Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Stasyoner motor nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
45.131
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Stasyoner motor nedir?​

Elektrik santralleri, şantiye ve inşaatlar gibi alanlarda kullanılan stasyoner motorların yükleri en düşük değerden başlamak üzere yavaş yavaş arttırılır ve her yükleme durumunda gaz ayarlanarak devir sayısının sabit kalması sağlanır.

Sıkıştırma ile ateşlemeli motorlarda maksimum motor hızını hangi parametre sınırlamaktadır?​

Maksimum basıncın oluşma yeri üst ölü nokta (ÜÖN)’ya yaklaşmakta, basınç yükselme hızı ise sıkıştırma oranı ile birlikte artmaktadır. Fakat, yanma ve basınç yükselme hızı, yanma odasında vuruntunun oluşması için belirleyici parametreler olup sıkıştırma oranının artışını sınırlamaktadır.

Dolgu verimi ne demek?​

Dolgu verimi ne demek?
3.2 Süpürme İşlemi Dolgu tutma verimi, silindire verilen karışımın fraksiyonunu göstermektedir. Silindirden atılan dolgu miktarının, silindire alınan dolgu miktarına oranı olarak da tanımlanmaktadır.

Dizel motorlar neden yüksek güç üreten motorlar arasındadır?​

Dizel motorlar neden yüksek güç üreten motorlar arasındadır?
3) Dizel motorlardaki yüksek sıkıştırma oranları ve benzinli motorlara göre daha ağır olmaları sebebiyle; maksimum devir aralığı, benzinli motorlara kıyasla daha düşüktür. Bu durum dizel motorlara yüksek motor gücünden çok yüksek tork sağlamaktadır.

Indike güç ne demektir?​

a) İndike Güç (İç Güç) Silindire girmiş olan karışımın yanması ile meydana gelen ısı enerjisinin, mekanik enerjiye dönüşmesi motorun silindirleri içinde olmaktadır. Bu nedenle; motorun silindirleri içinden veya piston üzerinden alman güce indike güç (iç güç) denir.

Vuruntu ne demek?​

Vuruntu, yanma odasında bulunan piston üst ölü noktaya (ÜÖN) yaklaşırken, henüz daha ulaşamadan hava ve yakıt karışımının yüksek basınç ve sıcaklığın etkisiyle kendiliğinden yanması olayıdır. Vuruntu bir kontrolsüz yanma olup istenmeyen bir zamanda gerçekleşmektedir.

Sıkıştırma oranı artarsa ne olur?​

Sıkıştırma oranı artarsa ne olur?
Sıkıştırma oranının artması sonucu verim artar. Verimin artması sonucu ise yakıt tüketiminde azalma meydana gelir. Sıkıştırma oranı ne kadar yüksekse silindirler içerisine sıkıştırılan hava o kadar fazladır. Daha sıkıştırılmış bir ortamda ise patlama daha şiddetli gerçekleşir.

Buji ile ateşlemeli motorlarda aşağıdaki yakıtlardan hangisi kullanılır?​

Buji ile ateşlemeli motorlarda aşağıdaki yakıtlardan hangisi kullanılır?
Buji ile ateşlemeli motorlar, piston üst ölü noktaya geldiğinde azami gücü elde etmek için yakıt-hava karışımının buji kıvılcımı ile ateşlendiği motorlardır. Çevrimlerine göre sabit hacim çevrimli motorlardır. Benzin, LPG, doğalgaz yakıtlı olabilirler.

Doğru akımlı süpürme nedir?​

Doğru akımlı süpürme: Doğru akımlı süpürme yönteminde hava silindirlere portlardan verilerek süpürme ve doldurma görevini yerine getirir ve yön değiştirmeksizin eksoz gazlarını süpürerek eksoz valfi veya eksoz portlarından dışarıya atar.

Krankkeys nedir?​

Krank mili için muhafaza görevini yapan makina freymi bölümüne krankkeys denir.

Dizelin torku neden daha yüksek?​

Dizelin torku neden daha yüksek?
Dizel motorlar Dizel motorlarda silindir içerisindeki sıkıştırma oranı daha fazladır. Bu sayede silindirler içerisinde piston tarafından sıkıştırılan hava-yakıt karışımının yanması sonucu oluşan KUVVET daha yüksektir. Sonuç olarak tork artar.

Dizel motorları neden benzin motorlarına göre daha yüksek verime sahiptir?​

Dizel motorları neden benzin motorlarına göre daha yüksek verime sahiptir?
Dizel motorlarda sıkıştırma oranı neden yüksektir? Dizel ise benzine göre daha zor tutuşan bir yakıttır ve sıkıştırılmaya çok daha müsaittir. Dizel motorlarda buji yoktur ve ateşleme piston tarafından sıkıştırılan havanın üzerine enjektörlerden yakıt püskürtülmesi sayesinde gerçekleşir.

Indike ne demek?​

Silindire girmiş oaln karışımın yanması ile meydana gelen ısı enerjisinin, mekanik enerjiye dönüşmesi motorun silindirleri içinde olmaktadır. Bu nedenle, motorun silindirleri içinden veya piston üzerinden alınan güce indike güç (İç Güç) denir. İndike gücün ölçümü indikatör adı verilen cihazlarla yapılmaktadır.

Indike güç nasıl hesaplanır?​

îş’in birimi kilogram-kuvvet x metredir (kgf.m). Yani l kilogram ağırlık l metre mesafeye taşındığı zaman l kilogram metrelik (kgf.m) iş yapılmış olur. îş, L = GxY formülü ile hesaplanır.

