Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Sosyal ogrenme kuramlari nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
40.113
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Sosyal öğrenme kuramları nedir?​

Sosyal Öğrenme teorisi öğrenmenin ve davranış ediniminin bir başkasını gözlemleyerek, taklit yoluyla ya da bir kişiyle etkileşime girerek de olabileceğine dair açıklamalar getirmiştir. Yine bu kurama göre saldırganlık davranışları da gözlemle ve taklit yoluyla edinilir.

Sosyal öğrenme psikolojisi nedir?​

Sosyal öğrenme psikolojisi nedir?
Sosyal öğrenme kuramı Albert Bandura’nın yaptığı çalışmalarla gelişen ve günümüzde eğitim ve psikoloji alanında büyük ölçüde kabul gören bir öğrenme kuramıdır. Sosyal öğrenme kuramının temelinde gözlem ve başkalarının yaptığı davranışları taklit etmeye dayalı dolaylı bir öğrenme vardır (Bandura, 1977).

Bandura sosyal öğrenme kuramı nedir?​

Sosyal Öğrenme kuramı; öğrenmenin sosyal bağlamda, etkileşim, gözlem ve taklit yoluyla gerçekleşen bir süreç olduğu temeline dayanmaktadır. Bandura, bireylerin başkalarının davranışlarını gözlemleyerek de birçok şeyi öğrenebileceğini öne sürmüştür.

Sosyal öğrenme nedir örnekler?​

Sosyal öğrenme nedir örnekler?
Yeni bir davranışı öğrenme süreci, bir davranışı gözlemleyerek, bilgiyi alarak ve sonunda o davranışı benimseyerek başlar. Sosyal öğrenmeyi teşvik eden çevresel bağlamlara örnekler okullar, medya, aile üyeleri ve arkadaşlarıdır.
Sosyal öğrenme kuramları kişiliğin gelişiminde neye odaklanır?​
Sosyal Öğrenme Kuramının Temel Kavramları Sosyal Pekiştireçler (Social Reinforcement) : İnsan davranışına etki eden faktörler sadece bireyin kişisel ihtiyaçları değil psikolojik ihtiyaçları ile de ilgilidir. Dolayısıyla insan davranışını ve kişiliğini oluşturan güçlü bir pekiştireç şekli de sosyal pekiştireçlerdir.

Sosyal öğrenme kaç yaşında başlar?​

Sosyal öğrenme kaç yaşında başlar?
Çünkü 2-6 yaş çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri dikkate alındığında, sosyal öğrenme kuramının diğer öğrenme kuramlarından daha etkin ve işlevsel olduğu görülmektedir.

Sosyal öğrenme kuramı öğrenmeyi nasıl açıklar?​

İnsanlar başkalarının deneyimlerini gözleyerek çok şey öğrenmektedirler. Bu nedenle dolaylı öğrenme kapasitesi sosyal bilişsel kuramın bir başka deyişle gözlem yoluyla öğrenmenin temelidir. Birey davranışını düzenlemek için, öncelikle performans standartlarını geliştirir.
 
Sosyal öğrenme kuramları, bireylerin öğrenme süreçlerini ve davranışlarını başkalarını gözlemleyerek, taklit ederek ya da etkileşime girerek gerçekleştirdiklerini açıklayan teorilerdir. Bu kuramlar, bireylerin çevrelerindeki sosyal etkileşimlerden nasıl etkilendiklerini ve bu etkileşimlerin öğrenme süreçlerine nasıl yansıdığını inceler. Sosyal öğrenme kuramlarının temelinde, gözlem, taklit ve etkileşim gibi sosyal unsurların öğrenmeyi şekillendirdiği ve kişinin davranışlarını belirlediği fikri yatar.

Örneğin, Bandura'nın sosyal öğrenme kuramı, bireylerin başkalarının davranışlarını gözlemleyerek öğrenebileceğini ve taklit edebileceğini vurgular. Bu kurama göre, öğrenme sosyal bir süreçtir ve bireyler çevrelerindeki diğer insanları gözlemleyerek, taklit ederek ve onlarla etkileşime girerek yeni davranışları öğrenebilirler.

Sosyal öğrenme kuramları genellikle çeşitli bağlamlarda etkili olabilir. Örneğin, okullar, medya, aile üyeleri ve arkadaşlar sosyal öğrenmeyi teşvik eden çevresel faktörler arasında yer alabilir. Bireyler, çevrelerindeki sosyal etkileşimler sayesinde yeni bilgiler edinebilir, davranışları modelleyebilir ve bu sayede kişisel gelişimlerini destekleyebilirler.

Sosyal öğrenme kuramları, genellikle davranışsal psikoloji ve eğitim alanlarında önemli bir yere sahiptir. Bu kuramlar, bireylerin öğrenme süreçlerini anlamak, davranışlarını açıklamak ve kişisel gelişimlerini desteklemek için kullanılabilirler.
 
Geri
Üst