AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Sosyal bilgiler ogretiminde yasanilan guclukler nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
140.721
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Sosyal bilgiler öğretiminde yaşanılan güçlükler nelerdir?​

Diğer çalışmalarda da sosyal etkileşim eksikliği, iletişim sorunları, sınıf yönetimiyle ilgili sorunlar, araç-gereç yetersizliği, ders konularının öğretimini destekleyecek uygun materyallerin geliştirilememesi, sadece ders kitabına bağlı kalınarak öğretim yapılması, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretimin gerçek …

Okul problemleri nelerdir?​

Okul problemleri nelerdir?
Yaşanan Sorunlar;
- Öğrencilerinin okul bina ve çevresinde girmemeleri gereken alanlarda dolaşmaları
- Teneffüste merdivenleri dikkatli kullanmamaları
- Öğrencilerde gözlemlenen davranış bozuklukları
- Öğrencilerin devamsızlık sorunları
- Öğrencilerin akademik başarısızlıkları
- Öğrencilerde kitap okuma alışkanlığının olmaması

Türk eğitim sisteminin en büyük sorunu nedir?​

Eğitim sistemimizin en önemli sorunu sistemsizliğin kronik olarak bir sisteme dönüşmesidir. Hükümetten hükümete, hatta bakandan bakana her geçen gün farklı politikalar uygulanması eğitimimizi zaafa uğratmakta.

Öğretmenlerin sorunları nelerdir?​

Öğretmenlerin sorunları nelerdir?
Yaptığımız araştırmaya göre; öğretmenlerin sorunları, daha çok ekonomik ve hukuki boyuttadır. Ekonomik sorunlar arasında öğretmenlerin geçim sıkıntısı ve maaşlarının azlığı vurgulanırken, hukukî boyutta daha çok çalışma koşullarının güçlüğünden söz edilmiştir.

Türk eğitim sisteminin en önemli sorunları nelerdir?​

Türk eğitim sistemimizin birçok sorunu vardır: Öğretmen yetiştiren fakültelerin puanlarının düşük olmasından, üniversitede verilen eğitimin yetersizliğine; atamadan, özlük haklarına; adaylık sürecinin yanlışlığından, mesleki gelişmeye; sınav sisteminden, müfredata; ders kitaplarından içeriğine kadar bir dizi hata …

Türk eğitim sisteminin yapısal sorunları nelerdir?​

Türk eğitim sisteminin yapısal sorunları nelerdir?
-Okulların fiziki alt yapısı ve iç donanımları yetersizdir. Okullar çok bakımsızdır. -Çocuklar egemen ideolojinin tekçi dayatmalarının kuşatması altında eğitim görmektedir. -Eğitim, çok dilli çok inaçlı toplumu bütüncül ve tam olarak kapsayacak içeriklerden yoksundur.

Rehberlik servisinde neler yapılır?​

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ OLARAK; Bireysel, mesleki ve eğitsel psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları; bireysel görüşmeler, grup çalışmaları, geziler, bültenler, seminerler, hizmet içi eğitim çalışmaları, bilgilendirme toplantıları, test ve envanter uygulamaları aracılığıyla yapılmaktadır.

Rehber öğretmeni olmak için ne yapmalıyım?​

Rehber öğretmeni olmak için ne yapmalıyım?
Her öğrenci için bireysel başarı değerlendirmesi yapmak, Öğrencilerin sınav stresini yönetmelerine destek olmak, Mesleki branş belirlemesi için öğrencilere rehberlik yapmak, Okulla ilgili ya da bireysel problem yaşayan öğrencilere yardımcı olmak, gerektiği takdirde başka bir uzmana yönlendirmek.

Türk eğitim sisteminin özellikleri nelerdir?​

İlköğretim, 6-14 yaş grubundaki çocukların eğitim ve öğretimini kapsar. İlköğretim kız ve erkek bütün yurttaşlar için zorunludur ve devlet okullarında parasızdır. İlköğretim kurumları 8 yıllık okullardan oluşur. Bu okullarda kesintisiz eğitim yapılır ve bitirenlere ilköğretim diploması verilir.
 
Sosyal bilgiler öğretiminde yaşanılan güçlükler arasında sınıf içinde sosyal etkileşim eksikliği, iletişim sorunları, sınıf yönetimi zorlukları, araç-gereç yetersizliği, uygun materyal eksikliği, sadece ders kitabına bağımlı öğretim ve yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretimin yetersiz uygulanması gibi konular yer alabilir. Bu durumlar öğrencilerin konuları anlamalarını ve öğrenmelerini olumsuz etkileyebilir.

Okul problemleri arasında öğrencilerin belirli alanlara girmemesi gereken yerlere gitmeleri, teneffüs sırasında güvenlik tedbirlerine uyulmaması, davranış bozuklukları, devamsızlık sorunları, akademik başarısızlıklar ve kitap okuma alışkanlığının olmaması gibi sorunlar göze çarpmaktadır.

Türk eğitim sisteminin en büyük sorunlarından biri sistemsizliğin kronik hale gelerek sürekli değişen politikalarla eğitim alanını olumsuz etkilemesidir. Sürekli değişen politikalar eğitim sisteminin istikrarını bozabilir ve başarıyı olumsuz etkileyebilir.

Öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar genellikle ekonomik ve hukuki konuları içerebilir. Öğretmenlerin geçim sıkıntısı, düşük maaşlar, çalışma koşullarının zorluğu gibi ekonomik sorunlar ve çalışma koşullarının güçlüğü gibi hukuki sorunlar öne çıkabilir.

Türk eğitim sisteminin yapısal sorunları arasında okulların fiziki altyapısının ve donanımlarının yetersizliği, egemen ideolojinin eğitimi yönlendirmesi, çok dilli ve çok inançlı toplumları kapsayacak içerik eksikliği gibi konular önemli bir yer tutmaktadır.

Rehberlik ve psikolojik danışmanlık servisleri, bireysel, mesleki ve eğitsel danışma ve rehberlik çalışmaları yapmaktadır. Bireysel görüşmeler, grup çalışmaları, seminerler, testler ve envanter çalışmaları gibi faaliyetlerle öğrencilere rehberlik sağlanmaktadır.

Rehber öğretmeni olmak isteyen kişilerin öğrencilere bireysel başarı değerlendirmesi yapma becerisine, sınav stresi yönetimine destek olma yeteneğine, mesleki branş seçiminde rehberlik yapabilme kabiliyetine ve öğrencilere yardımcı olma isteğine sahip olmaları gerekmektedir.

Türk eğitim sisteminin özellikleri arasında ilköğretimin 6-14 yaş aralığındaki çocukların eğitimini kapsaması, zorunlu ve parasız olması, 8 yıllık kesintisiz eğitim veren okullardan oluşması ve ilköğretim diploması verilmesi gibi unsurlar bulunmaktadır.
 
Geri
Üst