- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 214.868
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
SRP air bag ne demek?
* SRP Airbag: System Restraint for Renault (Renault Sınırlama Sistemi) Renault araçların direksiyonunda ve varsa torpido üzerindeki airbag’lerde yazan ifadedir. SRS airbag sistemi ile neredeyse aynı çalışma prensibine sahiptir.Yolcu airbag devre dışı ne demek?
Yolcu airbag öğesi, yalnızca kontak kapalıyken ve araç hareketsizken etkinleştirilebilir veya devre dışı bırakılabilir. airbagnın durumunu kilitleme konumuna uygun hale getirmek için kontağı kapatıp açınız.Ön yolcu hava yastığı neden kapatılır?
eğer aracı tek kişi kullanıyorsanız şehir içindeki kazalardada açılma riski olduğundan boşuna masraf edilmemesi için… birde ön koltuğa biraz küçük yaşta çocuk oturtulursa boynunu v.s. kırmasın diye devredışı bırakılıyor…
Konteyner hava yastığı nedir?
Gemi, uçak, tır, demiryolu ve konteynerlerde her türlü ürünle kullanılabilen hava yastıkları yükleme esnasında malların veya paletlerin arasında kalan boşluklara yerleştirilir. Bu şekilde mallara destek verir, dengeyi sağlar ve malların devrilmesini önler.
Side Curtain airbag ne demek?
türkçe’de “yan perde hava yastığı” veya sadece “perde hava yastığı” olarak bilinen, aracın kapı üstü pervazına yerleştirilmiş olan son nesil hava yastıklarıdır. özellikle yandan çarpışmalarda sürücünün ve yolcunun ikincil kafa darbesi almasını önlemek için tasarlanmıştır. araçlarda opsiyonel olarak sunulmaktadır.SRS ne anlama gelir?
SRS İngilizce Supplemental Restraşnt System kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçede anlamı ise ilave güvenlik sistemi demektir. Anlamından da anlaşılacağı gibi araçlar için oldukça önemli bir sistemdir.Airbag nasıl devreye girer?
Airbag Nasıl Çalışır? Aracın ön tarafında bulunan sensörler yastığın ne zaman şişeceğini bildirir. Ani hızlarda sensörler devreye giriyor. Araç şiddetli darbeye maruz kaldığında hava yastığının açılması için sistem devreye girer.
Bir arabada kaç tane hava yastığı var?
Otomobillerin model ve donanım detaylarına bağlı olarak değişiklik gösterebilse de hava yastıkları genellikle araçların ön kısmında iki adet, ön koltukların yanlarında iki adet ve ön kapının üst kısımlarında da yine iki adet bulunuyor.
ON – hava yastığı etkinleşir ve öne doğru bakan tüm yolcular (çocuklar ve yetişkinler) ön yolcu koltuğuna güvenle oturabilir. OFF – Hava yastığı devre dışıdır ve arkaya doğru bakan çocuk koltuklarında oturan çocuklar, yolcu koltuğuna güvenle oturabilir.
Bu sensörler, aracın hızı ve hareketine göre sinyal üretir. Araç belli bir hızda çarpışma yaşadığında bu harekete göre bir sinyal üretir. Üretilen sinyal, ivme ölçer sensörleriyle desteklenerek gerçek bir çarpışma olduğu anlaşılır.
Hava yastığı sensörleri nerede bulunur?
Hava yastığı sensörü önden ve çaprazdan çarpışmalar için aracın ön tarafında, ön tamponun arkasında, araç şasisinin ucunda bulunur. Biri sağda biri solda iki tanedir. Yandan darbeler içinse, hava yastığı sensörleri kapı içlerinde veya iki kapı arasındaki orta direkte bulunur.
SRS ikaz lambası nedir?
SRS ışığı otomobilin ilk çalıştığı süre içinde yanması normaldir, çünkü aracın bilgisayarı donanımların çalışıp çalışmadığını kontrol eder. SRS ışığı yandıktan kısa bir süre sonra sönmüyorsa yahut araç seyir halindeyken SRS ışığı yanıyorsa otomobilin airbag sistemlerinde bir arıza olduğunu haber veriyordur.
SRS dokümanı nedir?
SRS, amacı, desteklenecek ana iş süreçleri, özellikler, temel performans parametreleri ve davranış dahil olmak üzere geliştirilecek bir yazılım ürününün kapsamlı bir tanımını sağlamak olan bir belgedir. Bu nedenle, geliştirme sürecine rehberlik eden ve herkesi doğru yolda tutan bir harita görevi görür.Airbag açılması pert sebebi mi?
Hava yastıkların temel amacı sürücü ve yolcuları korumaktır. Hava yastıkları saniyenin 1/10’undan kısa sürede açılarak ciddi yaralanmaların önüne geçiyor. Peki, Hava yastığı açılırsa araç pert olur mu? Aracın pert sayılabilmesi için sadece hava yastıklarının patlamış olması yeterli bir kriter kabul edilmiyor.Airbag hangi durumlarda patlar?
Temel amacı araç içindeki sürücü ve yolcuları korumak olan hava yastıkları özellikle otomobiller önden ya da yandan darbe aldıkları anlarda açılıyor. Ek olarak araç darbe aldığında tüm hava yastıkları değil; darbe nerede oluşuyorsa o kısımda hava yastığı patlaması gerçekleşiyor.