolektör üzerine temas eden fırçalar yardımı ile dış devreye iletilir. Kollektör birbirinden tek tek yalıtılmış sert bakır levhalardan oluşur.

Rotor direnci artarsa ne olur?​

Rotor direnci artarsa ne olur?
Rotor sargılarındaki akım ile gerilim arasındaki faz farkı ne kadar küçük olursa döndürme momenti o kadar büyük olur. Bu rotor daha düşük başlatma akımı ve sabit hızda çalışır. Rotor devresine eklenen dış direnç, başlatma torkunu arttırır. Motor hızı arttığında harici direnç azaldığı için motorun çalışma verimi artar.

Statörün bozuk olduğu nasıl anlaşılır?​

Arızalı statör nasıl tespit edilir? Lambayla da anlaşılır, her ateşleme uyarısında kısık kısık yanar söner. Kontrol kalemini alın veya o kabloyu şasiye değdirin her marş yaptığında haif bir kıvılcım atacaktır.

Konjektör neden bozulur?​

Konjektör neden bozulur?
O zaman elektrik ihtiyacı olan tüm unsurlar araç içerisinde tamamen negatif hale döner. Zaman içerisinde akünün bitmesi ile beraber araç bir daha konjektör sistemin düzelene kadar hareket etmez. Bu sebepten dolayı konjektör arızası yaşanmaması adına periyodik olarak aracın kontrolden geçmesi çok önemlidir.

Rotor ve stator ne ise yarar?​

Alternatör, elektrik motorları, biyolojik rotor, jeneratörler de dönmeyen kısımlara statör denir. Buhar türbininin sabit kanatlarını taşıyan gövdesine statör adı verilir. Statör motorun iki temel bileşenden birini temsil eder. Diğeri ise rotor, makinenin çalışmasını sağlayan hareketli parçasıdır.

Rotor hızı nasıl hesaplanır?​

Rotor hızı nasıl hesaplanır?
Asenkron motorlarda hız bağıntısı N (rpm) = (60 x f) / 2p şeklindedir.

Konjektörün bozuk olduğunu nasıl anlarız?​

Aracın yapısına bağlı olarak motorda kesiklik, gösterge panelinin ışıklarında dalgalanma, iç ışıkların titremesi gibi problemler de ortaya çıkabilir. Daha ileri durumda akü şarj etmez ve yolda kalır ya da aracı hiç çalıştıramazsınız.

Şarj dinamosu konjektör arızası nasıl anlaşılır?​

Şarj dinamosu konjektör arızası nasıl anlaşılır?
Sabitlenirse voltaj değerleri 14 V ile 14,5 V arasında olması gerekmektedir. Bunların sonucunda konjektör arızalı ise rölantide ve 5,500 devirde avometrenin gösterdiği değer yaklaşık 12,0 ve 13,0 arasında olup konjektörün aküye yeterli derecede enerji göndermediği ve şarj etmediğini gösterir.
 
Statör bozulduğunda ve akü ölü olduğunda, statör hem ateşlemeye güç verirken hem de aküyü şarj etmeye çalıştıkça zorlanarak ısınabilir ve potansiyel olarak yanabilir. Bu durumda, aracınızın başlamamasına veya motorun düzgün çalışmamasına neden olabilir.

Rotor, manyetik alan oluşturarak enerjiyi dönüştürmek ve alternatif akım üretmek için kullanılan önemli bir parçadır. Rotorlar, tork ve kuvvet üreterek motorun çalışmasını sağlarlar.

Kollektör, doğru akım motorlarında endüviye gerilimin iletilmesini sağlar. Statorda üretilen alternatif gerilim, kolektör tarafından doğrultulur ve dış devreye iletilir. Kollektör, yalıtılmış bakır levhalardan oluşur ve motorun verimli çalışmasına katkı sağlar.

Rotor direnci artarsa, rotor sargılarındaki akım ile gerilim arasındaki faz farkı azalabilir. Bu durum, motorun başlatma torkunu artırabilir ve motorun çalışma verimini yükseltebilir. Harici direnç azaldıkça, motorun hızı artabilir ve verimliliği artabilir.

Statörün arızalı olduğunu anlamanın bir yolu, lambayla da test edilebilir. Her ateşleme uyarısında kısık kısık yanıp sönen bir lamba, arızalı bir statörün habercisi olabilir. Ayrıca kontrol kalemi veya şasiyle temas ettirilen bir kablo ile kıvılcım atması da arızalı bir statörü gösterebilir.

Konjektörün bozulma sebepleri arasında akünün bitmesi ve elektrik ihtiyacı olan unsurların negatif hale dönmesi yer alır. Konjektör arızası durumunda aracınız hareket etmeyebilir ve konjektör sistemi düzelene kadar araç kullanılamayabilir.

Rotor ve stator, alternatörler ve motorlar gibi dönen parçaların olmadığı kısımlara verilen isimlerdir. Statör, makinenin sabit kısmını temsil ederken, rotor hareketli parçaları oluşturur ve makinenin çalışmasını sağlar.

Rotor hızı, asenkron motorlarda f = frekans, p = kutup sayısı olmak üzere N (rpm) = (60 x f) / 2p formülü ile hesaplanabilir.

Konjektörün bozuk olduğunu anlamak için aracınızın motorda kesiklik, gösterge panelinin ışıklarında dalgalanma veya iç ışıkların titremesi gibi belirtiler gösterebileceği belirtilir. Ayrıca ileri durumlarda akü şarj edilmezse veya aracı çalıştıramazsınız ise konjektör arızasının olabileceği düşünülebilir.

Şarj dinamosunun konjektör arızasını anlamak için voltaj değerlerine dikkat etmek önemlidir. Eğer voltaj değerleri belirli aralıkta değilse ve aküye yeterli enerji gitmiyorsa, konjektör arızalı olabilir ve aracınızın şarj edilmediği anlamına gelebilir. Devirlerde avometrenin gösterdiği değerler de konjektör arızasını doğrulayabilir.
 
Geri
Üst