AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Sorgulayici arastirma nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.433
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Sorgulayıcı araştırma nedir?​

Sorgulayıcı-Araştırma Metodu Sorgulamaya dayalı öğrenmenin amacı öğrencinin bilgi edinme sürecini ve problem çözme becerilerini kullanarak yaşamın içinden bilgileri araştırması ve bu bilgileri genelleyebilecek beceri ve tutumlar geliştirmesidir (Yaşar & Duban, 2009, s.459).

Sorgulayıcı öğrenme nedir?​

Sorgulayıcı öğrenme, bir olay, problem ya da durum hakkında doğruya ulaşmak için sorgulayarak bilgi edinme sürecidir. Geleneksel sınıf ortamında, anlatılan konuyu sorular sorarak işleme sürecinden çok bahsedilmektedir. Sorgulayıcı öğrenmeyi sadece soru sorma şeklinde kısıtlı anlamda kullanmak yanlıştır.

Sorgulama düzeyleri nelerdir?​

Sorgulama düzeyleri nelerdir?
Sorgulama konusunda bazı düzeyler belirlenmiştir:
- Açık sorgulama: Önceden tanımlanmış sorular yok.
- Destekli sorgulama: Önceden belirlenmiş bir araştırma yöntemi yok.
- Yapılandırılmış sorgulama: Önceden belirlenmiş bir sonuç yok.
- Sınırlı sorgulama: Geleneksel laboratuvar yöntemidir.

Laboratuvara dayalı öğrenme nedir?​

Laboratuvara dayalı öğrenme nedir?
Öğrenciler öğretmenin tanımladığı soru ve araştırma yöntemini kullanarak sonuca ulaşırlar. Geleneksel laboratuvar yöntemidir. Öğrenciler öğretmenin belirlediği soru, yöntemi takip ederek sonuç çıkartırlar ve elde ettikleri sonucu öğretmenin verdiği sonuçla karşılaştırırlar.

Bilimsel sorgulama ne demek?​

Bilimsel sorgulamanın özü, öğrencilerin verilerin analizi ile araştırma sorularına cevap buldukları aktif çalışma sürecidir.

Sorgulama yapmak neden gereklidir?​

Sorgulamak, en önemlisi, yaşayacağınız hayatın kurallarını kendinizin koymasıdır. Ailesinin, toplumun, çevresinin, arkadaşların değerlerini ve inançlarını olduğu gibi kabul eden, içselleştiren kişi sorgulamaz. Sorgulamadan, olduğu gibi ne duyduysa, çevreden ona ne verildiyse kabul eder.

5 e öğrenme modeli nedir?​

5 e öğrenme modeli nedir?
5E Öğrenme Modelinde öğrencinin öğrenme sürecinin merkezinde yer aldığı 5 aşama mevcuttur. Bu aşamalar; Dikkat Çekme, Keşfetme, Açıklama, Derinleştirme ve Değerlendirmedir(Özbek, 2012). Bu aşamalar sırayla uygulandığı takdirde öğrenme üzerinde büyük etkisi olduğu yapılan araştırmalarda ortaya çıkmıştır.

Araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme nedir?​

Araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme nedir?
Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı Öğrenme (ASDÖ), öğrenmeyi “öğretmenin sunduğu bilgilerdir” tanımından çıkartarak, öğrencinin doğrudan katıldığı aktivitelerle araştırma yaparak öğrenmesini sağlamaktır. ASDÖ, soru sorma, bilgiyi araştırma ve ulaşma, bir olguyla ilgili yeni bir şey bulma yoludur.
 
Sorgulayıcı araştırma, öğrencinin bilgi edinme sürecini ve problem çözme becerilerini kullanarak yaşamın içinden bilgileri araştırması ve genelleyebilecek beceri ve tutumlar geliştirmesi amacıyla yapılan bir öğrenme metodudur. Sorgulayıcı öğrenme ise, bir olay, problem ya da durum hakkında doğruya ulaşmak için sorgulayarak bilgi edinme sürecidir. Geleneksel sınıf ortamında öğrencilerin konuları sorgulamak yerine sadece dinledikleri üzerinden ilerleyebileceği vurgulanmıştır. Sorgulayıcı öğrenme sadece soru sormakla sınırlı değildir, daha derin bir bilgiye ulaşmak için araştırma yapmayı da içerir.

Sorgulama düzeyleri ise şu şekilde belirlenmiştir:
- Açık sorgulama: Önceden tanımlanmış soruların olmadığı düzey
- Destekli sorgulama: Önceden belirlenmiş bir araştırma yöntemi olmadan yürütülen sorgulama
- Yapılandırılmış sorgulama: Önceden belirlenmiş bir sonuca ulaşma amacı olmayan sorgulama düzeyi
- Sınırlı sorgulama: Geleneksel laboratuvar yöntemleri uygulanarak yapılan sorgulama şekli

Laboratuvara dayalı öğrenme ise öğrencilerin öğretmenin belirlediği sorular ve araştırma yöntemleriyle sonuca ulaştıkları geleneksel bir öğrenme metodu olarak tanımlanabilir. Bu süreçte öğrenciler belirlenen soruları ve yöntemleri takip ederek sonuca varır ve bu sonucu öğretmenin verdiği sonuçlarla karşılaştırırlar.

Bilimsel sorgulamada ise öğrencilerin verileri analiz ederek araştırma sorularına cevap aradıkları aktif bir çalışma süreci işaret edilmiştir. Sorgulamanın gerekliliği ise bireyin kendi hayatının kurallarını belirlemesine olanak sağlaması olarak belirtilmiştir. Sorgulamak, dışarıdan gelen değerleri ve inançları sorgulamak anlamına gelir ve bireyin kendi kimliğini daha fazla anlamlandırmasına yardımcı olabilir.

5E öğrenme modeli ise öğrencinin merkezde yer aldığı 5 aşamadan oluşan bir öğrenme modelidir. Bu aşamalar sırasıyla Dikkat Çekme, Keşfetme, Açıklama, Derinleştirme ve Değerlendirme adımlarını içerir. Bu modelin uygulanması durumunda öğrenme üzerinde olumlu etkileri olduğu belirtilmektedir.

Son olarak, Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı Öğrenme (ASDÖ), öğrencinin öğrenme sürecine aktif olarak katılmasını ve araştırma yaparak öğrenmesini sağlayan bir yöntem olarak tanımlanmıştır. Bu yöntemde öğrencilerin soru sorma, bilgiyi araştırma ve yeni şeyler keşfetme süreçleri ön planda tutulur.
 
Geri
Üst