Vuruntu nedir neden olur?​

Vuruntu nedir neden olur?
Motor vuruntusu silindirde bulunan yakıtın zamanından önce patlamasıyla gerçekleşir. Normal çalışma sırasında, buji yanma işlemini başlatılır ve silindirdeki tüm yakıtı yakar, böylece patlamayı kontrol eder. Silindirlerde yakıt ve havanın kendiliğinden ateşlemesi motorun vuruntu sesi yapmasına neden olabilir.
 
Stasyoner motorlar, sabit bir konumda çalışan ve genellikle elektrik üretimi için kullanılan motorlardır. Yükleri en düşük değerden başlayarak artırılan stasyoner motorlar, her yükleme durumunda gaz ayarı ve devir sayısının sabit kalması için ayarlanır. Genellikle elektrik jeneratörlerinde, sanayi tesislerinde, şantiyelerde ve inşaatlarda kullanılmaktadırlar.

Sıkıştırma ile ateşlemeli motorlarda maksimum motor hızını sınırlayan parametre, genellikle yanma odasındaki basınç yükselme hızı ve yanma süreçleridir. Maksimum basınç, üst ölü noktaya yaklaşırken oluşur ve sıkıştırma oranının artmasıyla birlikte bu basınç yükselir. Ancak, yanma ve basınç yükselme hızı vuruntunun oluşması için önemli rol oynar ve sıkıştırma oranının artışını sınırlar.

Dolgu verimi, silindire verilen karışımın fraksiyonunu gösterir ve silindirden atılan dolgu miktarının silindire alınan dolgu miktarına oranını ifade eder. Süpürme işlemi sırasında, dolgu verimi motorun verimliliğini etkileyen önemli bir parametredir.

Dizel motorlar yüksek güç üreten motorlar arasında yer alır çünkü yüksek sıkıştırma oranlarına ve benzinli motorlara göre daha ağır olmalarına sahiptirler. Bu özellikler sayesinde, dizel motorlar yüksek tork sağlayarak daha fazla güç üretebilmektedirler.

İndike güç, silindire girmiş olan karışımın yanması sonucu meydana gelen ısı enerjisinin mekanik enerjiye dönüşmesini ifade eder. Bu nedenle, motorun silindirleri içinden veya piston üzerinden alınan güce indike güç (iç güç) denir. İndike güç, motorun verimliliğini ve performansını gösteren önemli bir parametredir.

Vuruntu, yanma odasında bulunan karışımın pistonun üst ölü noktasına (ÜÖN) yaklaşırken, zamanından önce ve istenmeyen şekilde yanması sonucu oluşan kontrolsüz bir yanma olayıdır. Bu durum motorun performansını olumsuz yönde etkileyebilir ve sorunlara yol açabilir.

Sıkıştırma oranı arttıkça, motorun verimliliği artar ve yakıt tüketimi azalır. Sıkıştırma oranı ne kadar yüksekse, silindirler içine sıkıştırılan hava miktarı da o kadar artar ve patlama daha şiddetli gerçekleşir.

Buji ile ateşlemeli motorlar, genellikle benzin, LPG veya doğalgaz gibi yakıtlarla çalışabilirler. Buji ile ateşleme yapılarak pistonun üst ölü noktada maksimum gücü elde etmesi sağlanır. Bu tür motorlar, sabit hacim çevrimli motorlardır ve buji kıvılcımı ile ateşleme gerçekleşir.

Doğru akımlı süpürme, hava silindirlere portlardan verilerek süpürme ve doldurma görevini yerine getirir ve eksoz gazlarını süpürerek dışarıya atar. Bu yöntemde hava akımı yön değiştirmeden silindirlere iletilir ve motorun verimliliğini artırır.

Krankkeys, krank milinin muhafaza görevini üstlenen makine parçasına verilen isimdir. Kısaca, krank mili için bir muhafaza görevini yerine getiren makina freymi bölümü olarak tanımlanabilir.

Dizel motorun yüksek tork üretmesinin sebeplerinden biri, silindir içerisindeki yüksek sıkıştırma oranından kaynaklanmaktadır. Bu sıkıştırma oranı sayesinde, piston tarafından sıkıştırılan hava-yakıt karışımının yanması sonucu oluşan güç ve tork değeri daha yüksek olmaktadır.

Dizel motorları, benzin motorlarına göre daha yüksek verime sahiptir çünkü dizel yakıtın sıkıştırılması ve yanması ile elde edilen verim daha yüksektir. Dizel motorlarda yüksek sıkıştırma oranları ve yakıtın sıkıştırılmaya uygun olması, verimin artmasına ve daha az yakıt tüketimine yol açar.

İndike güç, motorun silindirleri içinde meydana gelen ısı enerjisinin mekanik enerjiye dönüşmesini ifade eder. Bu kavram, motorun içinde gerçekleşen enerji dönüşümünü ve performansını gösteren önemli bir parametredir.

İndike güç, genellikle formülü GxY şeklinde hesaplanır ve birim olarak kilogram-kuvvet x metre (kgf.m) cinsinden ifade edilir. Yani, belirli bir ağırlığın belirli bir mesafeye taşınması sonucunda yapılan iş miktarını temsil eder.

Vuruntu, motorun çalışması sırasında silindir içindeki yakıtın zamanından önce ve kontrolsüz bir şekilde patlaması sonucu meydana gelir. Bu durum genellikle buji veya ateşleme sistemi ile kontrol altında tutulması gereken bir olaydır ve motor performansını olumsuz etkileyebilir.
 
Geri
Üst