Standart dosya Plani kuruma sagladigi faydalar nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
213.672
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Standart dosya Planı kuruma sağladığı faydalar nelerdir?​

Kurum ve kuruluşlar arasında düzenli, süratli, etkili ve verimli bir evrak, dosya ve haberleşme sisteminin kurulmasında bütünlük ve kolaylık sağlayacaktır. Kurum ve kuruluşlar arasında evrak ve yazışmaların otomasyonu ve bilgi ağlarının oluşturulması çalışmalarına alt yapı oluşturacaktır.

Dosya Planı ne demek?​

Dosya Planı, kurum ve kuruluşların iş ve işlemleri sonucunda teşekkül eden belgelerin, sistemli bir şekilde dosyalanmasını sağlamak üzere önceden hazırlanmış konu ve konu numaraları envanteridir.
Standart dosya planında saklama kodu hangi işe yarar?
Saklama Kodu; Standart dosya planı çerçevesinde oluşacak dosyaların saklanma sürelerinin belirtileceği kodlardır. Resmi Yazı; Kamu kurum ve kuruluşlarının kendi aralarında veya gerçek veya tüzel kişilerle iletişimlerini sağlamak amacıyla yazılan yazı.
Standart dosya Planı kaç ana bölümden oluşur?
Standart Dosya Planı üç bölümden oluşmakta olup, 000-099 ve 600-999 sayısal aralığında ele alınan bölümler, kurum ve kuruluşların özellikle yardımcı hizmet, danışma ve denetim birimlerinin görüş ve önerileri doğrultusunda Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü tarafından; 100-599 sayısal aralığında ele alınan bölümler ise.

Dosyalama ve Arşivleme neden önemlidir?​

Dosyalama yöntemleri ile istenilen belgeye kolayca erişim sağlanabilir. Dosyalar belirli bir sıralamayı takip ederek sıralanacağı için aranılan belgeye zaman kaybı yaşamadan ulaşılabilir. Küçük işletmeler ve şahıs şirketleri de önemli belgelerini güvenli bir şekilde muhafaza edebilmek için arşivleme yöntemini kullanır.

Numaralı dosyalama sistemi nedir?​

a) Sıra Numaralı Dosyalama Sistemi: Bu sistem dosyaların “1” den başlayarak ihtiyaç duyulan numara kadar numaralan- ması ve tasnifin de rakam sırasına göre yapılmasıdır. Bu tasnif sistemi basit ve kullanımı kolaydır. Ancak bu sistemin uygulanabilmesi için dosyaların rakamla ilgili olması gerekir.
Standart dosya Planı kaç bölümden oluşur?
SDP bilgisi nedir?
SDP, Oturum Tanımlama Protokolünün kısaltmasıdır. Oturum Tanımlama Protokolü, iki (tipik olarak) uç nokta arasındaki medya alışverişi için (sıklıkla akış medyası) parametreleri tanımlama standardıdır. IETF tarafından RFC 4566 olarak yayınlanmıştır.

Saklama kodu nedir?​

Standart dosya Planı kaç ana Başlik ve kaç alt konu Başliğindan oluşur?​

Standart dosya Plani Yönetim Sistemi SDP nedir?
Genel bir ifadeyle “standart dosya planı”, üretilen belgeleri konusal olarak gruplamaya ve gerektiğinde aynı konudaki belgeleri bir arada bulmaya yarayan bir uygulamadır. Bu uygulama sayesinde tüm kamu kurum ve kuruluşlarında üretilen aynı konulu belgeler aynı numaralarla kodlanmış olacaktır.
 
Geri
Üst