AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Sosyal sorumluluk kavrami ne zaman ortaya cikmistir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.798
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Sosyal sorumluluk kavramı ne zaman ortaya çıkmıştır?​

1920’li yılların başları birçok yazar tarafından modern anlamda kurumsal sosyal sorumluluk kavramının doğuşu olarak kabul edilmektedir. Bu tarihten öncesi ve bu tarihten sonrası ise konunun gelişimi açısından farklı anlamlar taşımaktadır.

Sosyal sorumluluk kavramı hangi olayla ortaya çıkmıştır?​

1950 ve 1960’lar sosyal sorumluluğun modern çağı olarak nitelendirilmektedir. Bu dönem Howard R.Bowen’ın “İşadamının Sosyal Sorumluluğu” adlı yayınıyla başlamıştır.

Sosyal ortaklar kavramı ilk olarak ne zaman kullanılmıştır?​

Sosyal ortaklar kavramı ilk olarak ne zaman kullanılmıştır?
Çağdaş anlamıyla ilk kez 1970’lerde iktisatçı Glenn Loury (1977), sosyoloji ve siyaset bilimi alanlarında Pierre Bourdieu (1986) ve James Coleman’ın (1988) kullandığı kavram, daha sonra Putnam, Burt, Portes, Woolcock ve Dasgupta gibi yazarlar tarafından geliştirilmiştir.

Sosyal sorumluluk kavramı ilk kez nerede kullanılmıştır?​

Sosyal sorumluluk kavramı ilk kez nerede kullanılmıştır?
1.1.Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı literatürü incelendiğinde kavramsal olarak ilk kez, H.Bowen’in 1953 yılında yayınlanan ʺ″İşadamlarının Sosyal Sorumluluklarıʺ″ adlı kitabında yer aldığı görülmektedir.

Sosyal medya uygulamaları ne zaman çıktı?​

İlk sosyal ağ örneği, Ward Christensen ve Randy Suess isimli iki arkadaşın 1978 yılında arkadaşları ile bilgi paylaşımında bulunmak, onlarla irtibatta kalmak için BBS isimli bir yazılımı hayata geçirmeleri ile ortaya çıkmıştır.

Kurumsal sosyal sorumluluk nedir?​

Kurumsal sosyal sorumluluk; işletmelerin faaliyetlerinde, üretim aşamasından tüketime kadar olan tüm safhalarda toplum sağlığı konusunda duyarlı olması ve toplumun kalkınmasını destekleyen hedefler, politikalar, ilke ve eylemler benimsemesidir.

Peki, kurumsal sosyal sorumluluk nasıl değişir?​

Peki, kurumsal sosyal sorumluluk nasıl değişir?
Bu bağlamda kurumsal sosyal sorumluluk; işletmeler açısından, bulundukları topluma karşı var olan hakları çerçevesinde, üstlenmeleri gereken bir bilinç hâlidir. Sorumluluk bilinci ile işletmelerin çevreyle bütünleşmesi gerçekleşirken topluma katılım süreciyle de daha yaşanılası bir dünya için değişim gerçekleşebilir.

Peki, işletmelerin sosyal sorumluluğu nelerdir?​

Peki, işletmelerin sosyal sorumluluğu nelerdir?
Buna göre, işletmelerin sosyal sorumluluğu, belirli bir zaman diliminde toplumun sahip olduğu kurumlardan beklediği ekonomik, yasal, etik ve ihtiyari (yardım severlik, hayırseverlik vb.) sorumlulukları kapsar (Carroll ve Shabana, 2010: 89-91).
 
Sosyal sorumluluk kavramının ortaya çıkışı konusunda belirtilen bilgiler doğru ve açıklayıcıdır. 1920'li yılların başlarında modern anlamda kurumsal sosyal sorumluluk kavramının doğuşu olarak kabul edilmekte ve 1950-1960'lar modern sosyal sorumluluğun çağı olarak değerlendirilmektedir. Howard R. Bowen'ın "İşadamının Sosyal Sorumluluğu" adlı yayının bu süreci başlattığı belirtilmektedir.

Sosyal ortaklar kavramı ise çağdaş anlamıyla ilk kez 1970'lerde iktisatçı Glenn Loury, sosyoloji ve siyaset bilimi alanlarında Pierre Bourdieu ve James Coleman tarafından kullanılmıştır. Daha sonra ise diğer yazarlar tarafından geliştirilmiştir.

Sosyal sorumluluk kavramının ilk kez kullanıldığı yer olarak H. Bowen'in 1953 yılında yayınladığı "İşadamlarının Sosyal Sorumlulukları" adlı kitabı gösterilmektedir. Bu eser kavramın literatürde ilk kez ortaya atıldığı yer olarak kabul edilmektedir.

Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ise işletmelerin toplum sağlığı konusunda duyarlı olması ve toplumun kalkınmasını destekleyen hedefler, politikalar, ilke ve eylemler benimsemesi olarak tanımlanmaktadır. Bu kavram işletmelerin topluma karşı üstlenmeleri gereken bir bilinç hâli olarak görülmekte, sorumluluk bilinci ile çevreyle bütünleşerek daha yaşanılası bir dünya için değişimin gerçekleşebileceği vurgulanmaktadır.

Son olarak, işletmelerin sosyal sorumluluğu ise ekonomik, yasal, etik ve ihtiyari olmak üzere farklı alanlarda sorumlulukları kapsamaktadır. Bu sorumluluklar belirli bir dönemde toplumun beklediği kurumlardan işletmelere yönelik beklentileri ifade etmektedir. (Carroll ve Shabana, 2010: 89-91). Bu detaylı bilgilerle sosyal sorumluluk kavramı ve işletmelerin sosyal sorumlulukları daha iyi anlaşılabilir.
 
Geri
Üst