AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Statik dengeleme ne demek?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
139.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Statik dengeleme ne demek?​

Kütle merkezini dönme ekseni üzerine getirme işlemine statik dengeleme denir. Statik dengelenmiş rotor döndürüldüğünde dengesizlikler sebebiyle ortaya çıkan merkezkaç kuvvetlerin vektörel toplamı sıfırdır,fakat bir noktaya göre momentleri toplamı sıfır değildir.

Dinamik dengesizlik nedir?​

Dinamik dengesizlik nedir?
Dinamik dengesizlik; statik ve moment dengesizliğin birleşiminden oluşan dengesizliktir (şekil 1.3). Rotorlarda karşılaşılan dengesizlikler genellikle bu türdendir. Dinamik dengesizlik de iki düzlemde ve rotor dönerken yapılacak olan titreşim ölçümleriyle düzeltilebilir.

Dengeleme nedir makine?​

Dengeleme nedir makine?
Dengeleme: İstenmeyen eylemsizlik kuvvetlerinin yok edilmesi ya da en aza indirilmesini sağlayacak düzenlemelerin yapılmasıdır. Dengelenmemiş makine parçaları yüksek atalet kuvvetlerine sebep olup, bu parçalar tehlikeli sarsıntılar meydana getirirler. Dönen uzuvlardaki dönme kuvvetleri tekrar eden yükler oluşturur.

Balanssızlık ne demek?​

Balanssızlık “denge”, “ağırlık” terimleri ile doğrudan ilgilidir. Endüstriyel balansı bir rotorda dönme eksenindeki rotorun kütle dağılımı olarak tanımlayabiliriz. Rotorun dönme eksenindeki kütlesel olarak dengesizliği bu rotorun balanssızlığı olarak adlandırılır.

Dengesizlik nedir makina?​

Dengesizlik nedir makina?
Dengesizlik: Rotora etki eden istenmeyen merkezkaç kuvvetlere bağlı olarak rotoru taşıyan yataklara istenmeyen titreşim kuvveti ve titreşim hareketi iletildiği, rotorda ise istenmeyen eğilme gerilmeleri oluştuğu durumdur. Dengeleme: Rotordaki dengesizliğin kabul edilebilir sınırların altına indirgenmesi işlemidir.

Balanssızlık neye sebep olur?​

Balanssızlık neye sebep olur?
Balanssızlık rulmanlarda radyal yüklenmelere neden olur. Balanssızlık rotorun bir özelliğidir, motor devrine göre değişiklik göstermez. Titreşim hızı ise, dönme hızı ile doğru orantılı olarak değişir. Merkezkaç kuvveti devrin karesine göre değişir.
Fan Balansi nedir?​
Fan balansı alma dengesizlik arızası olan fan ile çalışan makinelerde arızayı gidermek için kullanılan bir yöntemdir. Makinelerde görülen balanssızlık problemi makinenin dönen aksamlarının dönme ekseni ile ağırlık merkezinin çakışmamasından kaynaklanmaktadır.

Sporda statik ve dinamik denge nedir?​

Sporda statik ve dinamik denge nedir?
· İki tür denge vardır: statik ve dinamik. Statik denge sabit zemin ya da hareket etmeden dengeyi korurken; dinamik denge hareketli bir zemin ya da hareket halinde dengeyi korur.

Lastik değişiminden sonra balans ayarı yapılmazsa ne olur?​

Lastik değişiminden sonra balans ayarı yapılmazsa ne olur?
Balans ayarı yapılmadığı taktirde jant veya lastikteki birkaç gramlık ağrılık dengesizliğinden dolayı yaklaşık 90-100km/h gibi veya daha yüksek hızlarda balans ayarı bozuk olan lastikte titreşim oluşacaktır. Bu durum araç kabininde veya direksiyonda titreşime sebep olamakta sürüş konforunu ve güvenliğini düşürmektedir.
 
Statik dengeleme, bir nesnenin kütlesel merkezini dönme ekseni üzerine getirme işlemidir. Statik dengelenmiş bir rotor döndürüldüğünde, ortaya çıkan dengesizlikler sebebiyle merkezkaç kuvvetlerin vektörel toplamı sıfırdır, ancak bir noktaya göre momentleri toplamı sıfır değildir. Bu işlem genellikle makinelerde ve rotorlarda kullanılarak istenmeyen titreşimleri ve dengesizlikleri önlemeyi amaçlar.

Dinamik dengesizlik ise, statik ve moment dengesizliğin birleşiminden oluşan dengesizliktir. Rotorlarda sıkça karşılaşılan bir durumdur ve genellikle rotor dönerken yapılacak titreşim ölçümleriyle düzeltilebilir. Dinamik dengesizlik, dönen parçaların istenmeyen titreşimlerini ve dengesizliklerini gidermeyi hedefler.

Dengeleme ise, istenmeyen eylemsizlik kuvvetlerinin yok edilmesi veya en aza indirilmesini sağlayacak düzenlemelerin yapılması işlemidir. Dengelenmemiş makine parçaları yüksek atalet kuvvetlerine sebep olabilir ve tehlikeli sarsıntılara yol açabilir. Dengeleme işlemi, rotor veya makinelerdeki dengesizlikleri kabul edilebilir sınırların altına indirerek sistemlerin daha verimli ve güvenli çalışmasını sağlar.

Balanssızlık ise, genellikle denge ve ağırlık kavramlarıyla ilişkilendirilen bir durumdur. Endüstriyel balansı bir rotorda dönme ekseni üzerindeki rotorun kütle dağılımı olarak tanımlanabilir. Rotorun dönme ekseni boyunca kütlesel dengesizliği balanssızlık olarak adlandırılır ve bu durum rotorun istenmeyen titreşimlere ve performans sorunlarına yol açabilir.

Balanssızlık, rulmanlarda radyal yüklenmelere neden olabilir ve motor devriyle değişmez. Balanssızlık genellikle rotorun bir özelliği olup, titreşim hızı dönme hızıyla doğru orantılı olarak değişebilir. Balanssızlık, genellikle jant veya lastikteki ağırlık dengesizliklerinden kaynaklanır ve bu durum araçta titreşime neden olabilir, sürüş güvenliğini ve konforunu olumsuz etkileyebilir. Balans ayarının önemi, lastik veya jant değişiminden sonra dikkate alınmalıdır.
 
Geri
Üst